کد خبر: 645532
تاریخ انتشار :

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران | قیمت این مناطق افزایش یافت | واکنش بازار مسکن به توافقات وین

رشد قیمت مسکن در بهار 1400 به طور متوسط برابر با 100.2 درصد بوده اما تعداد معاملات مسکن برخلاف قیمت در حدود 31.6 درصد افت داشته است.


قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران | قیمت این مناطق افزایش یافت | واکنش بازار مسکن به توافقات وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

 بررسی قیمت مسکن در بهار 1400 نشان می دهد این متغیر در مقایسه با سال گذشته رشدی 100 درصدی را به ثبت رسانده است. این رشد به صورت متوسط در تمام کشور به ثبت رسیده و نشان از دو برابر شدن این رقم در کشور در عرض یک سال داشته است.

در گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار، تفکیک رشد قیمت خرید و فروش مسکن به استان ها در بهار 1400 نشان می دهد در بیست استان این افزایش بیش از 100 درصد به ثبت رسیده و در مسیری صعودی قرار داشته است.

 هزینه یک متر مربع زیربنای مسکونی در کل کشور طبق داده های مرکز آمار در بهار امسال تقریبا 12.2 درصد نسبت به زمستان سال قبل رشد داشته است. در مقیاس فصلی در کشور تعداد معاملات رشدی 14.8 درصدی داشته که این امر می تواند بیانگر رفتار فصلی این قیمت در کشور بوده باشد.

مقایسه آمار سالانه در باب قیمت مسکن اما حقیقت مهم تری را در بر دارد. این بررسی نشان می دهد رشد قیمت در بهار 1400 به طور متوسط برابر با 100.2 درصد بوده اما تعداد معاملات برخلاف قیمت در حدود 31.6 درصد افت داشته است.

به عبارت دیگر کاهش عرضه فروش در این بازار می تواند موجب رشد قیمت ها در بازار مسکن شده و در نهایت باعث شود تا تقاضای کمتری در این زمینه وجود داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها