کد خبر: 673659
تاریخ انتشار :

اطلاعات و راهنمای سفر به کوش آداسی

اطلاعات و راهنمای سفر به کوش آداسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

کوش آداسی یک شهر تفریحی بزرگ در سواحل دریای اژه و مرکز منطقه‌ای ساحلی به‌همین نام در استان آیدی ترکیه است. این شهر در ۹۵ کیلومتری جنوب ازمیر و ۶۰ کیلومتری آیدین واقع شده است. در زبان محلی کوش آداسی، جزیره پرنده معنی می‌دهد. در واقع یک جزیره کوچک به‌نام پرنده که در این شهر قرار داشته، باعث چنین نام‌گذاری شده است.

صنعت نخست این شهر نیز به‌خاطر آب و هوای ایده‌آل، طبیعت زیبا و مردمان خوبش گردشگری است. این شهر جمعیت کمی دارد، اما در بهار و تابستان جمعیتش به‌لطف توریست‌هایی که از سراسر جهان به این مکان میایند، چندین برابر خواهد شد. از لحاظ فرهنگی نیز مردمان این منطقه شباهت زیادی با فرهنگ ایرانیان دارد و همین باعث شده سالانه هزاران ایرانی، این شهر را برای سفر انتخاب کنند. اگر شما هم قصد سفر به کوش آداسی را با تور کوش آداسی دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

چرا باید به کوش آداسی سفر کنیم؟

سفر به کوش آداسی همیشه گزینه جذابی برای کسانی بوده که به‌دنبال یک مسافرت خاطره‌انگیز در کنار خانواده خود هستند. چنین شهری در اقیانوس آرام بی‌نظیر است. شهری مملو از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی که می‌تواند در کنار تفریحات لاکچری و جذاب، بازدید از نقاط تاریخی شگفت‌انگیز این نقطه از کره خاکی را هم به همراه داشته باشد. از آب و هوای معتدل و فوق‌العاده این منطقه هم نباید به‌راحتی گذشت که خودش دلیل بزرگی برای تبدیل شدن آن به منطقه‌ای توریستی است.

شما وقتی به این شهر ساحلی سفر کنید، می‌توانید به اسکله‌های تفریحی مشهور آن بروید، به گشت‌و‌گذار دریایی بپردازید و یک وعده غذایی رمانتیک را با منظره غروب آفتاب به کسی که دوستش دارید هدیه بدهید.

آب و هوای کوش آداسی

در عمده روزهای سال، کوش آداسی آب و هوای معتدل و بسیار خوبی دارد. این یعنی خبری از گرمای تحمل‌ناپذیر در تابستان و یا سرمای سوزناک در زمستان نیست. اما عمدتاً مسافران، فصول گرم سال را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند تا بتوانند از تفریحات آبی متنوعی که در اینجا وجود دارد هم لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی می‌تواند فصل بهار باشد. فصلی که در آن آب و هوا بسیار معتدل بوده و این به‌شما اجازه می‌دهد نهایت لذت را از سفر خود ببرید. گرچه در تابستان، پاییز و یا حتی زمستان هم گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند.

وضعیت حمل و نقل در کوش آداسی

شهر کوش آداسی فاقد فرودگاه است. بنابراین برای سفر به این منطقه چند راه پیش روی شما قرار دارد. شما می‌توانید با پرواز مستقیم از ایران به فرودگاه ازمیر سفر کنید. سپس از ازمیر با تاکسی یا سایر وسایل نقلیه عمومی با طی کردن مسافتی کمتر از ۲ ساعت، خودتان را به کوش آداسی برسانید.

برای تردد در خود این شهر هم می‌توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی‌های شهری، تاکسی‌های اینترنتی و یا دلموش‌ها (ون‌های زرد رنگ) استفاده کنید. تاکسی‌ها، گران‌ترین وسیله برای تردد در این شهر توریستی هستند. به‌همین خاطر هم هست که بسیاری از مسافران، تردد با اتوبوس که قیمت بلیت آن نصف کرایه تاکسی است را انتخاب می‌کنند.

سفر زمینی به کوش آداسی

سفر زمینی به کوش آداسی به‌شما این اجازه را خواهد داد تا بتوانید از شهرهای مختلف کشور ترکیه عبور کنید و با فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری مختلفی در طول مسیر آشنا شوید. سفر زمینی به این شهر ترکیه‌ای از طریق هر یک از مرزهای بازرگان، رازی و سرو امکان‌پذیر خواهد بود؛ اما اکثر ایرانی‌هایی که می‌خواهند با خودرو شخصی خود یا با اتوبوس و به‌صورت زمینی به این شهر ترکیه‌ای سفر کنند، مرز بازرگان را انتخاب می‌کنند.

مرز بازرگان در ۲۹۰ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد و نزدیک‌ترین شهر به شهر گوربولاغ ترکیه است. فاصله از خود مرز بازرگان تا شهر کوش آداسی نیز حدود ۱۸۷۰ کیلومتر است که بعد از نزدیک به ۲۲ ساعت رانندگی از طریق سفر زمینی به آن خواهید رسید.

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

پیش از سفر به کوش آداسی، بد نیست با جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی و کهن نیز آشنا شوید. شهری که می‌تواند هر نقطه از آن برای شما جذابیت منحصر به فرد خودش را داشته باشد. در ادامه شما را با این نقاط آشنا خواهیم کرد.

جزیره کبوتر

همانطور که در تصویر می‌بینید، جزیره کبوتر، جزیره‌ای کوچک است که توسط یک جاده باریک به شهر کوش آداسی متصل می‌شود. اگر خوش‌شانس باشید و در فصل مهاجرت پرندگان به این جزیره سفر کنید، منظره‌ای شگفت‌انگیز را همراه با غروب آفتاب خواهید دید که خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای شما از سفر به کوش آداسی به جای خواهد گذاشت.

قصر پنبه‌ای (پاموک کاله)

چشمه‌های آب گرم کوش آداسی که در منطقه‌ای به‌نام قصر پنبه‌ای واقع شده‌اند، می‌توانند درمان بسیاری از امراض باشند. وقتی به این منطقه سفر کنید، سطحی پر از ناهمواری‌ها به‌رنگ سفید را مشاهده خواهید کرد که حاصل جوشیدن ده‌ها چشمه آب گرم طبیعی با دمایی بیش از ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است. املاحی که از این چشمه‌ها رسوب کرده، باعث به‌وجود آمدن این سطح ناهموار و جذاب شده است. البته به‌خاطر داشته باشید که نمی‌توانید در این چشمه‌ها شنا کنید.

شهر باستانی آفرودیسیاس

در ۱۷۰ کیلومتری از ازمیر، شهری باستانی به‌نام آفرودیسیاس واقع شده است که می‌توانید آثاری از دوران برنز را در آن مشاهده کنید. ستون‌هایی که قدمت آن‌ها به هزاران سال قبل بازمی‌گردد، تئاتری باستانی که هنوز تکه‌هایی از سنگ‌های صحنه آن باقی‌مانده و خرابه‌ای از حمام هادریان که داستان‌های زیادی از تاریخ را در دل خودش جای داده است.

خانه مریم در شهر تاریخی اِفسوس

شهری تاریخی به‌نام اِفسوس که بقایای بناهایی از دوران امپراطوری رم شرقی هنوز در آن باقی‌مانده، می‌تواند جاذبه گردشگری جذابی برای علاقه‌مندان به‌تاریخ جهان باشد. اما پیش از آنکه بخواهید به این شهر برسید، خانه‌ای قدیمی به‌نام «خانه مریم» سر راه شما قرار دارد که ظاهراً حضرت مریم چندین سال از زندگی خودش را در آنجا گذرانده است. حالا این خانه به زیارتگاهی تبدیل شده که میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. در این شهر باستانی همچنین کوه‌هایی وجود دارد که گفته می‌شود اصحاب کهف در غاری درون آن، ۲۰۰ سال به‌خواب رفته‌اند.

هزاران سال پیش، این شهر میزبان نبردهای بزرگ گلادیاتورها بوده است. به‌همین خاطر هم می‌توان در آن آثاری از آن زمان مثل بقایا و خرابه‌هایی از آمفی‌تئاترها و ستون‌های بزرگ سنگی را مشاهده کرد که ما را به‌یاد فیلم گلادیاتور می‌اندازد.

پارک ملی کوش آداسی و غار زئوس

در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب کوش آداسی، پارک ملی کوش آداسی واقع شده است. پارکی که یکی از زیباترین سواحل ترکیه در آن واقع شده است و انتخاب جذابی برای غواصی نیز محسوب می‌شود. اما پیش از آنکه به ورودی این پارک برسید، غاری در میان بوته‌ها و چمن‌ها قرار گرفته که می‌توانید کمی در آنجا استراحت کرده، شنا کنید و عکس‌های به‌یادماندنی از زیبایی طبیعت آن بگیرید.

شهر باستانی پرین

هلنیستیک پرین، شهری باستانی در فاصله ۴۰ کیلومتری از کوش آداسی است که با منظره چشم‌نواز کوهستانی، توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد. نزدیک به ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، پرین یکی از اصلی‌ترین بندرگاه‌ها برای تجارت مردم این منطقه محسوب می‌شد. اما خشک شدن رودخانه مایندر باعث افول این مرکز مهم تجاری شد. با رفتن به این شهر شما می‌توانید از تماشای آثار باستانی مربوط به چندین هزار سال پیش مثل یک آمفی‌تئاتر باستانی و یا معبدی به‌نام آتنا که در بالاترین نقطه این شهر باستانی واقع شده، لذت ببرید.

شهر باستانی پرین

 

بهترین هتل‌های کوش آداسی

برای اقامت در کوش آداسی و تور کوش آداسی نوروز 1402 می‌توانید هم هتل‌های ساحلی را انتخاب کنید که تفریحات لاکچری و آبی مختلفی دارند و یا هم هتل‌های داخل شهری را انتخاب کنید که به شما اجازه می‌دهند بتوانید در هر ساعت از روز، به پیاده‌روی در داخل کوچه و خیابان‌های این شهر بپردازید. در ادامه بهترین هتل‌های کوش آداسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل رامادا ریزورت کوش آداسی اند گلف

بی‌شک بهترین هتلی که می‌توانید در کوش آداسی رزرو کنید،‌ رامادا ریزورت کوش آداسی اند گلف است. هتلی زیبا که ۵ استخر سرباز با سرسره‌های آبی و یک استخر سرپوشیده گرم برای فصول سرد سال را در اختیار مسافران می‌گذارد. یک سالن ماساژ، سونا، حمام بخار و ساحل شنی خصوصی را هم باید به این امکانات اضافه کرد. این اقامتگاه دارای یک زمین گلف و تنیس هم هست و وای فای هم در تمام نقاط آن در دسترس خواهد بود.

این هتل دارای رستوران‌های بوفه‌ای، بارهای متعدد و اسنک‌بارهای مختلف است. سرویس اتاق به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود، یک حمام سنتی ترکیه‌ای در اینجا وجود دارد و همچنین شما می‌توانید از کلاب شبانه خود این هتل هم لذت ببرید. سرگرمی‌ها و فعالیت‌های ورزشی مختلفی در طول روز برای مسافران در نظر گرفته شده است که یا در محل خود هتل و یا محیط اطراف آن انجام می‌شود. به طور مثال شما می‌توانید در داخل هتل از ورزش‌های بیلیارد، تنیس روی میز،‌دارت و ورزش‌های آبی لذت ببرید. یک باشگاه بین‌المللی گلف هم در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای با این هتل قرار دارد که شامل سرویس شاتل رایگان است.

هتل رامادا ریزورت کوش آداسی اند گلف

 

هتل پاین بی هالیدی ریزورت

یکی دیگر از هتل‌های باکیفیت و خوب کوش آداسی، هتل پاین بی هالیدی ریزورت نام دارد که با ساحل خصوصی و یک اسکله خصوصی، در خلیج کاملیمانی واقع شده است. این هتل دارای ۳ استخر سرباز، یک استخر سرپوشیده، یک پارک آبی با انواع سرسره‌های آبی مخصوص بزرگسالان و کودکان و همینطور ۴ استخر مخصوص کودکان است. برای آفتاب گرفتن در منطقه ساحلی خصوصی هتل هم می‌توانید از صندلی‌ها و چترهای آفتاب‌گیر استفاده کنید و یک حوله رایگان را هم از هتل تحویل بگیرید.

هتل ریچموند افسوس ریزورت

هتل ریچموند افسوس ریزورت، هتلی احاطه شده توسط درختان کاج تنومند است که یک ساحل اختصاصی، یک استخر روباز، یک استخر سرپوشیده و یک پارک آبی را در اختیار مسافران می‌گذارد. ضمن اینکه در کل محوطه هتل هم می‌توانید از وای فای رایگان بهره‌مند شوید. تمام اتاق‌های این هتل دارای منظره‌ای رو به دریا یا جنگل هستند. رستوران‌های آن غذاهای متنوعی را از نقاط مختلف جهان ارائه می‌کنند تا با هر ذائقه غذایی، مشکلی برای خورد و خوراک در طول اقامت در این هتل نداشته باشید.

بهترین رستوران‌های کوش آداسی

کوش آداسی علاوه بر اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های بسیار خوبی هم دارد. بنابراین اگر می‌خواهید در طول سفر خود از غذاهای خوشمزه سنتی ترکیه و دیگر غذاهای بین‌المللی لذت ببرید، حتماً باید بهترین رستوران‌های کوش آداسی را بشناسید.

رستوران اوستا کاظم

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های کوش آداسی هم رستوران اوستا کاظم است که با بیش از ۶۰ سال قدمت، همواره انتخاب نخست بسیاری از توریست‌ها برای لذت خوردن انواع غذاهای دریایی از جمله ماهی‌های کبابی، میگو و یا سایر آبزیانی است که به‌صورت تازه صید و طبخ می‌شوند. هنگام نشستن و صرف غذا در این رستوران، منظره‌ای زیبا از دریا، کشتی‌ها و قایق‌های توریستی پیش روی شما خواهد بود.

رستوران بلک اند وایت

رستوران بلک اند وایت در نزدیکی بازار ماهی با انواع غذاهای سنتی و دریایی خوشمزه که به‌گواه گردشگران، با توجه به کیفیت بالای مواد غذایی، قیمت بسیار مناسبی هم دارند. شما همچنین می‌توانید صبحانه‌های خوشمزه ترکی را هم در این رستوران سرو کنید.

کبابی حسن کولکوقلو

کبابی حسن کولکوقلو در اصل یک رستوران در طبقه بالای هتل افه بوتیک است که به‌خاطر طعم بی‌نظیر کباب‌های ترکی‌اش بین مسافران محبوبیت زیادی کسب کرده است. اما در کنار صرف خوشمزه‌ترین کباب‌هایی که تا به‌حال در زندگی‌تان میل کرده‌اید، منظره این رستوران نیز فوق‌العاده است.

جمع‌بندی

کوش آداسی شهر ساحلی زیبا با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان است که می‌تواند انتخاب جذابی برای لذت بردن از یک سفر توریستی همراه با خانواده باشد. اما برای آنکه سفر به کوش آداسی برای شما لذت بخش باشد، باید همه‌چیز را در مورد امکانات، حمل و نقل، هزینه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های این شهر بدانید.

هتل‌های خوبی در این شهر قرار احداث شده‌اند که امکانات تفریحی و ورزشی ایده‌عالشان باعث می‌شود اقامت در آن‌ها لذت‌بخش باشد. در رستوران‌های کوش آداسی انواع غذاهای سنتی ترکیه‌ای و غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود و می‌توانید با رفتن به مراکز خرید مهمی مثل بازار بزرگ کوش آداسی، با فرهنگ مردم ترکیه بیشتر آشنا شوید و برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید. بهترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، رزرو هتل خارجی در تمامی شهرها را با آژانس مسافرتی برسام سیر آریا (www.barsamseyr.com) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:برسام سیر آریا|www.barsamseyr.com

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها