کد خبر: 665362
تاریخ انتشار :

لنگرساخت نرم‌افزارهای غیر‌متمرکز با استفاده از اتریوم

لنگرساخت نرم‌افزارهای غیر‌متمرکز با استفاده از اتریوم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی ظهور اتریوم و پیشرفت آن، دی‌فای ظهور کرد و در پی ظهور دی‌فای، قیمت اتریوم (قیمت ETH) رشد کرد. مردم به صفحه خرید اتریوم در صرافی‌ها شروع به رقابت با یکدیگر کردند تا از کاروان خرید ETH عقب نمانند. اما نه تنها سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با ظهور دی‌فای سودمند شدند، بلکه استعدادهای برنامه‌نویسی نیز بستری مناسب برای اجرایی کردن ایده‌هایشان یافتند که شاید هزینه بالایی داشته باشد، اما امکاناتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که در غیر این صورت ممکن بود بتوانند به دست آورند. بنابراین، نرم‌افزارهای غیرمتمرکزی به وجود آمدند که بخش بزرگی از آنها امور مالی را پوشش داده و دی‌فای را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل، در مقاله‌ای که مطالعه می‌فرمایید، این گروه از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز توضیح داده شده‌ است.

نرم‌افزار مالی غیرمتمرکز چیست؟

برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) نرم‌افزارهایی هستند که روی بلاک‌چین اجرا می‌شوند و به کاربران امکان می‌دهند تا دارایی‌های دیجیتال را مبادله کنند. این برنامه‌ها مشابه محصولات مالی سنتی هستند، اما بر روی پلتفرم‌های غیرمتمرکز ساخته شده‌اند و از قراردادهای هوشمند برای ذخیره اطلاعات و اجرای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. برنامه‌های DeFi را می‌توان برای تجارت سهام، اوراق قرضه، کالاها، ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ها در بلاک‌چین استفاده کرد.

چرا دی‌فای؟

  • نرم‌افزارهای غیرمتمرکز می‌توانند به حل مشکلات دنیای واقعی مانند تغییرات آب‌وهوایی و فقر کمک کنند و به مردم امکان دسترسی به اعتبار با نرخ‌های بهره کمتر نسبت به بانک را بدهند.
  • نرم‌افزارهای غیرمتمرکز، ویژگی‌های بیشتری را نسبت به برنامه‌های بانک‌داری سنتی ارائه می‌کنند که آنها را برای کاربران مفیدتر و جذاب‌تر کرده‌ است.
  • شروع کار آسان است. زیرا می‌توان برای ساخت آنها از کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های منبع باز (مثلاً اتریوم) استفاده کرد.
  • اگر ایده خوبی دارید، می‌توانید به سرعت آن را با کمترین تلاش در بازار آزمایش کنید. فقط یک قرارداد هوشمند ایجاد کنید که منطق کسب‌وکار شما را پیاده‌سازی کند و آن را توسعه دهید!
  • لازم نیست نگران تقلب یا مشکلات نقدینگی باشید. همه آنها توسط پروتکل‌های اساسی و قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم یا هر بلاک‌چین مناسب دیگری مدیریت می‌شود.
  • با رواج خرید اتریوم و افزایش تقاضا برای خرید ETH که نتیجه آن رشد قیمت اتریوم (قیمت ETH) است، استفاده از نرم‌افزارهای غیر متمرکز رونق روزافزونی می‌گیرند.

انواع دی‌فای

بانک‌داری

برنامه‌های بانکی DeFi به شما این امکان را می‌دهد که پول خود را به روشی غیر متمرکز مدیریت کنید. می‌توانید از این برنامه‌ها برای صرفه‌جویی، سرمایه‌گذاری و پرداخت، بدون نیاز به مراجعه به بانک یا سایر مؤسسات متمرکز استفاده کنید. در نهایت به کاهش کارمزدها و سایر هزینه‌های مرتبط با سیستم‌های بانکداری سنتی کمک کند.

ان‌اف‌تی

توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFTs) دارایی‌های دیجیتالی هستند که ویژگی‌های خاصی مانند کمیاب یا منحصربه‌فرد بودن دارند.

کیف پول

کیف پول‌های زیادی برای ذخیره دارایی‌های مختلف، در بلاک‌چین‌های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، کیف پول کوین بیس به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های ERC20، بیت کوین و اتریوم را در میان سایر دارایی‌ها ذخیره کنند. تراست ولت تمام توکن‌های ERC20 و بیش از ۲۰۰۰۰ توکن مختلف ساخته‌ شده بر اتریوم را ذخیره می‌کند. کیف پول صرافی والکس نیز به شما امکان می‌دهد که پس از پرداخت قیمت اتریوم (قیمت ETH) که برای خرید اتریوم یا همان خرید ETH انجام می‌دهید، دارایی‌های خود را در کیف پول اختصاصی‌تان به صورت امن نگه‌دارید.

چرا که دارایی‌های شما در کیف‌پول اختصاصی به صورت سرد نگه‌داری می‌شود و دربرابر حمله‌های مختلف امنیت دارد. تیم امنیتی پیشرفته والکس با ابزارهای مدرن و به‌روز، همواره برای حفظ امنیت دارایی کاربران تلاش می‌کنند. ذخیره امن دارایی کاربران در کیف پول‌های سرد و تایید هویت دو عاملی از جمله این ابزارها هستند.

صرافی‌های نامتمرکز

صرافی‌های نامتمرکز مشابه صرافی‌های سنتی هستند؛ اما به جای سرورهای مرکزی از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود در مقایسه با صرافی‌های سنتی، کمتر در برابر هک آسیب‌پذیر باشند.

2

ویژگی‌های کلیدی یک نرم‌افزار غیر متمرکز مالی

صرف نظر از اینکه یک برنامه تحت وب یا موبایل ساخته شود، باید استفاده و درک آن برای افراد آسان باشد. بنابراین، وظیفه اصلی برای ساخت یک برنامه غیرمتمرکز، ایجاد یک ناوبری ثابت در برنامه و ایجاد تعامل ساده با کاربر است. توسعه دهندگان می‌توانند چندین استراتژی را دنبال کنند:

ذخیره سازی نامتمرکز

همه برنامه‌های DeFi از یک پایگاه داده خارج از زنجیره (Off-Chain) برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کنند. این امر ضروری است؛ زیرا تراکنش‌های کافی برزنجیره (On-Chain) برای پشتیبانی از تعداد کاربرانی که می‌خواهند از این برنامه‌ها استفاده کنند، وجود ندارد.

قابلیت برنامه ریزی

هر نرم‌افزار دی‌فای با استفاده از قراردادهای هوشمند برنامه‌ریزی شده است. یعنی همه چیز را می‌توان خودکار و بدون دخالت انسان اجرا کرد. این باعث می‌شود که هر کسی بتواند برنامه‌های جدید را بر روی پلتفرم‌های موجود بسازد یا حتی بدون نیاز به دانش فنی، تغییرات ساده‌ای را اعمال کند.

قابلیت همکاری

پلتفرم‌های دی‌فای معمولاً از طریق APIهایی به یکدیگر متصل می‌شوند که امکان ارتباط آسان بین آنها را فراهم می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند که بدون پرداخت هزینه یا انتظار برای تایید، وجوه را از طریق پروتکل‌های مختلف منتقل کنند.

ارائه خدمات کم‌هزینه

کاربران می‌توانند با هزینه‌ای کم در مقایسه با موسسات مالی سنتی مانند بانک‌ها یا اتحادیه‌های اعتباری، از خدمات مورد نیاز خود استفاده کنند. این به آنها کمک می‌کند تا در هزینه صرفه جویی کنند و در عین حال از این خدمات به طور موثر و بدون دردسر زیاد بهره‌مند شوند.

توکن‌سازی ابزارهای مالی

برنامه‌های DeFi دارایی‌های دنیای واقعی مانند سهام، اوراق قرضه، طلا و سایر دارایی‌هایی که می‌توان در بلاک‌چین معامله کرد را با ایجاد نمایش‌هایی دیجیتال از آنها، توکن‌سازی می‌کند. این فرآیند به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای اتکا به موسسات متمرکز مانند بانک یا کارگزار، دارایی‌های خود را از طریق یک شبکه غیر متمرکز مدیریت کنند.

تاثیر دی‌فای بر قیمت اتریوم (قیمت ETH)

اگر در پی خرید اتریوم هستید و می‌خواهید وارد معامله خرید ETH شوید، لازم است از نکات بنیادی این کوین غافل نباشید. دی‌فای که ظهور خود را مدیون اتریوم است، باعث شده تا مردم زیادی شروع به استفاده از این بلاک‌چین کنند و این شلوغی جمعیت، باعث کوچ به اتریوم ۲.۰ شده‌است. با تکمیل ارتقا به اتریوم ۲.۰، مشکلات کلیدی اتریوم مانند مقایس‌پذیری کم و هزینه‌های کارمزد بالا برطرف می‌شوند. این بدان معناست که محبوبیت اتریوم بیش‌ از پیش رشد می‌کند، مردم برای خرید ETH بیش‌ از‌ پیش تلاش می‌کنند و قیمت اتریوم بیش‌ از پیش رشد می‌کند.

البته در نظر داشته‌ باشید که این مقاله به شما نمی‌گوید اتریوم بخرید. بلکه به شما مسیری برای بررسی کردن نشان می‌دهد که با تحقیق، تحلیل و آموزش، روی آن وقت بگذارید و اگر موقعیت را مناسب دیدید و یا دانش و منطق خود به این نتیجه رسیدید که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد، آن را به گزینه‌های خود اضافه کنید. همواره توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال با اینکه سود خوبی می‌دهد اما ریسک بالایی نیز دارد. آموزش ببینید، تحقیق کنید، تجربه به دست آورید و سپس وارد معاملات ارز دیجیتال شوید.

منبع :

Ethereum Article from Wallex

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها