کد خبر: 647644
تاریخ انتشار :

فوری؛ واریز سود سهام عدالت ؛ امشب | سود این سهام عدالتی ها میلیونی شد

پیگیری‌های نشان می‌دهد واریز سود سهام عدالت از امروز (شنبه) آغاز می‌شود.


فوری؛ واریز سود سهام عدالت ؛ امشب | سود این سهام عدالتی ها میلیونی شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

پیگیری‌ها درباره زمان واریز سود سهام عدالت حاکی از این است که روز پنجشنبه اطلاعات مشمولان سهام عدالت به بانک‌ها ارسال شده و از امروز واریز سود به حساب دارندگان سهام انجام می‌شود.

امروز (شنبه) سود سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر پرداخت خواهد شد و افرادی که دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند، مبلغی معادل ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان سود به حسابشان واریز می‌شود.

همچنین رقم‌های اعلام شده برای پرداخت سود سهام عدالت حاکی از افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در روزهای اخیر، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت تا پایان امسال خبر داده بودند.

مجید عشقی در آیین رونمایی معاملات آتی در بورس انرژی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت گفت: تقریبا بیش از ۹۵ درصد سود توسط شرکتها پرداخت شده و سرموعد به حساب مشمولان واریز می شود.

وی در مورد برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: این موضوع در کارگردهی زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی بوده اما هنوز تصمیم گیری نهایی نشده هست.

عشقی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد هینکه کدام شرکتها سود سهام عدالت را وازیر نکرده اند گفت: چند شرکت به دلیل عدم وجود نقدیندگی یا افزایش سرمایه سود خود را پرداخت نکرده اند که تنها ۳ یا ۴ درصد میزان که سود را شامل می شود.

وی افزود: به دلیل منافعی که برای سهامداران سهام عدالت قائل هستیم افزایش سرمایه ها برای مشمولان نیز اعمال می شود در مورد شرکتهای که سود خود را پرداخت نکردند مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.

با سرخابی ها مانند شرکتهای دیگر برخورد می شود

عشقی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به عدم استقبال از پذیره نویسی سرخابی ها سازمان بورس چه تصمیمی اخذ خواهد کرد گفت : با این دو شرکت طبق مقررارت عمل می شود. این شرکتها مانند سایر عرضه ها متعهد پذیره نویس دارند که باید طبق مقررارت عمل کنند.

افزایش تدریجی دامنه نوسانان

عشقی در ادامه در مورد تغییر دامنه نوسان گفت: هنوز هیات مدیره در این مورد مصوبه ای صادر نکرده است اما برنامه این است دامنه نوسان به صورت تدریجی در بازار متعادل افزایش پیدا کنند اما زمان دقیق آن مشخص نیست./ایسنا

پرداخت سود سهام عدالت چند مرحله ای شد؟

بورس گفت: 29 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت از روز شنبه 21 اسفند بین سهامداران توزیع می‌شود.

محسن خدابخش در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ واریز نکرده‌اند؟ اظهار داشت:‌ اغلب شرکت‌ها سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به شرکت سپرده‌گذاری واریز کرده‌اند و هنوز دو شرکت مخابرات و سیمان دشستان سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداده‌اند.

معاون نظارت سازمان بورس اظهار داشت: از 29 هزار و 500 میلیارد تومان مجموع سود حاصل شده سهام عدالت در پی عملکرد سال 99 تاکنون 29 هزار میلیارد تومان سود شرکت‌ها وصول شده و از روز شنبه به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

خدابخش در مورد اینکه برای بدعهدی مخابرات در عدم واریز سود سال گذشته و امسال چه کرده‌اید؟ گفت: در این زمینه شکایتی علیه شرکت مخابرات از طرف سازمان بورس انجام شده است که باید در مراجع قانونی نسبت به عدم واریز سود سهامداران عدالت پاسخگو باشد.

وی تأکید کرد: بیش از 97 درصد سود سهام عدالت دریافت شده و به زودی بین 49 میلیون سهامدار عدالت توزیع می‌شود.

همچنین، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس هم در این‌باره گفته است: سود سهام عدالت حق‌الناس است و باید از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر واریز شود، ما در صدد هستیم سود حاصل شده سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌ از شرکت‌ها وصول و در روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آینده به حساب ذی‌نفعان واریز کنیم.

روابط عمومی سازمان بورس با انتشار پستی در توئیتر اعلام کرد، با پیگیری‌های سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی ۹۶ درصد از سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول شده و ان شاالله از فردا اطلاعات پرداخت سود به بانک‌ها جهت واریز سود به حساب سهامداران سهام عدالت ارسال می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها