کد خبر: 696034
تاریخ انتشار :

ضرورت بهینه سازی و ارتقا رتبه گوگل برای سایت ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سالهاست که فضای اینترنت برای آگاهی دادن به کاربران در زمینه های مختلف کاربرد دارند. شرکت ها ، فروشگاه ها و سازمان های ایرانی هم از این فضا برای اطلاع رسانی محصولات و خدمات خود به کاربران اینترنت استفاده میکنند. اما ضرورت ارتقا رتبه گوگل برای سایت ها چیست ؟ چه مقدار هزینه باید برای آمدن به صفحه اول گوگل بودجه در نظر گرفت؟ آیا انتخاب سئو ارزان درست است؟

اینها سوالاتی است که در این مطلب پاسخ میدهیم .

ضرورت رتبه در گوگل

گوگل در کنار موتور های جستجوی دیگر مثل بینگ ، یاهو ، بایدو و .... کار پاسخگویی به سوالات و جستجو های کاربران را به عهده دارد. اما چرا رتبه در گوگل از رتبه در موتورهای جستجوی دیگر مهمتر است ؟ بر هیچکس پنهان نیست که چندین سال است که گوگل پر کاربردترین موتور جستجو در جهان است . که این مقام به دلیل سرعت پاسخگویی و دقت در ارائه نتایج و در کنار آن سرویس های متنوع آن است .

اگر شما بهترین و زیباترین سایت را داشته باشید اما به جنبه بهینه سازی کدنویسی و محتوای آن برای گوگل فکر نکرده باشید صرفا برای خودتان و تعداد محدودی از مشتریانتان که آدرس سایت را دارند کار کرده اید.

کسب رتبه در گوگل سخت نیست به شرط آنکه اصول آنرا بدانید یا از مشاور یا یک سئوکاری حرفه ای استفاده کنید و سایتتان را طبق الگوریتمهای گوگل بچینید.

سئو کار کیست؟

در ایران به فرد یا گروه یا شرکتی که به فرایند های بهینه سازی سایت و سئو تسلط دارد و این فرآیند ها را روی سایت پیاده می کند سئوکار یا سئومستر میگویند .برای مثال فرد یا گروهی که با وردپرس برای سئو کار میکند سئوکار وردپرس میگویند. لازم است بدانید که هیچ رشته دانشگاهی در ایران مرتبط با این حرفه نداریم و این افراد با گذراندن دوره های آموزشی و مطالعات و تجربیات به این مهارت میرسند. در این بین هستند افرادی که با آموختن بخش کوچکی از این مهارت ها وارد بازار کار میشوند و برای خودشان و مشتریانشان دردسر درست می کنند .

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟

هزینه کسب رتبه در گوگل بستگی به تعداد نفرات و روشی است که شما یا مشاورتان کار میکند . در حال حاضر این هزینه بین 20 میلیون تا 300 میلیون تومان است . قطع به یقین اگر سئوکار شما یک فرد مجرب با دانش کافی باشد و مدت زمان مناسبی برای فرآیند سئو سایت شما صرف کند هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد.

فراموش نکنید نداشتن سئو ،بهتر از سئو بد است . چرا که برگرداندن و بی اثر کردن یک سئو بد بسیار سختر تر خواهد بود. پس اگر کسی روی سایت شما برای سئو کار نکند خیلی بهتر از این است که از یک فرد با اطلاعات ناکافی استفاده کنید.

طبق تجربه در سالها ثابت شده که بر خلاف انواع روش های دیگر تبلیغات اینترنتی سرمایه گذاری روی سئو سایت تضمین بازگشت دارد. زیرا که شما از این طریق هم ارزش سایت خود را بالا میبرید و هم از طریق دیده شدن در گوگل محصولات و خدمات خود را می فروشید و ارائه میدهید.

پس توصیه میکنیم قبل از اینکه در موضوع سئو و ارتقا رتبه سایت به دنبال مشاور ارزان باشید به مهارت و توانایی های مجموعه ای که قصد واسپاری سایتتان برای ارتقا رتبه دارید فکر کنید.

سئو ارزان داریم یا نه؟

اگر منظور از سئو ارزان کم پول دادن باشد جواب این سوال خیر است . از نظر نگارنده سئو ارزشمند تر از تبلیغات گوگل و انواع دیگر تبلیغات است . در نتیجه نباید انتظار داشت که برای این کار مبلغ کمی پرداخت شود. سئو و فرآیندهای مرتبط با ارتقا رتبه سایت در گوگل زمان زیادی برای کار نیاز دارد . در حال حاضر این زمان حدود شش تا هشت ماه است . از طرفی با توجه به زمانبر بودن فعالیتهای مرتبط با ارتقا رتبه سایت فرد یا شرکت سئوکار تعداد محدودی پروژه می تواند قبول کند.

آیا هر سئو ارزانی خوب است؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم اگر فرد یا شرکت سئوکار قصد انجام صحیح فرآیندهای مرتبط با ارتقا رتبه سایت در گوگل را داشته باشد نمیتواند قیمت کمی اعلام کند. از نگاه دیگر قیمت پایین سئو میتواند دلایل دیگری داشته باشد بطور مثال استفاده از روش های سئو کلاه سیاه و یا بطور کل زمان نگذاشتند برای رتبه سایت .

سئو کلاه سیاه چیست؟

در تقسیم بندی سئو برخی سئو را به کلاه سیاه ، کلاه سفید و کلاه خاکستری تقسیم میکنند. قبل از این کلمه کلاه سیاه و کلاه سفید برای هکر ها استفاده میشد . هکر های کلاه سیاه قصد آسیب و خرابکاری داشتند و هکر های کلاه سفید قصد پیدا کردن نقاط ضعف سایت ها و هشدار برای افزایش امنیت آنها داشتند.

سئو کلاه سیاه همواره به دنبال استفاده از روشهایی برای گول زدن گوگل و دور زدن الگوریتم های گوگل است . سئوکلاه سفید از روش های طبیعی و دستور العمل های صحیح برای تولید محتوای مناسب و لینک سازی و بهبود کد نویسی و سرعت سایت دارد. سئو کلاه سیاه زودتر به نتیجه میرسد اما بیشتر اوقات نتیجه آن موقت و گذرا است . سئو کلاه سفید به دلیل اینکه از تولید محتوا و لینک سازی با زمانبندی مناسب استفاده می کند زمانبر تر است اما نتیجه آن ماندگار خواهد بود .

از کجا بفهمیم پیشنهاد دهنده سئو کلاه سیاه را برای ما استفاده میکند یا کلاه سفید؟

جواب این سوال ساده است . اگر سئوکار روی نمونه های قبلی بدون تولید محتوای مفید و بدون استفاده از لینک سازی در شبکه های اجتماعی و سایتهای دیگر رتبه گرفته است روشش کلاه سیاه است . هر چند تشخیص این مورد برای افراد عادی کمی سخت است .

اما اگر با مراجعه به بخش مقالات سایت یا توضیحات محصولات از کیفیت مناسب محتوای متنی و تصویری اطمینان حاصل کردید و یا با ابزارهای موجود بررسی لینک هایی که به سایت داده شده ملاحظه کردید که از سایتهای خبری یا شبکه های اجتماعی لینک دریافت کرده این روش سئو کلاه سفید است .

قیمت سئو یک سایت چقدر است ؟

در حال حاضر در ایران برای سئو صورت پروژه ای بین 20 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان هزینه دریافت میشود . البته برخی هم بصورت ماهانه قیمت میدهند که به نظر نگارنده روش درستی نیست .

دریافت هزینه ماه به ماه برای سئو به این دلیل درست نیست که سئوکار نباید کار را تقسیم و بخش بندی کند. او نمیتواند یک بخش کار را در ماه اول انجام دهد و بخش دیگر را در ماه دوم . به خصوص در مورد اصلاح کدنویسی و بهینه کردن سرعت سایت و حذف لینک های زیانبار سئوکار یا سئو مستر باید همان در ابتدای شروع کار اقدام کند تا نتایج آنرا در ماه های بعد ببیند .

رایان دیزاین با دو دهه تجربه در حوزه طراحی سایت و سئو و با تیم حرفه ای خود این اطمینان را به شما میدهد که همچون مشتریان قبلی نتیجه ای ماندگار و مطلوب در گوگل برای شما بدست آورد.

همچنین در صورت نیاز به راهنمایی یا مشاوره میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت رایان دیزاین تماس بگیرید و در خصوص مشکلات سایت خود راهنمایی بگیرید.

آدرس سایت رایان دیزاین:

https://rayandesign.com/

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها