کد خبر: 617023
تاریخ انتشار :

قرارگاه سایبری عمار مدعی شد

فوری/ زمان بازگشت آمریکا به برجام اعلام شد + جزئیات

قرارگاه سایبری عمار با انتشار مطلبی مدعی شده است که طبق آخرین اخبار دریافتی از مذاکرات وین، ایران و آمریکا در ۳ خرداد به تعهدات برجام بازمی‌گردند.

فوری/ زمان بازگشت آمریکا به برجام اعلام شد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قرارگاه سایبری عمار می نویسد: بر اساس پیشنهادات آمریکایی‌ها آنها تاکنون حاضر شده‌اند که تحریم‌های نفتی ایران را بردارند اما حاضر به لغو تحریم‌های بانکی نیستند. طرف ایرانی هم ۳ خرداد را برای بازگشت دو طرف به تعهدات برجامی پیشنهاد کرده است.
 


کلیک کنید : خبر خوش در مورد سهام عدالت


گفتنی است طی روزهای اخیر صداوسیما و برخی  رسانه‌ها اخبار ضدونقیضی را در این رابطه منتشر کرده اند که تایید صحت و سقم آن امکان پذیر نیست.

آمریکا به‌دنبال حفظ «حق تحریم» است

رئیس موسسه کنترل سلاح آمریکا با بیان اینکه آمریکا به دنبال حفظ «حق تحریم» است گفت: من معتقدم که مهاجمان نطنز نتوانسته‌اند در عمل به اهداف خود از این حمله برسند.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، در حالی که مذاکرات ایران و اعضای ۱+۴ در وین بر سر احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد، شاهد بروز توطئه‌ها و عملیات‌های خرابکارانه‌ای در قبال کشورمان هستیم. مقامات کشورمان آنچه اخیرا از سوی رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در نیروگاه نطنز رخ داد را مصداق تروریسم هسته‌ای دانسته‌اند. از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام خرابکارانه، غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را در دستور کار قرار داده و اجرایی کرده است.

در همین رابطه روزنامه جام جم گفت‌وگویی با رابرت کیمبال، رئیس موسسه کنترل سلاح آمریکا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مهاجمان نطنز نتوانستند در عمل به اهداف خود برسند

- من معتقدم که مهاجمان نطنز نتوانسته‌اند در عمل به اهداف خود از این حمله برسند.

- پیام آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی از سوی ایران برای آنها (بانیان خرابکاری در نطنز) کاملا مشخص است.

- ایران با این اقدام به طرف مقابل پیام داده که حمله به تاسیسات اتمی، برنامه هسته‌ای این کشور را به عقب نخواهد انداخت.

- با توجه به اهمیت فاکتور و مؤلفه زمان در مذاکرات برجامی، این اقدام پیامی آشکار به آمریکا نیز محسوب می‌شود. این‌که آمریکا اگر می‌خواهد به برجام بازگردد، باید در این‌خصوص به صورت واقعی تصمیم بگیرد.

آمریکا به دنبال حفظ «حق تحریم» است

- ایالات متحده به‌صراحت اعلام کرده که آماده است تمام تحریم‌های ناسازگار با برجام و مغایرت با مزایایی را که ایران انتظار دارد، درصورت بازگشت ایران به تعهدات خود از برجام خارج کند، لغو کند.

- در عین حال آمریکا سعی دارد حق تحمیل مجازات و تحریم‌ها به دلایل غیرهسته‌ای، خواه به نام حمایت از تروریسم باشد یا نقض حقوق بشر را حفظ کند. در اینجا شاهد شکل‌گیری نوعی پارادوکس و دوگانگی هستیم. 

آمریکا باید تحریم‌هایی که علیه ملت ایران وضع کرده را لغو کند

- اکنون نسبت به هر زمان دیگری ضروری‌تر  است که توافقی در وین صورت گیرد و از تشدید بحران جلوگیری شود.

- آمریکا باید تحریم‌هایی که علیه ملت ایران وضع کرده و حتی در دوران شیوع کرونا نیز آنها را ادامه داده، لغو کند.

اعضای آژانس باید حمایت این سازمان را از برنامه‌های صلح‌آمیز خود حس کنند

- گرچه آژانس نمی‌تواند از این اقدامات خرابکارانه پیشگیری کند، اما باید ضمن محکوم کردن این اقدامات و انجام تحقیقات جدی درخصوص چنین عملیات‌های خرابکارانه، در دفاع از حقوق اعضای خود وارد عمل شود.

- اعضای آژانس باید حمایت این سازمان را از برنامه‌های صلح‌آمیز خود حس کنند. این قاعده نه‌تنها در مورد آژانس، بلکه درخصوص سایر سازمان‌های بین‌المللی نیز صادق است.

حمله به نیروگاه هسته‌ای یک کشور عضو آژانس نقض قوانین بین‌المللی است 

- حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای یک کشور که عضو آژانس محسوب می‌شود و ترور دانشمندان هسته‌ای، قطعا نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیتی به شمار می‌آید و وظیفه سازمان‌های بین‌المللی نیز صیانت از این قوانین است.

- این اقدامات باید در قالب تهدید صلح و امنیت بین‌المللی تفسیر شود و پاسخ‌ها و واکنش‌های قاطع و مناسبی در قبال آنها صورت گیرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها