کد خبر: 663254
تاریخ انتشار :

نظرسنجی رویترز : رضایت از عملکرد شغلی بایدن کاهش یافت

تهران-ایرنا- تازه ترین نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه آیپسوس نشان می دهد که رضایت از عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، در حالی که تنها ۵ هفته تا انتخابات میان دوره ای کنگره باقی مانده است، کاهش یافته است.

نظرسنجی رویترز : رضایت از عملکرد شغلی بایدن کاهش یافت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رویترز نوشت: محبوبیت بایدن این هفته نیز کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در دوران ریاست جمهوری اش رسید.

این رسانه افزود: نظرسنجی دو روزه سراسری در آمریکا نتایج آن روز سه شنبه اعلام شد نشان داد که تنها ۴۰ درصد آمریکایی هایی عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند. نظرسنجی که اوایل این هفته انجام شده بود حکایت از آن داشت که ۴۱ درصد آمریکایی ها عملکرد رئیس جمهورشان را قبول دارند.

رویترز نوشت: محبوبیت متزلزل بایدن که  در ماه های مه و ژوئن (اردیبهشت-خرداد) به ۳۶ درصد کاهش یافت انتظارات را درباره احتمال این که دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر (آبان) کنترل مجلس نمایندگان و حتی احتمالا سنا را از دست بدهند، افزایش داده است.

دوران ریاست جمهوری بایدن که از  ژانویه ۲۰۲۱ در اواسط همه گیری کووید-۱۹ روی کار آمد، با  زخم های اقتصادی ناشی از بحران جهانی از جمله تورم فزاینده مواجه بوده است.

نظرسنجی رویترز- ایپسوس به صورت آنلاین و در سراسر ایالات متحده با مشارکت ۱۰۰۳ بزرگسال آمریکایی از جمله ۴۴۸ دموکرات و ۳۸۳ جمهوریخواه برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی خوشبینی درباره پیش بینی جدید نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را تضعیف می کند. پلوسی به تازگی در پاسخ به سوال مجری شبکه سی بی اس درباره این که پیش بینی او در خصوص انتخابات میان دوره ای کنگره چیست گفته بود باور من این است که دموکرات ها می توانند کنترل مجلس نمایندگان را همچنان در اختیار داشته باشند.

بااین حال برخی منابع مانند خبرنامه «گزارش سیاسی کوک با امی والتر» انتخابات و مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ، سنا و مجلس نمایندگان را تجزیه و تحلیل می کند و تارنمای «فایو ترتی ایت» به این نتیجه رسیده اند که جمهوریخواهان اندکی در کسب کنترل مجلس نمایندگان آمریکا جلوتر هستند.

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا نوامبر امسال  (۱۷ آبان) برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها