کد خبر: 647782
تاریخ انتشار :

خبر خوش برای بازنشستگان | وام بازنشستگان در سال آینده افزایش یافت

میرهاشم موسوی ، در این باره اظهار کرد: یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

خبر خوش برای بازنشستگان | وام بازنشستگان در سال آینده افزایش یافت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بازنشستگان کشوری از ۱۰ به ۱۲ میلیون تومان برای ۳۰۰ هزار نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر۱۲ میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده  خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده علاوه بر کارمندان دولت، بازنشستگان هم مشمول وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می‌شوند. وام بدون ضامن، هم شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود و هم دیگر بازنشستگان دولتی، مشروط به اینکه افراد توانایی بازپرداخت اقساط آن را داشته باشند.

 همزمان با دستور رئیس جمهور برای پرداخت وام ۱۰۰میلیونی بدون ضامن، بازنشستگان هم مشمول این وام می‌شوند. اما کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام بدون ضامن می‌دهند؟

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

۱۲ بانک دولتی ملکف شده‌اند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت کنند. متقاضیان دریافت این وام باید به بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت می‌کنند. بازنشستگان هم برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی باید به شعب بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها