کد خبر: 681252
تاریخ انتشار :

اسپری ضد عرق، بادی اسپلش و ادکلن را کجا باید اسپری کنیم؟

سرزمین عطرها، وسعتی به پهنای تاریخ تمدن‌های انسانی دارد. از نخستین عصاره‌های گل تا عودهای دست ساز شرقی و چوب‌های معطر، صنعت عطر سازی در تمام تاریخ همگام با ما قدم برداشته است. در دنیای امروز نیز مانند بسیاری از محصولات آرایشی، عطرها از تنوعی فوق‌العاده بالا برخوردارند.

اسپری ضد عرق، بادی اسپلش و ادکلن را کجا باید اسپری کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این افزایش تنوع، باعث سردرگمی در ترتیب لایه بندی عطر، کاربرد و محل استفاده محصولات مختلف شده است. مشکلی که با یادگیری چند ترفند حرفه‌ای به راحتی حل می‌شود و سطح سواد عطری شما را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

آشنایی با پرطرفدارترین اعضای خانواده عطرها

امروزه گستره بی‌نهایتی از رایحه‌ها، بر تخت سحرآمیز سرزمین عطر فرمانروایی می‌کنند. اما دستیابی به همه آنها به دلیل تنوع بی‌نهایت، هزینه گزاف و محدودیت تولید کاری سخت و دشوار است.

در این بین، با توجه به موارد اقتصادی، کاربری محصول و سرانه مصرف سالانه آنها در سرتاسر جهان، می‌توان لیستی از پرفروش‌ترین فراورده‌های عطری را فراهم نمود که برترین آنها عبارتند از:

محصولات ضد تعرق

تعریق یکی از واکنش‌های طبیعی بدن ما به گرمای محیط، اضطراب و فشار روحی کوتاه مدت است. با این کار، بدن سعی در خنک نگه داشتن سطح پوست و سم زدایی داخلی دارد که مکانیسمی بسیار ضروری است. اما معضل بزرگی که درباره تعریق با آن مواجه هستیم، بوی بد بدن و خیس شدن لباس‌ها است.

خوشبختانه دنیای عطر، با تولید محصولی تحت عنوان ضد تعریق، توانسته این مشکل را به راحتی حل کند. البته برخی از افراد، ضد تعریق‌ها را در دسته محصولات بهداشتی و مراقبتی جای می‌دهند.  اگر بخواهیم به صورت اصولی به این پیش فرض نگاه کنیم، فرمولاسیون دئودورانت و ضد تعریق‌ها، حاصل پیوند جاودان صنعت بهداشت و عطرسازی است.

25

ضد تعریق‌ها، حاوی ترکیباتی از آلومینیوم هستند و با تاثیر بر غدد تعریق، میزان تولید عرق بدن را کاهش می‌دهند. این محصول، همچنین درصدی از اسانس و رایحه‌های خوشبو را نیز در خود جای داده است. ضد تعریق‌ها امروزه در انواع رولی، صابونی، ژلی و ... تولید می‌شوند. اما اسپری ضد تعریق از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

اگر شما هم از طرفداران اسپری‌های ضد تعریق هستید می‌توانید با استفاده اصولی، از مزایای ویژه آن بهره مند شوید:

  • بهترین زمان برای مصرف اسپری ضد تعریق، بلافاصله بعد از حمام  است. در این بازه، پوست شما به قدر کافی آبرسانی شده و منافذ آن هنوز باز هستند. درنتیجه قدرت جذب بالایی دارند و درصد زیادی از مواد اسپری را جذب می‌کنند.
  • بهترین محل برای استفاده از اسپری ضد تعریق نواحی زیر بغل، کشاله ران، پشت زانوها و گودی آرنج است.
  • اسپری را در فاصله 20 تا 30 سانتی از بدنتان قرار دهید و آن را روی نقاط گفته شده بزنید.

بادی اسپلش

اگر بخواهیم نوین‌ترین و حیرت انگیزترین اعضای دنیای عطر را معرفی کنیم، بادی اسپلش یکی از قطعی‌ترین گزینه‌ها است. این محصول، با فرمولاسیونی متفاوت وارد بازار شده است و هدف از عرضه آن، تامین طراوت و شادابی بدن در طول روز است. ترکیبات بادی اسپلش، شامل 90 تا 96 درصد آب، 2 تا 4 درصد اسانس عطر و مقدار جزئی ترکیبات تقویت کننده مانند ویتامین C، ویتامین E، هیالورونیک اسید و ... است. این محصول در مقایسه با درصد اسانس خود، حجم بسیار بالایی دارد و برای مدت طولانی قابل استفاده است.

بادی اسپلش‌ها ماندگاری بسیار کمی دارند و در بیشترین حالت ممکن، تا 4 ساعت شما را همراهی می‌کنند. اگر دوست دارید برای مدت طولانی از مزایای بادی اسپلش بهره مند شوید، باید حداقل 2 تا 3 بار در طول روز آن را تمدید نمایید.

  • بهترین زمان برای مصرف بادی اسپلش، بعد از حمام و استفاده از لوسیون بدن است. لوسیون‌ها، خاصیت مرطوب کنندگی دارند و بر پایه چربی تولید شده‌اند. در نتیجه، ماندگاری بادی اسپلش را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

26

  • محل استفاده بادی اسپلش هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید این محصول را روی تمام سطح بدنتان اسپری نمایید. اما در صورتی که می‌خواهید ماندگاری بیشتری را تجربه کنید، آن را روی محل گردن، ناف، گودی آرنج، مچ دست، قوزک پا، زیر بغل و کشاله ران اسپری کنید. بادی اسپلش‌ها را می‌توانید روی موهایتان نیز اسپری نمایید.
  • برای استفاده صحیح از بادی اسپلش، آن را در فاصله 10 تا 15 سانتی از بدنتان قرار دهید.
  • اگر می‌خواهید از تکنیک لایه بندی استفاده کنید، بهتر است بادی اسپلش را بعد از مصرف دئودورانت استفاده نمایید. با این کار، رایحه و ماندگاری بادی اسپلش تحت تاثیر فرایند تعریق بدن قرار نمی‌گیرد.

ادکلن

ادکلن‌ها، از اعضای کلاسیک و نامدار دنیای عطر هستند و در لیست محبوب‌ترین‌ها جای می‌گیرند. محصولی که بی‌شک، همه شما بطری‌های رنگارنگی از آن را روی میز آرایشی خود دارید. ادکلن، ترکیبی از درصد بالای الکل و مقداری اسانس است. این فراورده نسبت به ادوپرفیوم و پرفیوم‌ها غلظت اسانس کمتری دارد. اما در مقایسه با بادی اسپلش و دئودرانت، بسیار قدرتمندتر ظاهر می‌شود. این محصول به خاطر قیمت مناسب، پخش بوی بالا و ماندگاری متوسط خود، یکی از پرفروش‌ترین‌ انواع عطر به شمار می‌رود.

  • از آنجا که ادکلن‌ها بر پایه الکل تولید می‌شوند، بهترین محل برای استفاده آنها روی محل نبض مچ دست، گردن و پشت گوش است. این نقاط، به صورت طبیعی گرمای بیشتری تولید می‌نمایند و به پخش و ماندگاری بهتر ادکلن‌ها کمک می‌کنند.
  • استفاده از وازلین یا کرم‌های مرطوب کننده در نقاط اسپری ادکلن، ماندگاری عطرتان را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

اگر قصد دارید کیفیت ادکلن خود را با تکنیک لایه بندی تقویت نمایید، بهتر است مصرف آن را به آخرین مرحله این تکنیک موکول کنید. 4 تا 5 دقیقه بعد از مصرف بادی اسپلش و اطمینان از جذب ذرات آن توسط پوست، بهترین زمان برای اسپری کردن ادکلن است.

اگر قصد خرید عطر زنانه یا مردانه دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را به آن اختصاص دهید، بهتر است گزینه‌های مقرون به صرفه معرفی شده را انتخاب نمایید. این محصولات ممکن است در وهله اول به اندازه پرفیوم‌های اورجینال و گران قیمت ماندگاری و پخش بو نداشته باشند. اما با انتخاب محصول مرغوب و به کارگیری تکنیک لایه بندی عطر، می‌توانید رایحه‌ای بی‌نظیر و خاص برای خودتان رقم بزنید.

برای استفاده از تکنیک لایه بندی عطر، کافی است رایحه‌های مکمل یا مشابه از صابون، شامپو بدن، بادی اسپلش، دئودورانت و ادکلن را انتخاب نمایید. سپس مطبق با راهنمایی‌های گفته شده، آنها را در فواصل زمانی مناسب روی بدنتان اسپری کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها