کد خبر: 683113
تاریخ انتشار :

بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه کنیم؟

بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

پرواز برای کسانیکه برای بار اول سفر هوایی را تجربه می‌کنند؛ کمی با دلشوره و ترس همراه خواهد بود و ممکن است به این فکر کنند که بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه باید کرد؟ با این حال اگر با اقدامات قبل از پرواز آشنا باشیم؛ استرس کمتری خواهیم داشت. در این مطلب قصد داریم تمامی مراحلی که باید بعد از خرید بلیط هواپیما تا سوار شدن به آن را انجام دهید؛ با هم بررسی کنیم.

 

 

 

7 مرحله مهم بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما

 

بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما و همچنین قبل از پرواز در فرودگاه، لازم است از مواردی آگاهی داشته باشید تا از سفر جا نمانید و یا در فروگاه با کمبود وقت مواجه نشوید. در ادامه نکات مهم را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

1.چک کردن صحت اطلاعات

 

اولین کاری که بعد از خرید بلیط اینترنتی هواپیما باید انجام دهیم؛ چک کردن صحت جزییات و مشخصات بلیط هواپیما است. جهت اطمینان حتما موارد زیر را چک کنید.

 

موارد مهم برای چک بلیط هواپیما

1

صحت تاریخ

2

زمان پرواز

3

مقصد پرواز

4

کد ملی

5

املای صحیح نام و نام خانوادگی فارسی و انگلیسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکته: در برخی از ایرلاین‌ها یک کاراکتر از حروف خود را می‌توانید تغییردهید و برای اصلاح این مورد نیز باید مبلغی را به عنوان جریمه به شرکت هواپیمایی مورد نظر بپردازید.

 

چک کردن پیش‌بینی هواشناسی مقصد پیش از پرواز، می‌تواند در بستن چمدان و انتخاب لباس بسیار کمک کننده باشد.

 

2.چک کردن هواشناسی پس از پرواز

 

بعد از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما، چک کردن پیش‌بینی هواشناسی مقصد پیش از پرواز، می‌تواند در بستن چمدان و انتخاب لباس بسیار کمک کننده باشد. اطلاع از آب و هوا در انتخاب مکان برای جلسات کاری و همچنین بازدید از جاذبه‌های گردشگری در سفرهای تفریحی نیز می‌تواند موثر باشد.

 

3.چند ساعت زودتر در فرودگاه آماده شوید

 

در سفرهای خارجی باید سه ساعت زودتر از پرواز خود در فرودگاه آماده شوید تا کارهای قبل از پرواز را انجام دهید. ولی در سفرهای داخلی یک تا یک و نیم ساعت زودتر از پرواز در فرودگاه آماده باشید کافی است. در هنگام  ورود به سالن فرودگاه، با چند ورودی مختلف روبرو خواهید شد که در نهایت همه آنها به یک سالن بزرگ منتهی می‌شود. در این مرحله چمدان‌ها را از دستگاه امنیتی بگذرانید و خودتان نیز از گیت بازرسی رد شوید.

 

گیت بازرسی فرودگاه

 

 

4.چک-این یا گرفتن کارت پرواز

 

پس از اولین ورودی وارد سالنی می‌شوید که در آن گیت‌های مختلف قرار دارد و هر کدام متعلق به یکی از شرکت‌های هوایی است. شماره گیت خود را از روی تابلوی اعلانات و یا باجه‌های اطلاعاتی که داخل سالن قرار دارند؛ می‌توانید پیدا کنید و به سمت گیت مورد نظر بروید و کارهای زیر را انجام دهید:

  1. پاسپورت خود را به متصدی گیت ارائه دهید.
  2. بهتر است پرینت بلیط خود را به همراه داشته باشید و تحویل دهید؛ ولی بسیاری از ایرلاین‌ها پرینت بلیط را نمی‌خواهند.
  3. پس از بررسی پاسپورت، نام شما ثبت نهایی شده و کارت پرواز صادر می‌شود.
  4. بارهای خود رادر این مرحله باید تحویل دهید.
  5. اگر اضافه بار داشته باشید؛ اول باید مابه‌التفاوت را به بانک مستقر در این سالن پرداخت کرده؛ سپس دوباره به این گیت مراجعه کرده و بار خود را تحویل دهید.

 

 

5. چک پاسپورت خود را انجام دهید

 

قبل از اینکه برای چک پاسپورت خود اقدام کنید؛ باید کارهای زیر را انجام داده باشید:

  • بار خود را تحویل داده باشید.
  • کارت پرواز خود را گرفته باشید.
  • عوارض خوج از کشور را پرداخت کرده و قبض آن را همراه داشته باشید.

برای چک پاسپورت بایستی قبض عوارض خروج از کشور را به ماموران تحویل دهید تا پاسپورت شما بررسی شده و مهر خروج از کشور بر آن زده شود تا وارد سالن انتظار شوید.

نکته: در این قسمت دو گیت برای اتباع خارجی و باقی گیت‌ها برای شهروندان در نظر گرفته شده است؛ پس دقت کنید اشتباها در صف نمانید.

 

6.در سالن انتظار منتظر بمانید

 

پیس از طی این مراحل، باید منتظر پرواز خود باشید. اما بهتر است قبل از منتظر ماندن شماره گیت پرواز و خروجی خود را پیدا کنید تا وقت کم نیاورید. ممکن است انتظار شما تا یک ساعت و نیم طول بکشد؛ می‌توانید در این مدت به کافی‌شاپ بروید و یا استراحت کنید.

 

 

تحویل بارها، مرحله چک-این

 

 

7.به سمت گیت پرواز، حرکت کنید

 

تقریبا 40 دقیقه تا نیم ساعت قبل از پرواز، مسئولین خط هوایی و گیت پرواز، مسافران را برای سوار شدن به هواپیما دعوت می‌کنند. شما باید قبل از آن، گیت خروجی را پیدا کنید و تا سوار شدن به هواپیما منتظر بمانید. هر گیت مخصوص یک شرکت هواپیمایی است که در تابلوی بالای آن، مشخصات پرواز درج شده است. در این قسمت کافی است کارت پرواز را به همراه داشته باشید و به مسئول گیت نشان دهید.

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تمامی اقداماتی که بعد از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و همچنین قبل از پرواز هواپیما باید بدانید را یررسی کنیم. اگر شما هم قصد سفر دارید؛ می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما و همچنین خرید آنلاین بلیط هواپیما از سامانه‌های معتبر و آنلاین خرید بلیط، نظیر قاصدک24 اقدام کنید.

اقدامات مهم بعد از خرید بلیط هواپیما

 

 

سوالات متداول در مورد اقدامات بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما

 

  1. بعد از خرید اینترنتی بلیط چه مواردی را باید چک کرد؟ بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما بهتر است صحت جزییات و مشخصات بلیط، اعم از نام و نام خانوادگی فارسی و انگلیسی، تاریخ پرواز، مقصد پرواز، کد ملی، و زمان پرواز را چک کنید.
  2. چه اقداماتی را باید قبل از پرواز و در فرودگاه انجام دهیم؟ پرداخت عوارض خروج از کشور، چک-این یا گرفتن کارت پرواز، تحویل دادن بارها، چک کردن پاسپورت و مهر زدن آن قبل از پرواز، پیداکردن شماره گیت پرواز و خروجی، حرکت به سمت گیت 30 تا 40 دقیقه قبل از پرواز
  3. بهتر است چند ساعت زودتر در فرودگاه آماده شویم؟ در سفرهای خارجی باید سه ساعت زودتر در فرودگاه آماده شوید تا کارهای مربوط به پرواز را انجام دهید؛ اما در پروازهای داخلی یک و نیم ساعت زودتر به فرودگاه برسید کافی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها