کد خبر: 705761
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

12 درصد تعیین کننده در ایالت کلیدی

ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان برتری خود را نسبت به بایدن در ایالت بحرانی جورجیا حفظ کرده است.با این حال، عدم تصمیم گیری بخش مهمی از رای دهندگان این ایالت در خصوص اینکه آرای خود را به سود یا زیان کدام حزب به گردش در آورند، تبدیل به یک چالش پایدار برای جمهوریخواهان و نامزد نهایی آنها یعنی ترامپ شده است.

12 درصد تعیین کننده در ایالت کلیدی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز -  بر اساس یک نظرسنجی جدید، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان برتری خود را نسبت به بایدن در ایالت بحرانی جورجیا حفظ کرده است.با این حال، عدم تصمیم گیری بخش مهمی از رای دهندگان این ایالت در خصوص اینکه آرای خود را به سود یا زیان کدام حزب به گردش در آورند، تبدیل به یک چالش پایدار برای جمهوریخواهان و نامزد نهایی آنها یعنی ترامپ شده است. نظرسنجی کالج امرسون/The Hill نشان داد که ترامپ با 4 امتیاز،46 درصد به 42 درصد،  از رقیب خود در جورجیا پیشی گرفته است. اما در این نظرسنجی، 12 درصد اعلام کرده اند که تصمیم خود را اتخاذ نکرده و باید بیشتر در خصوص عواقب و تبعات رای خود تامل کنند! 

نکته مهم تر اینکه در نظرسنجی قبلی صورت گرفته ، ترامپ با 6 درصد اختلاف از بایدن پیش بوده و اکنون شاهد کاهش 2 درصدی آرای خود می باشد. جورجیا دارای 16 رای الکترال می باشد که در انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال 2020 به بایدن و دموکراتها تعلق گرفت. با این حال ترامپ اصرار دارد که در انتخابات جورجیا تقلب شده است. همچنین در این ایالت پرونده ای برای ترامپ مفتوح شده که مربوط به درخواست غیر قانونی وی از فرماندار وقت جورجیا برای جا به جایی 11 هزار رای تعیین کننده به سود جمهوریخواهان بده است. 

اسپنسر کیمبال، مدیر اجرایی نظرسنجی کالج امرسون در بیانیه‌ای گفته است که این نظرسنجی نشان دهنده پیچیدگی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در این ایالت و دیگر ایالات کلیدی و مهمی است که نقش به سزایی در تعیین رئیس جمهور خواهند داشت. نکته مهم دیگر، به ماهیت رای بایدن در جورجیا باز می گردد. 30 درصد از ساکنان جورجیاکه تاکید کرده اند در انتخابات آتی به بایدن رای خواهند داد، دلیل رای خود را صرفا نفرت از ترامپ دانسته اند. این نفرت از زمان حضور ترامپ در کاخ سفید وجود داشته و در طول زمان تقویت شده است. ضمنا، محکومیت احتمالی ترامپ در دادگاه واشنگتن بابت حمله ششم ژانویه 2021 در کنگره، می تواند منجر به ریزش مجدد آرای وی و تحقق یک برتری بی دردسر برای بایدن و دموکراتها شود. دموکراتها در انتخابات سنا نیز با استناد به همین فرمول( بیزاری از ترامپ) توانستند هر دو کرسی ایالت جورجیا را تسخیر کنند. جورجیا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، تبدیل به شکست مطلق جمهوریخواهان گردید. این در حالیست که جورجیا به صورت سنتی، ایالتی قرمز( جمهوریخواه) محسوب می شود و کمتر پیش آمده که آرای آن در حمایت از دموکراتها به گردش در بیاید. در مقابل،  تنها 15 درصد از رای دهندگان  به ترامپ گفته اند که انگیزه اصلی آنها عدم علاقه به بایدن است. به عبارت بهتر، ترامپ نسبت به بایدن در جورجیا حامیان پر و پا قرص تری دارد. 

اکنون اصلی ترین ترس ترامپ، مربوط به گردش آرای 12 درصدی مردد در سبد رای دموکراتهاست. موضوعی که در سال 2020 میلادی علی رغم تلاشهای خاص رئیس جمهور سابق آمریکا در نهایت تحقق پیدا کرد و شوک سختی را به فیلها وارد ساخت....

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها