کد خبر: 674713
تاریخ انتشار :

روند پیشرفت صنعت لوازم خانگی با تولید تلویزیون‌های OLED

روند پیشرفت صنعت لوازم خانگی با تولید تلویزیون‌های OLED
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تلویزیون‌ها نسبت به سایر لوازم خانگی پیشرفت بیشتری داشته‌اند و مصرف‌کننده ایرانی علاقمند است از تکنولوژی روز دنیا در منزل خود استفاده کند. حال این روند پیشرفت در کشور با چه سرعتی دنبال می‌شود؟ آیا تولید‌کنندگان در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خود و پیشرفت صنعت کشور دست به اقدامات تازه‌ای زده‌اند؟

برترین فناوری ساخت تلویزیون در دنیای امروز

فناوری باعث به وجود آمدن تلویزیون‌های ظریف با حداقل ضخامت، رنگ‌های زنده و عمیق‌تر شده است و تمامی این ویژگی‌ها در تلویزیون‌های OLED قابل لمس است. با این وجود باید گفت که تلویزیون‌های ساخته شده بر اساس تکنولوژی OLED نسبت به سایر محصولات موجود در بازار از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند.

OLED ها با حذف نور ثابت پس زمینه، رنگ مشکی را عمیق‌تر نمایش می‌دهد و همین امر باعث می‌شود کیفیت تصاویر بیشتر شده و در نهایت مصرف‌کننده احساس بهتری از تماشای تلویزیون داشته باشد. با این وجود این تکنولوژی نوظهور هنوز توسط تمامی تولید‌کنندگان ساخته نمی‌شود و محدودیت برندهای سازنده در بازار کاملا مشهود است.

OLED در خانه‌های ایرانی

در قسمت قبل بیان کردیم که تکنولوژی نوظهور OLED تنها توسط برندهای بسیار محدودی استفاده می‌شود چراکه استانداردهای تولید بسیار سختگیرانه‌ای داشته و تکنولوژی ساخت آن هنوز مورد بهره‌برداری عمومی قرار نگرفته است. با این وجود در پاسخ به این سوال که آیا مصرف‌کننده ایرانی در حال حاضر می‌تواند از این تکنولوژی استفاده کند یا نه، باید گفت برند لوازم خانگی دوو با تولید تلویزیون Opera و بهره برداری از تکنولوژی OLED این تکنولوژی را به ایران وارد کرده است.

OLED و چالش‌های تولید

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین محدودیت پیش روی ساخت تلویزیون‌های OLED، تکنولوژی‌های توسعه داده شده برای محافظت از پنل دستگاه و نرخ تازه‌سازی پیکسل‌هاست. تلویزیون OLED اپرا برند دوو با گارانتی 24 ماهه انتخاب الکترونیک به مصرف‌کنندگان تلویزیون‌های اپرا اطمینان خاطر داده و برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند فیلم‌های سینمایی با سرعت بالا مشاهده یا بازی کنند، نرخ تازه‌سازی 60 فریم بر ثانیه را ارائه کرده است.

اپرا، همگام با تکنولوژی جهانی در صوت و تصویر

Harman Kardon به‌عنوان برترین تولید‌کننده تجهیزات صوتی در دنیا شناخته می‌شود که از اسپیکرهای قدرتمند آن در تولید تلویزیون OLED اپرا استفاده شده است. بدین ترتیب سازنده با برطرف کردن محدودیت‌ها، محصولی در شان مصرف‌کننده ایرانی و با تکنولوژی روز دنیا را عرضه کرده و در دسترس خریداران قرار داده است.

جمع‌بندی

شاید محدودیت‌های زیادی بر سر راه تولید‌کننده لوازم خانگی در کشور وجود داشته باشد. با این وجود، این صنعتگران هستند که باید به دنبال راهکاری برای پیشرفت مداوم باشند. تولید تلویزیون OLED در کشور که توسط برند لوازم خانگی دوو انجام می‌شود، در راستای تولید محصولات با کیفیت با محوریت پیشرفت صنعت تولید لوازم خانگی و در نظر گرفتن مصرف‌کننده ایرانی بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها