کد خبر: 662534
تاریخ انتشار :

برای خرید درب به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

برای خرید درب به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چند سالی می‌شود که درب‌های چوبی به ترندی در صنعت ساختمان تبدیل شده‌اند. این محصولات در ابتدای مسیر محبوبیت خود، بیشتر به دلیل شکل ظاهری خاص‌شان زیاد مورد توجه قرار گرفتند. اما تولیدکنندگان با وجود این محبوبیت روزافزون، کم کم تصمیم گرفتند تا با به‌روزرسانی تکنولوژی ساخت و استفاده از ساختارهای مهندسی شده و متفاوت‌تر، محصولات قوی‌تر و باکیفیت‌تری را روانه بازار کنند که هم سهم فروش این محصول را حفظ کرده و هم بهتر بتوانند رضایت مشتریان را جلب کنند. یکی از محصولاتی که در این پروسه خلق شد؛ درب‌های‌ ضد سرقت است. این روزها، اکثر فعالان صنعت ساختمان و یا افرادی که در حال بازسازی ملک قدیمی خود هستند؛ خرید درب ضد سرقت را نسبت به نمونه‌های مشابه ترجیح می‌دهند. اما به نظر شما آیا همه درب‌هایی که هنگام مراجعه به بازار برای خرید به شما پیشنهاد می‌شوند از نظر کیفیت ساخت و فاکتورهای مختلف با یکدیگر یکسان هستند؟ قطعا اینطور نیست. در بازار فروش انواع درب، محصولات متنوعی وجود دارد که تفاوت‌های جزئی بسیاری با یکدیگر دارند. اگر بتوانید در هنگام خرید این درب‌ها، نکات خرید درب که در ادامه آنها توضیح می‌دهیم را در نظر داشته باشید؛ قطعا تجربه خوبی نصیب‌تان می‌شود.

 

اندازه درب

اندازه‌گیری عرضی و طولی محل نصب درب، یکی از بدیهی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان خرید محصول به آن توجه کنید. بنابراین قبل از انتخاب درب‌های چوبی، ارتفاع، عرض و ضخامت چهارچوب درب را به صورت کاملا دقیق اندازه‌گیری کنید. دقت در این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا کوچک‌ترین اختلاف بین ابعاد، می‌تواند روی کارایی درب، باز و بسته شدن آن و حتی عمر مفیدش اثرگذار باشد. این موضوع، به خصوص در مورد انتخاب درب برای ساختمان‌هایی که در حال بازسازی هستند بیشتر اهمیت دارد. برای اینکه اندازه‌گیری‌ها دقیق و استاندارد باشد؛ بهترین کار این است که از فروشنده محصول بخواهید نصاب مورد اعتمادش را به محل اعزام کند.

جهت باز شدن درب

درب‌های آماده موجود در بازار، یا چپ بازشو هستند یا راست بازشو. دستگیره و لولای درب‌های چپ بازشو به ترتیب در سمت چپ و راست درب واقع شده و بدنه بعد از چرخیدن روی لولا، از داخل یا خارج به سمت چپ بدن کاربر باز می‌شود.

 اما در درب‌های راست بازشو، دستگیره سمت راست و لولا سمت چپ بدنه نصب می‌شود و درب بعد از باز شدن به سمت راست حرکت دارد. اگر قصد خرید درب اتاقی دارید باید تصمیم بگیرید که با توجه به چیدمان فضا و نقشه داخلی ساختمان، کدام نوع درب برای شما مناسب‌تر است.

 عدم توجه به اینکه درب به کدام سمت باز می‌شود می‌تواند مانع چیدمان صحیح و اصولی شده و به نوعی باعث دست و پا گیر شدن درب و حتی وسایل بزرگ در منزل شود.

خرید درب از سهند درب

قفل و یراق‌آلات

قبل از خرید هر نوع درب چوبی باید مطمئن شوید که نوع قفل و یراق‌آلات نصب شده روی آن متناسب با نیاز شما است. برخی از درب‌ها مانند درب ضد سرقت را فقط می‌توان به نوعی خاصی از یراق‌آلات تجهیز کرد. به عنوان مثال این مدل از درب‌ها را معمولا با یک نوع لولای متفاوت نسبت به لولاهای معمولی نصب می‌کنند که مخفی است و به سادگی قابل دستکاری نمی‌باشد. همچنین قفل و دستگیره‌ای که روی درب‌های ورودی، چه از نوع ضد سرقت و چه از نوع معمولی نصب می‌شود؛ باید متفاوت از قفل‌های مورد استفاده در تولید درب‌های داخلی باشد. علاوه بر سازگاری یراق‌آلات با نوع درب، کیفیت برند این محصولات نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب شما دارد و جز نکات خرید درب محسوب می‌شود. سعی کنید تا جای ممکن دربی را برای ساختمان خود انتخاب کنید که با یراق‌آلات برندهای معروف ترک یا ایتالیایی تجهیز شده است.

 جنس روکش

روکش یک نوع ورق نازک ساخته شده از چوب طبیعی یا فرآورده‌های مصنوعی چوب است که به عنوان مکمل، از بدنه درب در برابر عوامل مختلف محافظت می‌کند.

 علاوه بر نقش محافظتی، روکش روی زیبایی محصول نیز تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال، درب‌هایی که با روکش طبیعی چوب پوشیده می‌شوند؛ بیشتر شبیه به درب‌های تمام چوب هستند.

حتی اگر بدنه اصلی آنها از فرآورده‌هایی مانند MDF ساخته شده باشد. از طرفی، درب‌هایی که روکش می‌شوند؛ معمولا در مقایسه با درب‌های خام و بدون روکش، نیاز به مراقبت کمتری دارند و در عین حال، در برابر ضربه و تماس با اجسام نوک تیز مقاوم‌تر هستند.

 ضمنا با توجه به پیشرفت‌هایی که در صنعت تولید درب حاصل شده؛ این روزها مدل‌های متنوع دیگری از روکش نیز در بازار وجود دارد که ویژگی‌های خاص و متنوعی دارند. به عنوان مثال، برخی از روکش‌ها ضد آب هستند و برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسبند.

خرید درب اتاقی

طرح بدنه

" شرکت سهند درب با بیش از 30 سال سابقه در زمینه تولید انواع درب‌ها، یکی از معتبرترین کارخانجات ساخت و عرضه انواع درب ضد سرقت و درب‌ اتاقی است. این شرکت با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی و نیروی کار فنی و متخصص، تولیدات بسیار مدرنی را به بازار روانه کرده است. یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این شرکت، انواع درب‌های ضد سرقت است که با بالاترین استانداردهای ایمنی تولید می‌شوند. "

اکثر تولیدکنندگان درب‌های چوبی مانند مجموعه معتبر سهند درب محصولات خود را با طرح‌های مختلفی تولید می‌کنند. این استراتژی، دو مزیت اصلی دارد.

 اول اینکه دست مشتری برای خرید بازتر می‌شود و می‌تواند به طیف متنوعی از محصولات از نظر فرم و شکل ظاهری دسترسی داشته باشد.

دومین مزیت تولید متنوع، فروش بیشتر است. بنابراین اگر طرح خاصی مد نظرتان است؛ حتما باید به سراغ تولیدکننده یا توزیع‌کننده‌ای بروید که تنوع طرح را در اولویت قرار داده است.

بودجه خرید

از آنجایی که طیف متنوعی از محصولات در بازار وجود دارد که با استفاده از مواد اولیه متنوع و در کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند؛ یکی از اصلی‌ترین نکات خرید درب بودجه‌ای است که برای این کار در نظر گرفته‌اید. اگر گشتی در بازار زده باشید؛ قطعا می‌دانید که با بودجه‌های متنوعی می‌توانید این خرید را انجام دهید. تغییر در هر کدام از اجزای درب مانند کیفیت بدنه، جنس روکش و رنگ، طرح محصول و عواملی از این دست می‌تواند منجر به تغییر در قیمت تمام شده محصول و نهایتا قیمت فروش آن شود.

برای اینکه گزینه‌های پیش روی خود را محدود کنید و بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید؛ حتما محدوده بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید را مشخص کرده و به سراغ محصولاتی بروید که قیمت‌شان با بودجه شما سازگار باشد.

گارانتی

برخی از درب‌ها به دلیل ساختار پیچیده و قیمت بالایی که دارند؛ همراه با ضمانت‌نامه کیفیت به مشتریان عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، اکثر درب‌های ضد سرقت ساخت کشورهای ترکیه و چین، همراه با گارانتی شرکتی عرضه می‌شوند. در کنار این محصولات اگر تولیدات معتبر داخلی را برای خرید انتخاب کنید می‌توانید با دریافت ضمانت‌نامه، خرید مطمئن‌تری را تجربه کنید.

در هر حال اگر فرصت زیادی برای انتخاب و خرید درب ندارید؛ تهیه لیستی از محصولاتی که فاکتورهای بالا در انتخاب‌شان لحاظ شده است می‌تواند مسیر خرید را برای شما کوتاه‌تر و ساده‌تر کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها