کد خبر: 669562
تاریخ انتشار :

بررسی گلکسی واچ 5 ؛ ساعت هوشمند محبوب سامسونگ در زومیت

 بررسی گلکسی واچ 5 ؛ ساعت هوشمند محبوب سامسونگ در زومیت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

Samsung Galaxy Watch 5 مجموعه کوچک و در عین حال قابل احترامی از بهبود روزافزون امکانات را معرفی می‌کند. سامسونگ در این سری هیچ تغییر اساسی ایجاد نمی‌کند، اما دو رکن را بهبود می‌بخشد که معمولا برای کاربران ساعت هوشمند مهم است؛ یکی پایش سلامت و دیگری باتری. شما همچنین می‌توانید Samsung Galaxy Watch 5 Pro را انتخاب کنید که نوید عمر باتری بهتر و ساخت بادوام‌تر را می‌دهد.

طراحی

به دلیل شباهت میان نسخه 4 و 5 گلسی واچ، کاربران نسخه 4 چندان از ویژگی‌های نسخه 5 شگفت‌زده نخواهند شد. گلکسی واچ 5 در دو اندازه و چهار رنگ نوک مدادی، نقره‌ای، آبی تیره (فقط 44 میلی‌متری) و پینک گلد (فقط 40 میلی‌متری)  با بند سیلیکونی عرضه می‌شود.

برخلاف حق انتخاب بین  Samsung Galaxy Watch 4 در مقابل Galaxy Watch 4 Classic، هیچ قاب چرخشی برای سری Galaxy Watch 5 ارائه نشد. قاب چرخان طی سال‌ها طرفداران زیادی جمع کرد. با این حال حذف قاب چرخشی  در این مدل ساعت را باریک نگه می‌دارد.

تغییر شکل انحنای زیر ساعت گلکسی واچ 5 سطح تماس بیشتری با پوست ایجاد می‌کند که بنابر ادعای سامسونگ دقت جمع‌آوری داده‌ها را از حسگر بیومتریک بالا می‌برد. جنس بدنه از آلومینیوم است، کناره‌های ساعت مات و طرفینی که بند ساعت به آن متصل است، ظاهر براقی دارد. دو دکمه در سمت راست و میکروفون در وسط آن‌ها‌ قرار دارد. میکروفون دوم هم در بالای کیس تعبیه شده است. وزن کیس به تنهایی 28 گرم و همراه با بند 50 گرم است. در خصوص دوام، این ساعت تا 5ATM  با رتبه IP68 در برابر آب مقاوم است.

 

نمایشگر

هر دو سایز واچ 5 صفحه نمایش دایره‌ای Super AMOLED هستند. صفحه نمایش مدل 40 میلی‌متری آن 1.19 اینچ و صفحه نمایش مدل 44 میلی‌متری دارای نمایشگر بزرگتر 1.39 اینچی است.

نمایشگر از کیفیت خوبی برخوردار است و تا 1000 نیت روشن می‌شود. بنابراین به راحتی می‌توان در فضای باز از آن استفاده کرد.

نمایشگر این ساعت از شیشه کریستالی یاقوت کبود ساخته شده است که به گفته سامسونگ 60 درصد بیشتر از قبل در برابر خراش مقاوم است.

نرم‌افزار و عملکرد

گلکسی واچ 5 یک ساعت هوشمند قدرتمند است که سیستم عامل Wear OS گوگل را اجرا می‌کند.

برای راه‌اندازی سامسونگ کلکسی واچ 5 باید اپلیکیشن Galaxy Wear را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. برای این کار به یک گوشی هوشمند با حداقل اندروید 8 نیاز است، در حالی که با دستگاه‌های Ios امکان‌پذیر نیست. ساعت امکان برقراری تماس، دریافت اعلان و ارسال پیام را می‌دهد.

سامسونگ در واچ 5 از همان پردازنده قبلی خود یعنی گلکسی واچ 4 استفاده می‌‌کند: Exynos W920. این ساعت هوشمند سامسونگ دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1.5 گیگابایت رم است. سامسونگ همچنین یک تراشه NFC را در ساعت هوشمند گلکسی قرار داده است.

 

2

قابلیت‌های تناسب اندام

تمامی داده‌های مربوط به سلامت به کمک برنامه Samsung Health نمایش داده می‌شود. داده‌هایی از قبیل ضربان قلب، داده‌های خواب، داده‌های تمرین، ECG، فشار خون و همچنین ترکیب بدن از لحاظ توده عضلانی، چربی و آب در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده است. نمایش تعداد گام‌های برداشته شده، زمان حرکت و میزان کالری سوزانده شده از دیگر قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر فرد می‌تواند مقادیر هدف خود را به دلخواه تنظیم کند.

بعلاوه این ساعت هوشمند سامسونگ سطح استرس را می‌سنجد و برای کاهش آن تمرینات تنفسی پیشنهاد می‌کند. سامسونگ سعی می‌کند با استفاده از داده‌های حسگر BioActive ترکیب بدن را اندازه‌گیری کند. با اندازه‌گیری منظم، می‌‌توان تغییرات پیگیری کرد.  سامسونگ می‌تواند به خوبی میزان اکسیژن موجود در خون را بسنجد.

واچ 5 با استفاده از ردیاب خواب اطلاعات مربوط به مدت زمان خواب و مراحل مختلف آن‌ را جمع‌آوری می‌کند و بین خواب سبک و عمیق تمایز قائل می‌شود. داده‌ها مربوطه به صورت گرافیکی به کمک برنامه Health در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و سامسونگ برای بهبود کیفیت خواب پیشنهاداتی ارائه می‌دهد.

ساعت هوشمند سامسونگ این قابلیت را دارد که پس از ده دقیقه از شروع حرکت انواع تمرینات تشخیص و پیگیری کند. بعلاوه این ساعت با قابلیت GPS و دسترسی به گوگل مپ امکان مسیریابی به کاربر می‌دهد.

جالب‌توجه‌ترین ویژگی داخلی جدید گلکسی واچ 5 اضافه شدن یک سنسور آنالیز دما است که به نظر می‌رسد مجزا از سنسور BioActive 3 در 1 سامسونگ باشد. سنسور BioActive که سال گذشته معرفی شد، ضربان قلب، SpO2 و ترکیب بدن را از طریق BIA می‌خواند.

 

3

باتری

این ساعت هوشمند سامسونگ از طریق Qi استاندارد به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. گلکسی واچ 5 دارای باتری 15 درصد بزرگتر از گلسی واچ 4 است که تا 50 درصد شارژ نگه می‌دارد. این میزان حدود 10 ساعت بیشتر از قبل است و با شارژ کامل، ساعت بیش از دو روز کار می‌کند و سپس وارد حالت کم مصرف می‌شود. با این حال پاشنه آشیل این مدل باتری آن است. چرا که اگر همه سنسورها، اندازه‌گیری‌ها و نمایشگر همیشه روشن فعال شوند، ساعت هوشمند حتی 24 ساعت هم دوام نمی‌آورد.

مدل 40 میلی‌متری دارای باتری 284 میلی‌آمپر ساعتی است و مدل 44 میلی‌متری دارای باتری 410 میلی‌آمپر ساعتی است.

چیزی که ساعت هوشمند سامسونگ در سری 5 به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است، فرایند شارژ ساعت است که به لطف شارژر جدید USB-C است. علاوه بر این که ساعت 30 درصد سریع‌تر شارژ می‌شود، شارژر جدید زمانی کار می‌کند که به گوشی‌های USB C وصل شود. بنابراین حتی اگر گوشی سامسونگ با قابلیت Wireless Power Share نداشته باشید، گوشی هوشمند شما همچنان می‌تواند گلکسی واچ 5 را شارژ کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها