کد خبر: 656148
تاریخ انتشار :

سفر به تهران با اجاره اقامتگاه های اقتصادی اسنپ روم

سفر به تهران با اجاره اقامتگاه های اقتصادی اسنپ روم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازار سنتی تجریش، بازاری قدیمی و رنگارنگ است که حس قدم زدن در تهران قدیم را برای همه تداعی می‌کند. چشمانتان را ببندید و خودتان را در بازار رنگارنگ تجریش تصور کنید. عطر خوراکی‌ها و ادویه‌های تازه را حس کنید. چنین حس باورنکردنی در بازار تجریش اتفاق می‌افتد.

شما می‌توانید از سایت اسنپ روم، یکی از گزینه‌های اجاره آنلاین اقامتگاه تهران را انتخاب کنید. همچنین با بررسی هتل ارزان قیمت در تهران یا مسافرخانه ارزان در تهران محل اقامت خود را رزرو کنید و به راحتی برای گردش و خرید در بازار سنتی تجریش به این شهر بیایید.

در این مقاله قصد داریم بازار تجریش را بررسی کنیم. همچنین به معرفی تاریخچه و معماری این مکان قدیمی و توریستی بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای متن را مطالعه کنید.

بازار تجریش کجاست؟

بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های منطقه شمیرانات تهران است. یکی از کهن‌ترین بازار‌های دنیا، در ضلع جنوبی میدان تجریش و درست در کنار بقعه امامزاده صالح قرار دارد.

بازار مسقف تاریخی تجریش، که در سال‌های اخیر بازسازی شده است، با تعداد زیادی دالان‌های شلوغ از تجریش تا میدان قدس ادامه دارد. این بازار به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های تهران فضایی پر از رنگ‌ها، عطر‌ها، طعم‌ها و صدا‌ها را در خود جای داده است. شما می‌توانید به راحتی از گوشه و کنار این بازار پر جنب و جوش با گردش و عکاسی لذت ببرید.

میدان و بازار تجریش از شلوغ‌ترین مکان‌های تهران هستند که روزانه افراد زیادی در آن به خرید و تفریح می‌پردازند. بازار تجریش تهران یکی از جاذبه‌های دیدنی است که تور‌های گردشگری داخلی و خارجی نیز از آن دیدن می‌کنند.

این بازار در تمام روز‌های هفته حتی جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ باز است. برای بازدید از این مکان توریستی، شما می‌توانید به صورت اختصاصی از سایت اسنپ روم، اجاره آنلاین اقامتگاه تهران را بررسی کنید و با رزرو هتل ارزان قیمت در تهران و مسافرخانه ارزان در تهران به این شهر سفر کنید.

pdjdh

با تاریخچه تجریش و بازار آن آشنا شوید!

اسناد تاریخی نشان می‌دهد که قدمت منطقه تجریش به ۱۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. راوندی مورخ سلجوقیان این منطقه را تاج رشت ذکر کرده است. تاج رشت و دژ آشوب (بخش دزاشیب کنونی) دو روستای همجوار و کم جمعیت بر روی تپه‌ای به نام گل باوکان بودند.

برخی از مکان‌های بازار تجریش در دوره قاجاریه احداث گردید. تجریش شامل خانه‌های بزرگ با باغ، روستا‌های کوچک و ‌ییلاقی بود. مردم تهران، این منطقه را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کردند تا از آب و هوا و طبیعت لذت ببرند.

تجمع مردم باعث شد، تا مردم محلی محصولات باغات خود را در بازار سنتی تجریش بفروشند. برخی از افراد قدیمی تجریش، قدمت این بازار را در حدود ۱۵۰ سال پیش می­دانند. اگر تصمیم به اقامتی مقرون به صرفه‌تر دارید، اسنپ روم را پیشنهاد می‌کنیم. برای دریافت کد تخفیف اسنپ ماشین، در سایت اسنپ روم، گزینه‌های اجاره آنلاین اقامتگاه تهران را بررسی کنید و از بین هتل ارزان قیمت در تهران و مسافرخانه ارزان در تهران اقامت خود را در این شهر رزرو کنید.

pdjgj

بازار سنتی تجریش: نقش معماری اصیل ایرانی

بازار سنتی تجریش، به عنوان یک بنای خشتی با طاق‌های آجری و تزئینات فیروزه‌ای، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این بازار با حدود ۷۰۰ متر طول، تعداد ۴۰۰ مغازه با خروجی‌های متعدد به کوچه‌ها و معابر را در خود جای داده است. معماری این بازار همه را به یاد تهران قدیم می­اندازد. از تزئینات سنتی و کاشی کاری این بازار بسیار باشکوه، نمی‌توان چشم پوشی کرد.

علاوه بر این، طاق‌هایی دیدنی در بالای هر حجره وجود دارد، که نام هر کسب و کار به خط نستعلیق بر روی کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ آن نوشته شده است.

زندگی شبانه بازار بزرگ تجریش بر خلاف سایر بازار‌هایی که اغلب در غروب آفتاب خالی از سکنه می‌شوند، مثال زدنی است. اسنپ روم به شما پیشنهاد می‌دهد در متنوع‌ترین هتل‌های اختصاصی و با کیفیت با قیمت باورنکردنی اقامت خود را در تهران رزرو کنید.

شما می‌توانید فقط در سایت اسنپ روم، گزینه‌های اجاره آنلاین اقامتگاه تهران را بررسی کنید و با رزرو هتل ارزان قیمت در تهران و مسافرخانه ارزان در تهران بدون دغدغه به مسافرت بروید.

fff

کلام آخر

همانطور که در مقاله بالا مطالعه کردید؛ این بازار سنتی در قلب محله تاریخی تجریش و نزدیک امامزاده صالح (ع) قرار دارد.

از این مکان هم برای تجارت و هم به عنوان یک مرکز فرهنگی و اجتماعی استفاده می­کنند. ترکیبی از بازار قدیمی، مساجد، امامزاده، نمازخانه و رستوران در یک محله، شگفت‌انگیز است.

در بازار تجریش انواع اجناس مثل آجیل، زعفران ایرانی، ادویه، ترشیجات، گلیم، خاتم، مینا، مس و سفال به فروش می‌رسد.

شما می‌توانید با رزرو هتل ارزان قیمت در تهران از سایت اسنپ روم، اپلیکیشن اسنپ روم و سوپر اپلیکیشن اسنپ به راحتی برای گردش به تهران سفر کنید.

همچنین از طریق تماس تلفنی شرایط مسافرخانه ارزان در تهران را بررسی و در نهایت اجاره کنید. اگر برنامه سفر شما به هر دلیلی به تعویق افتاد، می‌توانید به صورت رایگان اقامتگاه خود را در این سایت کنسل کنید.

اسنپ روم با پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی خود در تمام مدت سفر همراه شماست و کارشناسان پشتیبانی آن در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

 این مجموعه، در ارائه ارزانترین و با کیفیت‌ترین اقامتگاه‌ها در مرکز شهر با دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، پیشرو است.

تمامی اقامتگاه‌ها توسط تیم کنترل کیفیت اسنپ روم به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود. ‌امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات خوبی برای برنامه‌ریزی سفر و اجاره آنلاین اقامتگاه تهران بدست‌آورید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها