کد خبر: 661040
تاریخ انتشار :

کامپوزیت دندان را بهتر بشناسیم

کامپوزیت دندان را بهتر بشناسیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برای روش کامپوزیت دندان از آلیاژ نقره و کامپوزیت استفاده می شود. کامپوزیت رزین فعال شده با نور هستند که وقتی اشعه آبی به آن بخورد محکم می شود.

این مواد نرم هستند و قابلیت انعطاف پذیری دارند و هزینه کمتری را نیز دارا می باشند و به دندان های طبیعی بسیار نزدیک هستند و به راحتی برای شما نصب می گردد.

کامپوزیت یک روش کم هزینه است و در آن مینای دندان تراش نمی خورد و به راحتی بر روی دندان بیمار چسبیده می شود و همه مراحل انجام آن در مطب دندانپزشکی انجام می شود و احتیاج به لابراتور نیست.

علاوه بر این موارد که جنبه زیباسازی و ترمیمی دارند، در حال حاضر با  یپشرفت علم دندان پزشکی درمانی برای لبخند لثه ایی درست شده که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد می شود این درمان در دندان پزشکی و با بی حسی موضعی صورت می گیرد و لبخند فرد اصلاح می شود این افراد موقع خندیدن بخاطر کوتاه بودن دندان هایشان لثه رخ می دهد. اگر لب شما کوتاه باشد نیز تز روش های دیگر ترمیمی باید استفاده نمایید . با تزریق ژل و بوتاکس حالت لب خود را تغییر دهید.

از مزایایی که این روش دندانی دارد این است که ماندگاری بالا دارد و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. البته این را بای گفت که هزینه های آن بستگی به نوع مواد مورد استفاده و دندانپزشک مربوطه دارد.

در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی، در کلینیک های دندانپزشکی تمام مراحل ساخت قالب و روکش در جلسه اول به صورت دیجیتالی انجام می دهند و احتیاج نیست زمان زیادی را برای این کار صرف کنید. اما این را هم در داخل پرانتز بگوییم که استفاده از این روش هزینه بیشتری را برای شما خواهد داشت.

کامپوزیت دندان به نسبت درمان های دیگر خیلی زود و بدون نوبت بر روی دندان ها نصب می شود و از شما زمان کمی گرفته می شود و میتوانید هم درمان خود را انجام دهید و هم به دیگر کارهای خود بپردازید.

روش های جدید ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان به دلیل اینکه مدت زمان طولانی دوره درمانش طول می کشد خیلی از افراد به انجام آن علاقه ندارند و دوست دارند روشی را برای خود انتخاب کنند که نتیجه زودتری را بدست آوردند.

از جدیدترین متد های دندانپزشکی که با تجهیزات جدید و به روز برای درمان به روش ارتودنسی موارد زیر را نام میبریم:

  • ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی از روش های جدید می باشد که به جای استفاده از براکت و سیم ارتودنسی از پلاک های طلقی و شفاف استفاده می نمایند. این روش برای کسانی که علاقه ندارند سیم و براکت های ارتودنسی روی دندانشان مشخص باشند این روش برایشان مناسب است و برای افراد بزرگسال و دارای موقعیت و شرایط خاص توصیه می شود و بیشتر انجام می گیرد.

از مزایای مهم این روش درمانی نامرئی بودنش را میتوان نام برد و همچنین متحرک بودن آن است که شما می توانید برای غذا خوردن و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان آن را خارج کرده و مجدد به جای خود بازمی گردانید.

در این روش برای اینکه نتیجه خوبی حاصل شود باید پلاک بین 20 تا 24 ساعت بر دندانی که قرار است ترمیم شود قرار بگیرد.

  • ارتودنسی دیمون

از دیگر روش های ارتودنسی دندان روش دیمون می باشد. که سرعت درمان در آن بسیار بالا است. براکت هایی که در این روش استفاده می شود، سیستم خودکار دارند و می توانند شفاف یا فلزی باشد. منظور از سیستم خودکار این است که باز و بسته می شوند و باعث حرکت دندان ها می شود.

از مزیتی که ارتودنسی دیمون دارد در بین دندان ها اصطحکاک کمتر ایجاد می کند، باعث حرکت سریعتر دندان می شود و نیازی به مراجعه مداوم به دندانپزشک در دوره های کوتاه و کمم فاصله نیست.

  • مینی اسکرو

مینی اسکرو از نمونه هایی هستند که در روش درمانی ارتودنسی جدید یا قدیم نقش موثری دارد. از این روش برای زمانی استفاده می شود که دندانپزشک معالج با توجه به شرایطی که بیمارش دارد قصد این را دارد که یک دندان را حرکت دهد بدون اینکه دیگر دندان ها جابجاشود.

در این روش به راحتی میتوانند جایگاه دندان را اصلاح نمایند و فضاهای بین دندان ها را می بندد و همچنین در صاف کردن دندان ها  و از بین بردن انحرافاتی که در بین دندان ها وجود دارد از این طریق برطرف می کنند.

اگر برای هزینه های این درمان نگران هستید میتوانید از ارتودنسی ارزان که شرایط اقساطی دارد استفاده نمایید.

از دیگر روش درمانی پرطرفدار که در حال حاضر انجام میشود میتوان لمینت دندان را نام برد که هم جنبه درمانی و زیبایی دارد. در ادامه به بررسی این روش میپردازیم.

ارتودنسی دندان

سن مناسب انجام لمینت دندان

شاید سوال شما باشد سن مناسب انجام لمینت دندان چه زمانی است؟ جدا از زیبایی انجام لمینت این روش را برای شما زمانی مناسب است که دندان ها و استخوان هایتان کامل شده باشد و این در سن بیست سالگی به بعد شما رخ می دهد.

اگر در سن کمتر نصب لمینت دندان انجام شود، مانع رشد دندان ها می شود و اجازه نمی دهد دندان آن مقدار که احتیاج دارد رشد کند و این به نوعی آسیب رساندن به دندان ها می شود و در آینده ممکن است فرد را درگیر مشکلات نماید.

بهتر است صبر کنید که این سن را بگذرانید و بعد از آن برای لمینت دندان اقدام نمایید امکان این وجود دارد که روش های دیگری برای شما مناسب و بهتر است.

در سن کم انجام لمینت دندان ممکن است باعث این شود دندان از حالت طبیعی خود خارج شود و با رشد دندان ها روکش لمینت از آن جدا شود و جلوه خوبی نخواهد داشت و باعث عفونت در این ناحیه می شود.

یک مشکل وجود دارد که برای انجام لمینت دندان مقداری از سطح مینای دندان تراشیده می شود و امکان بازگشت به حالت قبل وجود ندارد و تا آخر عمر باید از روکش لمینت استفاده کند و آن را نمی تواند بردارد.

مراحل لمینت دندان طولانی است اما نتیجه بسیار موفق دارد و بعد از آن اگر خوب مراقب های لازم را انجام دهید می توانید 7 تا 15 سال از آن بهره ببرید و دندان هایی زیبا داشته باشید.

لمینت متحرک دندان یکی از انتخاب هایی است که میتوانید داشته باشید و در این رابطه با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

در ادامه یکی از کلینیک های تخصصی دندانپزشکی آشنا میسازیم تا با استفاده از خدمات این مجموعه صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

لمینت دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 2664095

کلینیک دندانپزشکی قلهک

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها