کد خبر: 675049
تاریخ انتشار :

اطلاع از جدیدترین اخبار سیمان در سایت خانه سیمان

در دومین هفته معاملاتی 1402 عرضه سیمان از روز دوشنبه 14 فروردین آغاز شده و امروز سه شنبه 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. در تحویل دیروز 65 شرکت سیمانی در مجموع یک میلیون و 225 هزار و 628 سیمان دریافت کردند که نسبت به هفته گذشته 94 هزار و 892 تن افزایش داشت داشته است. صنعت سیمان پارسال حدود 55.7 میلیون تن سیمان را در تالار سیمان بورس کالا به فروش رساند که مجموعاً بیش از 37 همات (یک هزار میلیارد تومان) بود.

اطلاع از جدیدترین اخبار سیمان در سایت خانه سیمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

اعلام آمادگی صنعت سیمان برای تحقق پیدا کردن شعار سال

دغدغه های صنعت سیمان از نظر پایداری تولید به عنوان شاخه راهبردی صنعت و زمینه ساز توسعه کشور در فضایی دوستانه با وزیر محترم اقتصاد و املاک مطرح شد. موضوعاتی مثل قیمت سیمان، تخصیص مقدار و شکل عرضه سیمان در بورس کالا، مشکلات مربوط به صادرات از جمله اخذ عوارض صادراتی و درج سیمان و کلینکر در مواد نیمه خام و... مورد بحث قرار گرفت.

در عین حال نمایندگان صنعت درخواست کردند که تصمیمات لازم به ویژه در خصوص صنعت سیمان و قیمت سیمان به صورت مشترک مورد بررسی قرار گیرد و از انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به صورت صنفی نظرخواهی شود. در پایان این جلسه جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و دارایی خطاب به نمایندگان صنعت سیمان قول داده اند که به مشکلات صنعت سیمان رسیدگی شود.

جایگاه هشتم ایران در صنعت سیمان جهان

ایران پس از چین، هند، ویتنام، آمریکا، ترکیه، برزیل و اندونزی و بالاتر از عربستان سعودی، مصر توانسته رتبه هشتم صنعت سیمان را در جهان به خود اختصاص دهد. در حالی که شرکت های تولید سیمان در سال گذشته با مشکلاتی مثل قطعی برق و نوسانات ارزی مقابله می کردند. پس یکی از دلایل اصلی موفقیت صنعت سیمان حذف قیمت سیمان به صورت دستوری و عرضه سیمان در بورس کالا است.

در زمینه صادرات نیز ایران در سال های اخیر توانسته صادرات سیمان کلینکر به کشورهای همسایه را افزایش دهد و درآمد ارزی خوبی برای شرکت های بورسی فراهم کند. طبق گفته کارشناس بازار سرمایه از آنجایی که سیمان به طور مداوم در حالت پایاپای در دسترس است و قیمت سیمان از طریق سیستم عرضه و تقاضا تعیین می شود، شرکت های فعال در این بخش می توانند انتظار چرخه سود مستمری داشته باشند و آینده روشنی در انتظار این شرکت ها باشد. وی در ادامه گفت: در این سال ها صادرات سیمان کلینکر به کشورهای همسایه نیز افزایش یافته و درآمد پولی خوبی به این شرکت ها بخشیده است.

افزایش دوباره قیمت سیمان در کارخانه ها

قیمت سیمان به دلیل عدم تعادل بین عرضه و تقاضا افزایش یافته است. کارخانه های تولیدی صنعت سیمان بعد ازاین که روزهای سرد سال را پشت سر گذاشته اند به روند تولید قبلی خود رسیده اند، این در حالی است که تقاضای سیمان به طور سنتی در اواخر اسفند افزایش یافته است. در نتیجه قیمت سیمان نیز افزایش پیدا کرده است. با تمام شدن ماه اسفند و رسیدن به فصل بهار و گرم تر شدن هوا تقاضا برای ساخت و سازهای مختلف در فرهنگ ما رو به افزایش است و قیمت همه چیز از جمله قیمت سیمان افزایش می یابد.

حمید فرمانی، رئیس هیئت مدیره انجمن سیمان گفت: تولید بسیاری از کارخانه های سیمان در 50 روز سرد سال به دلیل محدودیت شدید مصرف گاز توسط این کارخانه ها به شدت کاهش یافته است. این موضوع به دلیل عدم عرضه و تقاضا با گرم تر شدن هوا باعث افزایش قیمت سیمان می شود. وی افزود: به طور سنتی مصرف سیمان در نیمه دوم اسفند جهش قابل توجهی را تجربه می کند. اکنون این جهش در شرایط کاهش عرضه رخ داده است. اکنون با شروع فصل گرما دیگر مشکل کمبود انرژی در کارخانه های سیمان وجود ندارد و تقاضا برای این محصول افزایش یافته است. این دو عامل می تواند محرک خوبی برای رونق بازار سیمان باشد.

آشنایی با انواع سیمان

سیمان ها بر اساس رنگ، خواص فیزیکی و شیمیایی به انواع مختلفی تقسیم می شوند و برای یافتن بهترین گزینه برای هدف خود باید از تفاوت ها آگاه باشید. بنابراین در این قسمت به ارائه آنها می پردازیم و شرح کاملی از آنها می دهیم تا اطلاعات لازم در این زمینه را بیابید و دچار مشکل نشوید.

  • سیمات سخت شونده سریع

سرعت سخت شدن این نوع سیمان بسیار بالا بوده و در کمترین زمان ممکن به مقاومت مورد نیاز می رسد. این به این دلیل است که سیمان سریع گیر حاوی مقدار بیشتری C3S نسبت به سایر مواد موجود است. سایر مشخصات این نوع مصالح اولیه ساختمانی مشابه نوع پرتلند معمولی بوده و مقاومت آن در سه روز اول مشابه هفت روز اول این نوع سیمان می باشد. استفاده از سیمان زودگیر به افزایش چشمگیر سرعت ساخت و کاهش چشمگیر هزینه پروژه کمک می کند و این امر برای کلیه پیمانکاران و دست اندرکاران ساخت و ساز سودمند است.

  • سیمان سفید

برای تهیه سیمان سفید از مواد اولیه به دست آمده از اکسید آهن استفاده می شود. خواص این سیمان مانند سیمان پرتلند معمولی است و تنها تفاوت آنها در رنگ آنهاست. این نوع مواد اولیه عمدتاً برای تزئین، ساخت آثار هنری مختلف و ساختن طرح های خاص استفاده می شود. قیمت سیمان سفید بسته به کیفیت کارخانه و شهر تولید متفاوت است که باید در نظر گرفته شود.

  • سیمان پوزولانی

سیمان پوزولانی مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی مختلف دارد، از این رو در پروژه های زیرساختی دریایی، فاضلاب، سدها، پل ها و موارد مشابه استفاده می شود. در تهیه این نوع سیمان، پوزولان ها را با مواد پاک کننده پرتلند تصفیه می کنند و در مواردی مقداری گچ یا سولفات کلسیم نیز به آن اضافه می کنند. این نوع مواد اولیه ساختمان را می توان با توجه به میزان پوزولان موجود در آن به انواع استاندارد و خاص تقسیم کرد. قیمت سیمان پوزولانی گرانتر از سیمان معمولی است و دوام بیشتری دارد.

  • سیمان کوره سرباره

سیمان ساخته شده از سرباره کوره در پروژه هایی استفاده می شود که می خواهند در هزینه های زیادی صرفه جویی کنند و با هزینه بسیار کم به پایان برسند. به طور کلی، ویژگی های آن بسیار شبیه به پرتلند معمولی است. گیرش اولیه این نوع مواد اولیه ساختمانی 3.5 ساعت و گیرش نهایی آن 5 ساعت می باشد. مقاومت فشاری این نوع سیمان به شدت بالا است و گزینه ای کاملا مناسب برای استفاده در مناطق خیلی سرد یا برخورد مواد اسیدی بالا است می باشد.

  • سیمان هوازا

ین سیمان زمانی استفاده می شود که بخواهید عملکرد بتن را افزایش داده و مقاومت آن را در برابر یخ زدگی افزایش دهید. سیمان هوازا فضای لازم را برای آب در هنگام سرد شدن فراهم می کند و این سیمان دچار ترک و آسیب خاصی نمی شود و می تواند عمر طولانی داشته باشد. برای اطلاع از قیمت سیمان و خرید سیمان با کیفیت و درجه یک می توانید وارد وب سایت خانه سیمان شوید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها