کد خبر: 645463
تاریخ انتشار :

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند؛ با این وجود ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 7 میلیون و 588 هزار تومان، 9 میلیون و 128 هزار تومان، 9 میلیون و 870 هزار تومان و 18 میلیون و 553 هزار تومان.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارزش سهام عدالت از زمان آزادسازی سهام عدالت، تاکنون، با نوسانات زیادی روبرو بوده است. ارزش سهام عدالت معمولا متناسب با افزاش یا کاهش بورس تغییر میکند. ارزش سهام عدالت در حال حاضر به یک چهارم قیمت واقعی خود رسیده است. به طوریکه ارزش سهام عدالت را اکنون  زیر 10 میلیون تومان معامله می کنند. در ادامه ارزش سهام عدالت را می خوانید.

 سهام عدالت از جمله طرح‌های اقتصادی است که می‌توانست برای دارندگان آن که از افراد کم درآمد کشور نیز محسوب می‌شوند، به عنوان یک دارایی قابل توجه تلقی شود.

اما بی‌تدبیری دولت دوازدهم در نحوه آزادسازی این سهام، سبب افت ارزش ان در یک سال و نیم گذشته شده است. این موضوع در حالی رخ داده که سبد سهام عدالت از ارزنده ترین شرکت های بورسی و غیربورسی تشکیل شده است.

در حال حاضر 49 میلیون سهام عدالت هستند که بر اساس اطلاع رسانی های صورت گرفته، سود سال 99 آنها تا پایان اسفندماه سال جاری واریز خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سهام عدالت یک دارایی با ارزش بالا است و سهامداران باید آن را نگهداری کنند تا از محل عایدی آن استفاده کنند. فروش این سهام در وضعیت فعلی عایدی خاصی را نصیب سهامداران سهام عدالت نمی کند.

از سهام عدالت چه خبر؟

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای، از مشمولان سهام عدالتی که موفق به دریافت سود سهام سال ۱۳۹۸ خود نشده‌اند، در خواست کرد، هر چه سریعتر شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها