کد خبر: 483573
تاریخ انتشار :

وبسایت‌های مختلف به کدام اطلاعات شخصی شما بیشتر علاقه دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز شاید فکر کنید با جستجوی ساده در گوگل و باز کردن یک وبسایت، هیچ حرکت خطرناکی را در فضای اینترنت انجام نداده‌اید و همه چیز کاملا امن و امان است. اما بهتر است بدانید قضیه کاملا متفاوت بوده و یکسری از اطلاعات شخصی شما به صورت خودکار در اختیار وب‌سایت‌هایی که مراجعه می‌کنید، قرار می‌گیرد. در ادامه به شما می‌گوییم که وبسایت‌ها با هربار مراجعه چه چیزی در رابطه با شما یاد می‌گیرند و از آن چه استفاده‌ای می‌کنند.
محل زندگی
محل زندگی‌ اولین چیزی است که یک وبسایت با کنترل کردن IP درباره کاربر می‌فهمد. صاحبان وبسایت‌ها برای اینکه از وضعیت بازدیدکنندگان خود مطلع شوند و بر اساس محل زندگی، محتواهای پیشنهادی‌شان را در سایت به کاربر ارایه دهند، از ابزارهای دنبال کننده IP استفاده می‌کنند. همان طور هم که می‌دانید هر IP مختص به یک شخص بوده و بر اساس محل زندگی، تعیین می‌شود. به همین ترتیب با وارد شدن به یک وبسایت، محل زندگی اولین چیزی است که از طرف کاربر در اختیار صفحه وب قرار می‌گیرد.
در صورتی که نمی‌خواهید اطلاعات محل زندگی و IP خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از VPNها استفاده کنید.
وبسایت‌های مختلف به کدام اطلاعات شخصی شما بیشتر علاقه دارند؟
اطلاعات سیستم و جمعیت شناسی
کاربران زیادی از این که مرورگرهایشان چه اطلاعاتی را به وبسایت‌ها ارایه می‌کنند، بی‌خبر هستند. وبسایت‌های مختلف به راحتی می‌توانند اطلاعاتی را درباره سیستم مورد استفاده به دست بیاورند. نام مرورگر، سیستم عامل، رزولوشن سیستم و حتی نسخه نرم افزار Flash، از سری اطلاعاتی است که با وارد شدن به یک وبسایت، در اختیار صفحه وب قرار می‌گیرد.
اما همه چیز به این موارد ختم نشده و اگر در حین وبگردی حساب گوگل شما هم بر روی سیستم فعال باشد، گوگل سعی می‌کند با زیر نظر گرفتن جستجوهای شما، سن‌تان را حدس بزند. این اطلاعات توسط ابزار Google analytics به صاحبان وبسایت‌ها ارایه خواهد شد.
وبسایت‌های مختلف به کدام اطلاعات شخصی شما بیشتر علاقه دارند؟
اطلاعات شخصی بیش از حد نیاز
استفاده از شبکه‌های اجتماعی این روزها در میان کاربران بسیار باب شده و افراد اطلاعات زیادی را در اختیار این سرویس‌ها قرار می‌دهند. نکته‌ای که درباره این سرویس‌های شبکه اجتماعی وجود داشته، همگامی‌شان با وبسایت‌های مختلف است. برای مثال آخرین باری را که برای عضویت در یک سایت از گزینه Login with facebook استفاده کرده‌اید، به خاطر بیاورید؛ با این کار وبسایت مورد نظر به مواردی بیشتر از اطلاعت پایه و مورد نیاز، دسترسی خواهد داشت. این دسترسی می‌تواند در آینده برای کاربر مشکل ساز شود.
بهترین کار برای جلوگیری از دسترسی به این دسته از اطلاعات، Log Out کردن از حساب کاربری شبکه اجتماعی در وبسایت مورد نظر است.
وبسایت‌های مختلف به کدام اطلاعات شخصی شما بیشتر علاقه دارند؟
علایق
آیا می‌دانستید وبسایت‌ها می‌توانند با هر بار بازدید شما، از علایق‌تان باخبر شوند؟ در واقع وبسایت‌ها با زیر نظر گرفتن فعالیت شما در طول مدت استفاده، مطالبی را که بازدید کرده‌اید، بررسی می‌کنند. با این کار هر بار که وبسایت مورد نظر را باز می‌کنید، بر اساس تاریخچه شما در آن صفحه، پست‌های مشابه به شما پیشنهاد می‌شود.
اگر با اینکه یک وبسایت از علایق شما در حوزه اینترنت به این راحتی باخبر شود، راحت نیستید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، بلاک کردن کوکی‌ها توسط مرورگر خواهد بود. کوکی‌ها با ذخیره یکسری اطلاعات، کاربر را برای دسترسی سریع و راحت‌تر به وبسایت‌های مختلف کمک می‌کنند. قابلیت بلاک کردن کوکی‌ها از منوی تنظیمات مرورگر قابل دسترسی است.
وبسایت‌های مختلف به کدام اطلاعات شخصی شما بیشتر علاقه دارند؟
ایمیل و شماره تلفن همراه
حتما شما هم برای اینکه از یک سرویس در اینترنت استفاده کنید، به سمت صفحه ثبت نام با وارد نمودن شماره تلفن همراه و ایمیل راهنمایی شده‌اید. وبسایت‌های مختلف می‌توانند به آسانی از این اطلاعات شما استفاده کنند و آن‌ها را در اختیار دیگر سرویس‌های موجود قرار دهند. برای جلوگیری از این وضعیت، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، پر نکردن فیلد ایمیل و شماره تلفن همراه در یک وبسایت غیرقابل اعتماد است.
وبسایت‌های مختلف به کدام اطلاعات شخصی شما بیشتر علاقه دارند؟
منبع: کلیک

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها