کد خبر: 631890
تاریخ انتشار :

چگونه می توانیم یک مکمل ضد ویروس خوب پیدا کنیم

چگونه می توانیم یک مکمل ضد ویروس خوب پیدا کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

1584289231-تاثیر ویتامین ها در ویروس کرونا

بسیاری از افراد به دنبال ویتامین ها و مکمل ضد ویروس مناسبی هستند تا بدنشان در مواجهه با این بیماری، از مقاومت کافی برخوردار باشد. طبق پژوهش های صورت گرفته شده مصرف برخی مکمل ها به خاطر غنی بودن برخی ویتامین ها و املاح ضروری بدن، می تواند به بالا بردن سطح ایمنی بدن در برابر بیماری ها و ویروس ها کمک نماید.

در حال حاضر شاهد گسترش ویروس کرونا در دنیا هستیم و یکی از مسائلی که در مورد مبارزه و استقامت در برابر این ویروس مطرح شده است، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. بسیاری از افراد به دنبال ویتامین ها و مکمل ضد ویروس مناسبی هستند تا بدنشان در مواجهه با این بیماری، از مقاومت کافی برخوردار باشد. طبق پژوهش های صورت گرفته شده مصرف برخی مکمل ها به خاطر غنی بودن برخی ویتامین ها و املاح ضروری بدن، می تواند به بالا بردن سطح ایمنی بدن در برابر بیماری ها و ویروس ها کمک نماید. البته وسواس و یا زیاده روی در مصرف مکمل و ویتامین ها مانند بسیاری از داروها می تواند اثر نامطلوبی بر بدن فرد باقی بگذارد ، از این رو توصیه می شود قبل از تهیه و مصرف این مکمل ها با پزشک خود و یا پزشک دارو ساز مشورت نمایید. همچنین بهتر است، خرید مکمل از داروخانه های معتبری مانند داروخانه آنلاین داروهلپ صورت گیرد. در ادامه به شرح برخی از مهمترین ویتامین ها و عناصر معدنی مورد نیاز بدن که وجود آن ها در پیشگیری و یا بهبود ویروس ها از جمله کرونا دلتا، می تواند موثر باشد، می پردازیم.

 

زینک ماده معدنی ضروری در مکمل ضد ویروس

زینک از عناصر بسیار ضروری و مورد نیاز بدن می باشد که وجود آن در مکمل ضد ویروس بسیار مهم است. طبق تحقیقاتی که بر روی بیماران در بیمارستان بارسلونا انجام شد، دریافتند میزان فوت بیماران بر اثر ابتلا به کرونا وابستگی مستقیمی به میزان زینک موجود در پلاسمای خون آنها دارد. میزان زینک پایین تر از حد نرمال در بدن این افراد باعث شده است تا مقاومت کافی برای مقابله با عفونت های ناشی از بیماری کرونا را نداشته و در نهایت فوت کردند. از این رو تامین این عنصر حیاتی با مصرف میوه و غذاهای حاوی زینک و همچنین مکمل های تقویتی بسیار مهم است. زینک در عملکرد و بازسازی سلول های بدن نقش اساسی دارد و به عنوان ماده ضروری جهت ترمیم زخم های بدن محسوب می شود. همچنین عنصر حیاتی زینک به متابولیسم بدن در راستای سوخت و ساز کمک نموده و باعث جذب پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن می شود و برای افرادی که دچار کم خونی شدید و همچنین ناراحتی معده هستند بسیار مفید است. زینک با اثرات مفیدی که برای بدن دارد، در نهایت موجب بالا بردن سیستم ایمنی بدن می شود و تا حدود زیادی از ابتلا به بیماریها جلوگیری می نماید و همچنین سطح مقاومت بدن را در صورت ابتلا به کرونا تا حدود زیادی بالا می برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2333
ویتامین D و تاثیر آن در مقابل ویروس کرونا

ویتامین D و تاثیر آن در مقابل ویروس کرونا

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که روی قسمت های مختلف بدن تاثیر به سزایی دارد و موجب بالا بردن سطح مقاومت و ایمنی آن می شود. چنانچه بدن فرد با کمبود این ویتامین روبرو باشد در مقابل بیماری های عفونی و ویروسی مانند کرونا، توان مقابله لازم را نخواهد داشت. طبق تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته، مشخص شده است افرادی که سطح ویتامین D بدن آنها از مقدار لازم پایین تر بوده است، در مواجهه با ویروس کرونا و به خصوص کرونا دلتا ، دچار وخامت حال شده  و به بخش مراقبت های ویژه منتقل گشته اند. مصرف ویتامین D موجب بالا رفتن توان فرد شده و در صورت ابتلا به کرونا، از وخامت حال وی جلوگیری می نماید.  ویتامین Dمورد نیاز بدن را می توان از طریق نور خورشید، غذاهای حاوی ویتامین دی شامل تخم مرغ، ماهی و روغن ماهی و استفاده از مکمل های غذایی که حاوی این ویتامین می باشند، تامین نمود. بنابراین مکمل ضد ویروس مناسب باید دارای سطح مناسبی از ویتامین D باشد. البته در مصرف این ویتامین نباید زیاده روی نمود و میزان مصرف آن در افراد با توجه به سن و شرایط آنها متغیر است.  به طور کلی نقش این ویتامین در بدن بالا بردن و بهبود سطح سیستم ایمنی بدن در مقابل باکتری ها و همچنین ویروس ها از جمله ویروس کرونا می باشد.

تاثیر مصرف ویتامین C در مقابله با ویروس

ویتامین  C نیز از سری ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد که با خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد در پیشگیری از ابتلا به ویروس ها از جمله کرونا و آنفولانزا و همچنین کاهش مدت زمان بیماری و اثرات آن، بسیار موثر است. میزان کم ویتامین C در بدن موجب باعث پایین آمدن سیستم ایمنی شده و بدن در مقابله با عفونت های باکتریایی و ویروسی، ناتوان شده و احتمال شدت بیماری و ذات الریه بسیار زیاد می شود. البته ویتامین  C به تنهایی نقش مستقیمی در مبارزه و یا درمان بیماری های ویروسی از جمله کرونا را ندارد و تنها به عنوان بالا بردن سطح مقاومت بدن در برابر بیماری و کاهش اثرات وخیمی  و بستری شدن در ICUمی تواند، موثر باشد. ویتامین C را می توانید با مصرف پرتقال، لیمو ترش، فلفل دلمه، گوجه فرنگی، توت فرنگی و... دریافت نمایید. همچنین مصرف مکمل ضد ویروس که حاوی میزان معینی از ویتامین C  هستند، نیز می تواند در دریافت کافی بدن از آن موثر باشد. البته توجه داشته باشید مصرف بیش از حد این ویتامین نیز مضر بوده و عوارضی را به همراه خواهد داشت.

 

 
  23333


نقش مکمل های مختلف در مقابله با ویروس

 

نقش مکمل های مختلف در مقابله با ویروس

همانطور که اشاره شد، ویتامین ها و املاح معدنی نقش مهمی در سلامتی بدن و عملکرد آن در مواجهه و مقابله با بیماری ها و ویروس ها دارد. اما ویروس کرونا و مهمتر از آن کرونا دلتا از ویروس های نو ظهور می باشند که علم پزشکی در مورد آن همچنان در حال تحقیق و بررسی است. مصرف مکمل ضد ویروس و سایر مکمل های غذایی نقش مستقیمی در درمان ویروس ها از جمله کرونا ندارند، اما نقش کمک کننده آن ها در کاهش شدت بیماری را نمی توان نادیده گرفت. البته افراد برای تهیه و خرید این مکمل ها باید با پزشک خود و یا پزشک داروساز مشورت نمایند، چرا که استفاده بیش از حد از مکمل ها نیز ممکن است، عوارضی را برای بدن به همراه داشته باشند. همچنین با توجه به تقاضای بالای مکمل ضد ویروس، شاهد عرضه تقلبی این محصولات از جانب مراکز غیر رسمی و نا معتبر هستیم که توصیه می شود دارو و مکمل های مورد نیاز خود را حتما از داروخانه های معتبر مانند داروخانه آنلاین داروهلپ تهیه و خریداری نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها