کد خبر: 684426
تاریخ انتشار :

در تور استانبول و تور آنتالیا از حمام های ترکی بازدید کنید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلایل زیادی معروف است. به عنوان مثال، حمام ترکی یکی از جاذبه های گردشگری معروف تور ترکیه است. بسیاری از گردشگران تور استانبول و تور آنتالیا برای بازدید از حمام ترکی به ترکیه سفر می کنند و پاسخ این سوال را پیدا می کنند که " در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد ". در این مقاله از سایت مسافرتی توریاب | touryabtravel.com قصد داریم اطلاعات جدیدی در مورد حمام ترکی در اختیار شما قرار دهیم تا بدانید در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد.

01

حمام ترکی چیست؟

حمام ترکی مکانی است که افراد برای شستن بدن خود به آنجا می روند. حمام‌های ترکی در گذشته از رونق بیشتری برخوردار بودند، اما امروزه برای جذب گردشگران تورهای ترکیه بازسازی شده‌اند. دلاک در حمام ترکی بدن شما را ماساژ و شستشو می دهد و هزینه این خدمات را از شما دریافت می کند. هدف اصلی از ساخت این حمام ها استراحت، آرامش و دوری از استرس است. مردم با رفتن به این حمام ها خستگی تمام روز را از تن بیرون می کنند و تا حد زیادی از دغدغه های زندگی دور می شوند.

در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد؟

اگر به حمام ترکی علاقه مند هستید و دوست دارید قبل از سفر به ترکیه بدانید در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد، ادامه این مقاله را بخوانید تا بدانید در حمام ترکی چه انتظاری دارید.

  • مرحله اول در حمام ترکی

در پاسخ به این سوال که در حمام ترکی چه انتظاری باید داشت، باید گفت که هنگام ورود به حمام، پس از درآوردن لباس، لباس مخصوص یا لنگ به شما داده می شود و باید در طول حمام از این لنگ استفاده کنید. حمام در مرحله بعد باید وارد اتاق کالداریوم شوید که در ترکی sıcaklık نامیده می شود. این اتاق گرم و بخار دار دارای یک سیستم گرمایشی هیپوکاست است که گرما را از کف به سطح منتقل می کند. در این مرحله مقداری روغن زیتون روی پوست شما ریخته می شود. سپس باید وارد قسمت داغ حمام شوید و روی سنگ مرمر göbek taşı که بسیار داغ است دراز بکشید تا با تعریق سموم بدن شما دفع شود سپس شخصی به نام تِلَک برای ادامه حمام وارد می شود.

Tellak با استفاده از Hamam Tası چند کاسه آب گرم روی شما می ریزد تا بیشتر عرق کنید. سپس پوست شما را باز می کند تا در نهایت شفاف شود. بعد از این مرحله تلاک شما را ماساژ می دهد.

02

  • مرحله دوم در حمام ترکی

بعد، باید به اتاق گرمی به نام تپیداریوم بروید. این اتاق از سیستم گرمایش از کف یا هیپوکاست برای انتقال گرما به طور پیوسته و یکنواخت استفاده می کند و حس خوشایندی را به شما القا می کند. تلاک در این قسمت آب و صابون را در ظرفی می ریزد تا کف کند. دستمال را در ظرف فوم فرو می کند و بیرون می آورد و باد می کند تا تمام لیف کف کند و سپس کف را روی بدن شما می ریزد. هنگامی که تمام بدن شما با کف پوشیده شده است، آن را با استفاده از پارچه شستشو می کند. سپس سر شما را ماساژ می دهد و می شویید.

  • مرحله سوم در حمام ترکی

در این مرحله برای تطبیق با دمای محیط وارد یک اتاق سرد به نام Frigidarium می شوید که در زبان ترکی به آن soğukluk می گویند. دلیل ورود به این اتاق این است که منافذ پوست باز شده در ۲ مرحله قبل با آب سرد و لیف بسته می شود. همچنین این اتاق برای استراحت کوتاه، یک چرت کوتاه و نوشیدن آب میوه یا چای در نظر گرفته شده است. در نهایت، خشک کردن با حوله انجام می شود. لازم به ذکر است که تقریباً 2 ساعت طول می کشد تا تمام مراحل حمام را طی کنید. مراحل بالا به این سوال پاسخ داد که "در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد"، امیدواریم با مطالعه آن اطلاعات جدیدی به دست آورده باشید.

نکات ضروری که باید بدانید

برای جلوگیری از لیز خوردن روی سنگ مرمر، دمپایی چوبی تاکونیا را در حمام ترکی بپوشید. پس از اتمام تمام مراحل حمام، مردم برای آرزوی سلامتی برای یکدیگر، Sıhhatler olsun می گویند.

فواید ماساژ در حمام ترکی

در پاسخ به این سوال که در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد، لازم به ذکر است که می توانید پس از اتمام حمام درخواست ماساژ دهید که هزینه جداگانه ای دارد.

ماساژ در حمام ترکی فوایدی مانند طراوت، شفافیت و جوانسازی پوست، رفع گرفتگی و اسپاسم عضلانی، تسکین درد، کاهش استرس یا آرامش، متعادل کردن انرژی، بهبود گردش خون در بدن، بهبود تنفس، رفع اختلالات گوارشی دارد. کمک به افزایش کیفیت خواب پیشنهاد می کنیم اگر به حمام ترکی می روید حتما ماساژ را امتحان کنید.

هزینه حمام ترکی در ترکیه چقدر است؟

هزینه ورودی حدود 20 (یورو) است و ماساژ قیمت را به حدود 250 (یورو) افزایش می دهد. قیمت‌های فعلی برای سال 2023 است. یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های حمام در استانبول در Cemberlitas Hamami است که بالاترین قیمت را نیز باید در این حمام پرداخت کنید.

چه مدت می توانید در حمام ترکی بمانید؟

کل فرآیند از ابتدا تا انتها حدود یک ساعت طول می کشد، اما ماساژ و شستشو 15 دقیقه طول می کشد. نگران نباشید، زیرا پس از پرداخت هزینه ورودی و سرویس، می توانید تا زمانی که می خواهید در اکثر حمام ها بمانید.

در انتها:

این مقاله از توریاب به طور کامل پاسخ این سوال را بررسی می کند که "در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد". همانطور که گفته شد یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه حمام های آن است که معروف ترین آن ها حمام تاریخی گالاتاسرای نام دارد . پیشنهاد می کنیم در سفر به ترکیه از حمام های آن دیدن کنید تا از آرامش و فواید ماساژ ترکی لذت ببرید.

03

سوالات متداول

در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد؟

وقتی وارد حمام ترکی می شوید باید لباس هایتان را عوض کنید و به نوبت وارد چند اتاق شوید تا تلاک تمام بدنتان را بشوید.

حمام ترکی چیست؟

حمام ترکی یکی از مکان هایی است که در گذشته مردم برای شستن بدن و برگزاری جشن های مختلف به آنجا می رفتند، اما امروزه این مکان ها به جاذبه های گردشگری تبدیل شده اند که گردشگران برای تجربه ای جدید به آنجا می روند.

بهترین حمام های ترکی کدامند؟

بهترین حمام های ترکی عبارتند از حمام چاغال اوغلو، حمام کیلیچ علی پاشا، آغا حمامیت، حمام سلیمانیه، چمبرلیتاش حمامی، حمام آسم اوغلو و حمام گالاتاسرای.

چرا مردم به حمام ترکی در سفر می روند؟

شاید مهمترین فایده حمام ترکی آرامش جسمی و روحی ناشی از سفر باشد . ماساژ ماهیچه‌ها و مفاصل شما را شل می‌کند و به بدن شما اجازه می‌دهد تا از دوره‌های طولانی نشستن در ماشین و هواپیما و یا تنشی که گاهی به دنبال خوابیدن در یک تخت ناآشنا رخ می‌دهد جلوگیری کنند.

منبع : تور لحظه آخری و ارزان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها