کد خبر: 629700
تاریخ انتشار :

عوارض کرونا/افزایش کرونا/کرونا و قارچ سیاه

عوارض کرونا را چگونه از بین ببریم؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد داشتن اضافه وزن و چاقی، ما را در برابر عوارض کرونا آسیب‌پذیرتر می‌کند. این یافته تا به امروز توسط چندین گروه مختلف از محققان در گوشه و کنار جهان تایید شده است.

عوارض کرونا را چگونه از بین ببریم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مه شو : بررسی‌ها نشان می‌دهد داشتن اضافه وزن و چاقی، ما را در برابر عوارض کرونا آسیب‌پذیرتر می‌کند. این یافته تا به امروز توسط چندین گروه مختلف از محققان در گوشه و کنار جهان تایید شده است. در آخرین نمونه، محققان انگلیسی با بررسی بیماران بستری شده عوارض کرونا به نتایج دقیق‌تری در این زمینه دست پیدا کرده‌اند.طبق این بررسی افراد دارای اضافه وزن (BMI مساوی ۲۵ یا بیشتر از آن) تا ۱٫۶ برابر بیشتر از افراد دارای وزن نرمال، به واسطه کرونا نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می کنند. البته وضعیت افراد چاق (BMI مساوی ۳۰ یا بیشتر از آن) خطرناک‌تر است. این افراد در صورت ابتلا به کرونا، علایم شدیدتری را تجربه می کنند و تا ۲٫۳ برابر بیشتر از افراد عادی نیاز به بستری خواهند داشت اما چرا این گونه است؟

چرا اضافه وزن عوارض کرونا را شدت می‌بخشد؟

دلیل این وضعیت هنوز کامل روشن نیست اما متخصصان چند احتمال را در این زمینه مطرح کرده‌اند. نکته اول بالا بودن احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و مشکلات قلبی در افراد دارای اضافه وزن است. نکته بعدی اما مربوط به تاثیر داشتن حجم بالایی از بافت چربی در بدن است.

حجم بالای بافت چربی می‌تواند علایم التهابی در بدن را افزایش دهد و حتی علایم «توفان سیتوکین» را ایجاد کند. توفان سیتوکین واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن است که می‌تواند شدت بیماری را تشدید کند و بهبود را با مشکلات بیشتری مواجه سازد.

طبق این نظریه، افراد چاق به واسطه داشتن حجم بالاتر بافت چربی، بیشتر در معرض این سندروم و عوارض مرتبط با آن هستند اما با توجه به همه این مسائل، اگر اضافه وزن داریم یا چاق هستیم، راه چاره در این روزها چیست؟

اگر اضافه وزن داریم، چه کنیم؟

این هفته برخی متخصصان تغذیه در انگلیس، از افراد دارای اضافه وزن، دعوت کردند تا از فرصت قرنطینه برای کاهش وزن استفاده کنند. برای این منظور به افراد دارای اضافه وزن توصیه شده تا از خرید تنقلاتی چون بیسکویت و … خودداری و در عوض با تغذیه سالم و ورزش تلاش کنند تا آرام آرام وزن خود را کاهش دهند.

البته شهری در ایالت نیویورک آمریکا، برای تشویق شهروندان خود به کاهش وزن، قدم‌های بیشتری برداشته است.

مقامات بهداشتی بخشی از لانگ آیلند نیویورک، از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت این منطقه دعوت کرده‌اند تا به برنامه رایگان کاهش وزن بپیوندند. در این برنامه، توصیه‌های تغذیه‌ای رایگان برای مدیریت رژیم غذایی به افراد داده می‌شود. در کنار آن با همکاری باشگاه‌های ورزشی منطقه، کلاس‌های ورزشی رایگان در بستر اینترنت برگزار می‌شود که ساکنان می‌توانند با شرکت در آن از خانه، فعالیت بدنی خود را افزایش دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها