کد خبر: 665465
تاریخ انتشار :

ریپل یا ترون؟ کدام سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟

ریپل یا ترون؟ کدام سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

با نگاهی عمیق به ترون (TRX) و ریپل (XRP)، خواهید فهمید که امروزه آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال با هم رقیب هستند. هر دو برای رسیدن به یک هدف کار می‌کنند و آن هم گسترش و پذیرش استفاده از فناوری بلاکچین است. به همین دلیل، ما می‌توانیم این دو رمز ارز را با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک از آن‌ها سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت فناوری بلاک چین جذب می‌کند. حال این سوال پیش می‌آید که برای سرمایه‌گذاری خرید ریپل مناسب‌تر است یا خرید ترون؟

TRON و Ripple شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی با یکدیگر و سایر پرو‌ژه‌های ارز دیجیتال دارند.علاوه بر این، بررسی این دو پروژه نشان می‌دهد که آن‌ها اهداف و استراتژی‌های بسیار متفاوتی را نسبت به سایر ارزهای برجسته بازار کریپتو دنبال ‌می‌کنند. برای مثال، در حالی که بیت کوین به دنبال این است که شبکه غیرمتمرکز خود را جایگزین بانک‌ها و سازمان‌های مالی سنتی کند، ریپل این سازمان‌ها را بازار هدف خود در نظر گرفته و به دنبال خدمت به آن‌هاست.

ریپل و ترون بر سر چه رقابت می‌کنند؟

ریپل یک پروتکل پرداخت جهانی است که هدف آن ارائه تراکنش‌های سریع و پرداخت‌های ارزان در سطح بین المللی است. این شبکه از یک ارز دیجیتال به نام XRP استفاده می کند. برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، هدف ریپل جایگزینی بانک ها نیست، بلکه این پروژه برای بهبود کار بانک‌ها از طریق راه حل‌های بلاک چین تلاش می‌کند.

ترون یک پلتفرم سرگرمی مبتنی بر بلاک چین است و توکن بومی آن TRX است. شبکه اصلی آن در سال 2018 راه اندازی شد. این پلتفرم قرار است راهی ارزان و آسان برای به اشتراک گذاری و مصرف محتوای سرگرمی باشد. TRON قادر به میزبانی DApps است.

اگرچه ریپل خیلی زودتر از ترون راه اندازی شده است، اما ترون پانزدهمین ارز دیجیتال برتر بازار از نظر حجم معاملات است و بیش از 70 صرافی رمزنگاری ترون را فهرست کرده‌اند. جاستین سان بارها درباره برنامه‌های خود برای تبدیل ترون به یکی از بزرگ‌ترین رمز ارزهای بازار سخن گفته است. ترون با راه اندازی آخرین دستاورد خود به نام  MainNet، دیگر برای کار کردن نیازی به اتریوم نخواهد داشت.

ریپل با موسسات مالی بزرگ در سراسر جهان همکاری داشته و به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است. اما ترون علاقه و تمرکز خود را معطوف به صنعت سرگرمی کرده است؛ زیرا این صنعت از فناوری بلاک چین برای پیشبرد عملیات خود استفاده می‌کند. برخی از طرفداران آن معتقدند که قیمت ترون ممکن است در بازار ارزهای دیجیتال از ریپل پیشی بگیرد.

2

مهم‌ترین نقاط اشتراک ریپل و ترون

برای شروع، می‌توان گفت که ریپل (XRP) سعی دارد به هدفی که توسط بنیاد ریپل برای بهبود آینده فناوری بلاک چین تعیین شده است، برسد. همانطور که در ابتدا شاره شد، این هدف جذب بسیاری از کاربران برای پذیرش فناوری بلاکچین است که مهم‌ترین وجه اشتراک ریپل و ترون است.

ریپل ششمین ارز دیجیتال بزرگ در بازار است. بنیاد ریپل امروزه آماده تبدیل شدن به سازمانی پیشرو در میان بانک‌های بزرگ مالی در سراسر جهان است. گام اصلی آن، مشارکت با سانتاندر، وسترن یونیون و مانی گرام است. مشارکت با Santander، راه را برای ایجاد OpenPay FX که اولین برنامه تلفن همراه برای پرداخت های بین المللی است را برای ریپل هموار کرد. در حال حاضر، کاربران سانتاندر در اروپا و هر بخش از جهان می توانند پرداخت های برون مرزی را بسیار آسان‌تر انجام دهند. این برنامه بسیار ایمن، سریع و کارآمد است.

با این پیشرفت‌ها، به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که ریپل نیز مانند ترون به سرعت در حال حرکت به سوی اهداف معین شده است. اگرچه ایرادات خاصی به ریپل وارد است و سیستم غیرمتمرکز آن باعث ایجاد ترس در بین سرمایه گذاران می شود. علاوه بر این، شکایاتی نیز از ریپل در گذشته وجود داشته است.

اصلی‌ترین تقاوت‌های ریپل و ترون

در جدول زیر به مهم‌ترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های ارز دیجیتال ریپل و ترون پرداخته‌ایم:

  Ripple (XRP) Tron(TRX)
تاریخ تاسیس 2012 2018
عرضه در گردش 99989240406.00000 92263557117.64493
سرعت تراکنش 1500 2000
مارکت کپ $23,099,113,667 $5,826,020,768
وبسایت رسمی https://ripple.com/ https://tron.network/
اکانت توییتر https://twitter.com/Ripple https://twitter.com/Tronfoundation
امتیاز کاربر 5.0/5 4.0/5
مزایا حرکت به سمت CBDC شبکه سریع کوین با هزینه کم
معایب پروتکل پیش استخراج در مراحل اولیه توسعه
 

 

3

سرمایه‌گذاری روی ریپل مناسب‌تر است یا ترون؟

عملکرد ریپل و ترون امروزه تحت تاثیر شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال است و پیش بینی اینکه کدام یک از آن‌ها در آینده ممکن است سودآورتر باشد، بسیار دشوار است. از طرفی دیگر، سرمایه گذاری یک تصمیم شخصی بوده و بستگی به استراتژی معاملاتی و مدیریت ریسک سرمایه گذاران دارد. با توجه به اطلاعات کلی که در این مقاله ارائه شد، نمودار قیمتی ارز مورد نظر را بررسی کرده و اخبار مربوط را پیگیری کنید. پس از تصمیم گیری برای خرید ریپل یا خرید ترون، می‌توانید در صرافی ایرانیکارت ثبت نام کرده و بدون پرداخت کارمزد معامله کنید. همچنین میتوانید از تحلیل‌ها و پیش بینی‌های به‌روز این وبسایت استفاده کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها