کد خبر: 647859
تاریخ انتشار :

وام فوری 200 میلیون تومانی دولت برای این افراد | چه کسانی این وام را می گیرند؟

طبق دستورالعمل بانک مرکزی، زوج‌هایی ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه را دریافت می‌کنند که، مرد زیر ۲۵ سال و زن پایین ۲۳ سال سن داشته باشد.

وام فوری 200 میلیون تومانی دولت برای این افراد | چه کسانی این وام را می گیرند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

 بانک کارآفرین در راستای اجرای مصوبه بانک مرکزی، به زوج‌های واجد شرایط وام قرض الحسنه می‌پردازد. مبلغ این تسهیلات با توجه به سن افراد متقاضی متفاوت بوده و مبلغ آن ۷۰ میلیون یا ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر کدام از زوجین است.

طبق دستورالعمل بانک مرکزی، زوج‌هایی ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه را دریافت می‌کنند که، مرد زیر ۲۵ سال و زن پایین ۲۳ سال سن داشته باشد. هر کدام از زوج‌ها ۱۰۰ میلیون تومان وام نقدی می‌گیرند. در غیر این صورت مبلغ وام به نفری ۷۰ میلیون تومان خواهد رسید. اگر یکی از زوج‌ها شرایط سنی مذکور را داشته باشد، امکان دریافت وام ۱۰۰ میلیونی را دارد. دیگری هم همان وام ۷۰ میلیون تومانی را دریافت خواهد کرد. افراد به منظور دریافت این تسهیلات باید در سامانه معرفی شده از بانک مرکزی ثبت نام انجام دهند. بعدا از همان سامانه به یکی از شعب وام دهنده ارجاع داده خواهند شد

زوج‌ها برای دریافت این وام باید ضامن رسمی داشته باشند، همچنین برابر ۱۲۰ درصد وام از وام گیرندگان سفته اخذ می‌شود. ضمنا به این وام کارمزدی معادل ۴ درصد تعلق خواهد گرفت. وام گیرندگان باید حتما در یکی از شعب بانک کارآفرین حساب سپرده قرض الحسنه داشته باشند یا افتتاح کنند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۱۲۰ ماه است.

متقاضیان این وام باید هزینه تشکیل پرونده و کارمزد را هم به بانک بپردازند که برای هر مبلغ تفاوت دارد. میزان اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک کارآفرین با شرایط و مدت زمان بازپرداخت ذکر شده، ۸۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان است. افرادی هم که وام ۷۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند، ماهیانه ۵۸۳ هزار و ۳۳۳ تومان قسط می‌دهند.

محبوب صادقی گفت:  اکنون نیز در حال بررسی هستیم و اثرات پولی و مالی آن سنجیده می‌شود تا از این اقدام بانک‌ها جلوگیری شود. از ظرفیت سامانه سمات نیز به صورت برخط بر نظام تسهیلات دهی بانک‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی جلوگیری از مسدود شدن بخشی از سپرده در پرداخت تسهیلات را از قبل در دستور کار خود داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها