کد خبر: 666513
تاریخ انتشار :

دردسرهای پسر برای پدر ناتوان/ پرونده هانتر بایدن مفتوح می شود

دردسرهای پسر برای پدر ناتوان/ پرونده هانتر بایدن مفتوح می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

جمهوری‌خواهان مجلس ایالات متحده پس از آن که موفق شدند در انتخابات میان‌دوره‌ای با اختلافی اندک مجلس نمایندگان را پس بگیرند، سراغ شماری از تحقیقات در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و خانواده‌اش رفتند.این اقدام نشان می دهد که تقابل دو حزب سنتی آمریکا بر سر معادلات قدرت از اکنون تا سال 2024 میلادی( زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور) جدی تر می شود.

جمهوری‌خواهان مجلس دارند شماری از اتهام‌ها را مطرح می‌کنند که ارتباط بایدن با معاملات تجاری هانتر بایدن در ۵۰ کشور از جمله آن‌ها است.بایدن همه اتهام‌ها در مورد ارتباط داشتن با تمامی کارهای پسرش را رد کرده است، اما جمهوری‌خواهان مجلس دارند فشار می‌آورند و تلاش می‌کنند دولت دموکرات‌ را به بن‌بست برسانند.جیمز کومر، نماینده مجلس، در نشستی مطبوعاتی گفت بایدن «رئیس هیئت مدیره» است و مدعی شد مسئولیت اداره کسب‌وکار خانواده بر عهده رئیس‌جمهوری است.به عبارت بهتر،جمهوریخواهان در اقدامی هدفمند قصد دارند جرایم پسر بایدن را مترادف با جرایم خود وی قلمداد کرده و حزب دموکرات را از همین طریق تحت فشار قرار دهند. کومر، که قرار است رئیس کمیته نظارت مجلس بشود، همچنین بدون ارائه شواهدی ادعا کرد کاخ سفید ۲۵۰ هزار دلار خرج کرده است تا از گزارش‌های خبری منفی در مورد هانتر بایدن خلاص شود.کومر به خبرنگاران گفت: «این تحقیق در مورد جو بایدن است. به نظرم شواهدی که آماده کرده‌ایم نشان می‌دهد چرا موضوع از نظر ما مهم است و کار را جلو می‌بریم.«سعی داریم متمرکز باشیم- آیا جو بایدن در معاملات تجاری هانتر بایدن دخالت مستقیم داشت و آلوده هم شده است؟»

ایان سمز، سخنگوی دفتر شورای کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد «جمهوری‌خواهان کنگره به جای آن که با بایدن برای رسیدگی به مشکلات مهم مردم آمریکا مثل پایین آوردن هزینه‌ها کار کنند، اولویت اصلی‌شان را حمله به بایدن با انگیزه‌های سیاسی و آکنده از نظریه‌های توهم توطئه که مدت‌ها پیش بی‌اعتبار شده است قرار داده‌اند.»

جمهوری‌خواهان با بازآرایی حوزه‌های انتخابیه توانستند اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورند .کومر گفت مایل است اعضای خانواده بایدن در کنگره شهادت بدهند، ولی افزود این بار تمرکز روی به دست آوردن سوابق بانکی است.بر اساس ادعای رهبر جدید مجلس نمایندگان، شواهد موجود  نشان می‌دهد امور مالی، کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی هانتر و جو بایدن اگر مشترک نباشد، در‌هم تنیده است.اثبات این موضوع می تواند فشارها را در میان افکار عمومی جهت عدم حضور دوباره بایدن در انتخابات ریاست جمهوریسال 2024 را افزایش دهد. این در حالیست که پیروزی بادآورده دموکراتها در انتخابات میاندوره ای سنا،بایدن را بر آن ساخته است تا بار دیگر در این آوردگاه سیاسی حضور پیدا کند. آنچه مسلم است اینکه  شماری از حساب‌های مرتبط به خانواده‌ بایدن بابت «فعالیت‌های مشکوک یا غیرقانونی» در «وضعیت قرمز» قرار دارند.در این میان، جمهوریخواهان تمرکز زیادی بر پسر بایدن ندارند! آنها قصد دارند در پیشبرد این پرونده ( که به دلیل عدم تسلط جمهوریخواهان بر سنا به لحاظ حقوقی عملا به جایی نخواهد رسید)، شخص رئیس جمهور آمریکا را هدف قرار دهند. در مقابل، مقامات حزب دموکرات نیز پرونده هایی از ترامپ و دیگر سران حزب جمهوریخواه را به عنوان ابزارها و سلاح های سیاسی و انتخاباتی خود آماده کرده اند تا در صورت لزوم، آنها را در برابر افکار عمومی آمریکا مفتوح کنند.

منازعاتی که میان مقامات دو حزب سنتی آمریکا بر سر پرونده های نزدیک به بایدن و ترامپ وجود دارد، قطعا ممکن است برخی رای دهندگان مستقل را تحت تاثیر قرار دهد.نظرسنجی ها نشان می دهد که پیروزی هر یک از دو حزب دموکرات یا جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 ، در گروی جلب آرای رای دهندگان مستقل می باشد. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، رای دهندگان مستقل پیروزی ترامپ را در ایالاتی مهم و تعیین کننده مانند ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان تضمین کردند. اما این معادله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بالعکس شد! رویگردانی بسیاری از رای دهندگان مستقل از ترامپ سبب شد تا به طور طبیعی، آرای آنها به سبد بایدن و دموکراتها واریز شود.اکنون نیز جدال اصلی میان دو حزب مذکور، بر سر جذب آرای رای دهندگان مستقل است. نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره نشان می دهد که فعلا در ایالات محل مناقشه که تعیین کننده نتایج نهایی انتخابات خواهند بود، دموکراتها عملکرد بهتری نسبت به جمهوریخواهان داشته اند.

......................

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها