کد خبر: 671741
تاریخ انتشار :

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید ارزان

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید ارزان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

 

ترکیه یکی از مقاصد توریستی جذاب در بین کشورهای جهان است و هرسال گردشگران زیادی برای تفریح به این کشور زیبا سفر می کنند. کشور ترکیه جاذبه های تفریحی و توریستی بسیار زیادی دارد؛ اما مسافران زیادی نیز وجود دارند که به قصد خرید سفر می کنند. اهداف سفر به ترکیه برای افراد متفاوت است و ما در این مقاله در مورد بهترین زمان برای سفر به استانبول برای خرید صحبت می کنیم. در تمام طول سال فرصت های خرید برای گردشگران محیا است اما زمان هایی از سال وجود دارند که مسافران می توانند خرید ارزانتری انجام بدهند.

بهترین زمان خرید ارزان در استانبول

شهر استانبول یک مرکز توریستی مهم در منطقه به شمار می آید که در همه ایام سال مملو از گردشگران خارجی است. مرکز خرید های درون این شهر در فصول مختلف سال حراجی های جذابی برگزار می کنند و گردشگران بیشتری را جذب می کنند. معمولا حراجی های عمده در مناسبت های خاص اتفاق می افتند اما هر موقع از سال که به این شهر سفر کنید می توانید مراکز خریدی را پیدا کنید که اجناس خود را حراج کرده اند. در برخی موارد نیز فروشگاه ها برای عرضه محصولات جدید خود و فروش محصولات قدیم حراجی های خوبی می زنند و گردشگران را به خود جذب می کنند. خیابان استقلال یکی از مکان هایی است که مراکز خرید زیادی دارد و به دلیل رفت و آمد زیاد، در هر زمانی از سال حراجی های خوبی دارد.

حراجی های فصل بهار

باید بدانید که فصل بهار زمان مناسبی برای خرید ارزان نیست زیرا در ماه فروردین اکثرا فروشگاه ها از کالکشن جدید خود رونمایی می کنند و اجناس جدید را میچینند. در این زمان تنها فروشگاه هایی که می خواهند اجناس قدیمی و خارج از فصل خود را بفروش برسانند حراج می زنند و اکثرا جنس های آنها ناقص است. حراج آخر فصل نیز در خرداد اتفاق می افتد که باز هم اکثر جنس ها ناقص اند و شانس خرید خوب کاهش پیدا می کند. رزرو هتل در استانبول معمولا در این فصل آسان تر است و با قیمت های مناسبی می توانید به شهر استانبول سفر کنید.

حراجی های فصل تابستان

یکی از زمان های بسیار مناسب برای خرید ارزان فصل تابستان است و از زمانی که دمای هوا شروع به افزایش می کند، شاهد فروش های فوق العاده خوبی خواهید بود. حراجی های تابستان از حدود 11 خرداد تا 15 تیر اتفاق می افتد و رفته رفته افزایش پیدا می کنند. اگر خرید خود را در تیرماه انجام دهید، بهترین و ارزان ترین خرید تابستانی را خواهید داشت و اجناس بهتری با تخفیف های بیشتر پیدا می کنید. این حراج تا اواخر مرداد به اوج خود می رسد و رفته رفته اجناس ناقص می شوند زیرا مرکز خریدهای استانبول با استقبال عظیمی روبه رو می شوند. در این فصل به دلیل آب و هوای بسیار مطبوع و وجود حراجی ها رزرو هتل در استانبول کمی سخت تر است و قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان نیز افزایش پیدا می کند.

حراجی های فصل پاییز

تنها نقطه قوت فصل پاییز برای خرید ارزان، حراج شگفت انگیز جمعه سیاه است که در آن همه فروشگاه ها تخفیف های فوق العاده ای را به مشتریان ارائه می دهند. این کمپین در آخرین جمعه ماه آبان و در سراسر دنیا اجرا می شود که استانبول نیز همیشه در آن پیشرو بوده است. بنابراین اگر در پاییز قصد سفر به شهر زیبای استانبول را دارید، حتما جوری برنامه ریزی کنید که این حراجی را از دست ندهید.

حراجی های فصل زمستان

علی رغم کاهش دمای استانبول در زمستان، این فصل یکی از بهترین فصول سال برای خرید ارزان و تجربه هیجان سال نو میلادی است. در دل زمستان استانبول، با ورود به سال جدید تمام ویترین ها پر از زرق و برق و حس و حال کریسمس است. اگر در فصل زمستان بخصوص اواخر پاییز و اوایل دی ماه به استانبول سفر کنید علاوه بر استفاده از انواع حراجی ها با جشن بزرگ سال نو نیز مواجه می شوید. بسیاری از برندها با حراج 30% شروع می کنند و در اوج خود به 50 درصد تخفیف نیز می رسند. بنابراین بهترین زمان برای خرید اجناس زمستانه ارزان اوایل فصل زمستان است.

حراجی در مناسبت های خاص

همانطور که گفته شد حراجی های ثابتی در فصول مختلف وجود دارند که گردشگران را به سوی خود می کشند و در این مواقع قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان افزایش پیدا می کنند. مناسبت هایی نیز در فرهنگ کشور ترکیه وجود دارند که زمان آغاز و پایان مشخصی برای حراجی در آنها تعیین می شوند. در روزهای خاصی مانند ولنتاین، روز زن و روز مرد اکثر برند ها تخفیف های ویژه ای ارائه می دهند. همچنین در اعیاد مهم مسلمانان مانند عید فطر یا عید قربان شاهد حراجی های گسترده ای در استانبول خواهید بود.

فستیوال های خرید استانبول

شروع فستیوال های جذاب خرید در استانبول از سال 2011 بود و پس از آن هرسال در تاریخ های مشخصی برگزار می شوند. فستیوال ها از قبل برنامه ریزی شده و به اطلاع عموم می رسند، همچنین جشن ها و مراسمی نیز به همراه آن برگزار می شوند.

در این مقاله تمام مناسبت های فصول مختلف را برای خرید ارزان بررسی کردیم، اگر می خواهید خرید راحتی داشته باشید، حتما قبل از سفر مکان های حراجی را بررسی کنید. شما می توانید برای داشتن یک برنامه ریزی خوب به سایت فلای تودی مراجعه کنید و قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان را بررسی کنید. همچنین می توانید از فلای تودی برای رزرو هتل در استانبول استفاده کنید و سفری راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها