کد خبر: 617559
تاریخ انتشار :

اتحاد ملت از نامزدهای خود رونمایی کرد/ صف تندروها

حزب اتحاد ملت سیدمصطفی تاج‌زاده، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، شهیندخت مولاوردی و محمد صدر را به عنوان نامزدهای خود معرفی می‌کند.

اتحاد ملت از نامزدهای خود رونمایی کرد/ صف تندروها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جبهه اصلاحات ایران از امروز وارد فاز بررسی وضعیت کاندیداهای احزاب زیرمجموعه خود می‌شود. این در حالی است که کارگزاران پیش‌تر از محسن هاشمی و محمد جواد ظریف و اسحاق جهانگیری نام برده بود و مرعشی، سخنگوی این حزب نیز مدعی شد که یک کاندیدای دیگر هم دارند که می‌تواند «شگفتی» باشد! 

سخنگوی ندای ایرانیان نیز دیروز گفت که گزینه آنان همچنان محمدجواد ظریف و صادق خرازی است. سخنگوی حبز اتحاد ملت هم دیروز به «اعتماد» خبر داده که قرار است سیدمصطفی تاج‌زاده، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، شهیندخت مولاوردی و محمد صدر را به عنوان نامزدهای خود معرفی کنند.

با در نظر گرفتن احتما رد صلاحیت تاجزاده که تقریبا مشخص است، همچنین احتمال رد صلاحیت مولاوردی که هم پرونده قضایی دارد و هم به واسطه بی‌سابقه بودن تایید صلاحیت زنان شانس کمتری دارد، توجه‌ها معطوف گزینه‌های دیگر می‌شود. 

مخصاص ظریف و جهانگیری که نامش در میان نامزدهای اغلب احزاب است. منتها از آنجای که هر دو نفر موانع بسیاری پیش رو دارند، پیش‌بینی سخت می‌شود. به هرحال جنجال فایل صوتی ظریف هنوز نخوابیده و اسحاق جهانگیری نیز علی‌رغم گردوخاکی که در کلاپ هاوس کرد نتوانست آنطور که می‌خواست توجه‌ها را جلب کند. اعتراضات و گلایه‌های کاربران و روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در توییتر بعد از حضور کلاپ هاوسی او گویای این مدعا است. 

با این وجود اصلاح‌طلبان به حضور و موفیت هر دو نفر امیدوارند. آن‌ها حتی شانس مولاوردی را کم نمی‌دانند، چنانچه امروز «اعتماد» با اشاره به مصاحبه اخیر عباسعلی کدخدایی با المیادین که گفته بود «بحث رجال که در قانون اساسی آمده شورای نگهبان تاکنون مانع نام‌نویسی خانم‌ها نشده است» می‌نویسد: « آن‌چه اصلاح‌طلبان و احزابی همچون اتحاد ملت را بر آن داشته تا میان گزینه‌های نهایی خود حتما نام یک کاندیدای زن را قید کنند، با آگاهی از عدم تغییر نگاه شورای نگهبان و برپایه رویکردی مطالبه‌محور انجام گرفته است.»

همه این‌ها درحالی است که دیروز خبرگزاری تسنیم، به نقل از یکی از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف از اعلام کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. بر این اساس «احتمالا آقای عارف در یکی از روزهای ۲۱ یا ۲۲ اردبیهشت با حضور در وزارت کشور در انتخابات نام‌نویسی می‌کند.» گویا شعار انتخاباتی او «عدالت و مسوولیت» است و «رنگ سفید » را هم به عنوان نماد انتخاباتی برگزیده است.

عارف اما تنها اصلاح‌طلبی نیست که احتمال می‌رود مستقلا وارد میدان شود. شاهد آنکه همین دیروز محسن رهامی در گفت‌وگویی با «ایسنا» تاکید کرد که نباید او را گزینه جبهه اصلاحات خواند و وعده داد که بعدا دلایل خود را به صورت تفصیلی بیان کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها