کد خبر: 660293
تاریخ انتشار :

در کدام منطقه استانبول هتل بگیریم؟

در کدام منطقه استانبول هتل بگیریم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفر به استانبول از جمله سفرهایی است که در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار است و هر ساله تعداد زیادی مسافر از مبدا ایران به این شهر سفر می‌کنند. این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر ترکیه توسط تنگه بسفر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده به همین دلیل می‌توان گفت دو دنیای متفاوت را در این شهر شاهد هستیم. استانبول سابقه تاریخی دیرینه‌ای دارد و در تمدن‌های یونان و عثمانی دارای اهمیت ویژه‌ای بوده است.  اما اینکه در این شهر کجا اقامت کنیم، پرسش مهمی است، چون تعداد هتل های استانبول بسیار زیاد بوده و هر کدام در منطقه خاصی از شهر قرار دارند. در این مطلب سعی داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام یک از مناطق استانبول برای رزرو هتل مناسب است، بپردازیم.

محله های سنتی و مدرن استانبول

استانبول در بخش‌های آسیایی و اروپایی خود دارای محله‌های فراوانی است که هر کدام به دلیلی معروف هستند و شما می‌توانید با توجه به اهداف سفرتان، هتل خود را در یکی از این محله‌ها انتخاب و رزرو کنید. محله‌هایی که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، محله سلطان احمد، محله گالاتا، محله کاراکوی، محله تکسیم و محله بشیکتاش در شیشلی خواهند بود. هر یک از این محله‌ها امکانات و خصوصیاتی دارند که برای عده‌ای جذاب بوده و باید در هنگام رزرو هتل به آن توجه کنند.

محله سلطان احمد از قدیمی ترین محله های استانبول

محله سلطان احمد استانبول قدیمی‌ترین محله این شهر است و به نوعی قلب تاریخی و فرهنگی این شهر به حساب می‌آید. رزرو هتل در این منطقه برای کسانی که دوست دارند به جاذبه‌ های تاریخی و فرهنگی این شهر، دسترسی مناسبی داشته باشند، بسیار مناسب خواهد بود. این محله همچنین به بازار بزرگ استانبول هم دسترسی خیلی خوب و نزدیکی دارد. بسیاری از جاذبه ‌های گردشگری استانبول از جمله موزه و مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و باسیلیکا سیسترن در محله سلطان احمد قرار دارند.

این محله به کسانی که به تفریحات شبانه علاقه دارند، توصیه نمی‌شود چرا که پس از تاریکی هوا در سکوت فرو رفته و رفت و آمد بسیار کمی در آن صورت می‌گیرد. برعکس کسانی که به دنبال آرامش در طول شب هستند، این محله را برای رزرو هتل بسیار دوست خواهند داشت.

گفتیم که این محله به بازار بزرگ استانبول که یکی از قدیمی‌ ترین بازارهای جهان نیز به شمار می‌آید، بسیار نزدیک است. هتل‌ هایی که در محله بازار بزرگ قرار دارند هم برای اقامتی آرام و خانوادگی بسیار مناسب هستند، چرا که مراکز خرید بسیاری در اطراف آن‌ها واقع شده و همچنین پس از تاریکی هوا، از آرامش نسبی مناسبی برخوردار خواهند شد.

بی اوغلو بزرگ ترین منطقه استانبول

منطقه بی اوغلو برای بیشتر گردشگران ترکیه نامی آشناست، چرا که دست کم یک بار در جست و جوهای خود درباره این کشور، با نام آن برخورد داشته‌اند. بی اوغلو منطقه وسیعی در استانبول است که شامل محله‌های کوچک‌تری از قبیل محله گالاتا، محله کاراکوی و محله تکسیم می‌شود. هر یک از این محله‌ها جذابیتی منحصر به خود دارند و به همین دلیل در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

محله گالاتا

محله گالاتا از جمله محله‌های بسیار زیبای استانبول است که به کلی سنگفرش شده و ساختمان‌های زیبایی دارد. این محله برای کسانی که به شب‌های زنده علاقه دارند، مکان مناسبی برای رزرو هتل خواهد بود. مهم‌ترین شاخصه این محله، برج گالاتا است که در اطراف آن می‌توانید کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بسیاری را ببینید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین این محله به میدان تکسیم و پل گالاتا بسیار نزدیک بوده و با حدود چند دقیقه پیاده‌روی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

محله کاراکوی

اگر به دنبال سفر و اقامتی اقتصادی در استانبول هستید، محله کاراکوی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این محله کافه‌ها و تراس‌های فراوانی دارد و همچنین رستوران‌های ترکی و بین‌المللی زیادی را در خود جای داده است. محله کاراکوی زمانی مهم ‌ترین بندر استانبول بوده و در نزدیکی گلدن هورن قرار دارد که امروزه می‌توانید از آن‌جا با استفاده از کشتی به قسمت آسیایی استانبول بروید. اگر رزرو هتل خود را در این محله انجام دادید، بازدید از موزه هنر مدرن استانبول را فراموش نکنید.

2

محله تکسیم

محله تکسیم یکی از گران قیمت‌ترین و لوکس‌ ترین محله‌ های استانبول است و وجود هتل‌ هایی مانند هتل هیلتون بسفروس استانبول این مسئله را اثبات می‌کند. علاوه بر میدان تکسیم که برای همه شناخته شده است، خیابان استقلال استانبول نیز در این محله قرار دارد که از آن با عنوان شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین خیابان استانبول نام برده می‌شود. این محله دسترسی بسیار مناسبی به دیگر مناطق استانبول دارد و با رزرو هتل در محله تکسیم این امکان را دارید که به راحتی با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و تراموا استانبول به مناطق دیگر بروید.

محله بشیکتاش در شیشلی

اولین نکته‌ای که با ورود به شیشلی چشم هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد، وجود برج‌های بلند مرتبه در این منطقه است. این محله لوکس، مرکز خرید جواهیر و یا جواهر را در خود جای داده است. محله بشیکتاش بخش کوچکی از محله شیشلی استانبول است که در کنار تنگه بسفر قرار دارد و به همین دلیل برای گردشگران محبوب است. شما می‌توانید در کنار این تنگه قدم بزنید و از کافه‌ها و رستوران ‌های منطقه استفاده کنید. همچنین می‌توانید سوار کشتی شوید و از کاخ دلما باغچه در قسمت آسیایی استانبول دیدن کنید.

شما در کدام محله استانبول اقامت می‌کنید؟

این موضوع که هدف شما از سفر به استانبول چیست و قصد دارید به چه اماکن و امکاناتی دسترسی داشته باشید، نقشی تعیین کننده در انتخاب جای هتل محل اقامتتان دارد. در تمامی این محله‌هایی که مورد بررسی قرار دادیم انواع هتل ‌ها برای بودجه‌ها و سلیقه‌های متفاوت وجود دارد که با اندکی جست و جو می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید و سفری همراه با آسایش و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها