کد خبر: 697286
تاریخ انتشار :

هنگام خرید لوازم منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هنگام خرید لوازم منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هر خانه، لوازم بسیاری وجود دارد که به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این وسایل اغلب برقی، از کتری برقی گرفته تا هواپز، قلب و روح خانه و آشپزخانه ما هستند؛ افزون‌براین‌ها، لوازم خانگی دیگری نیز وجود دارد که نیازهای اعضای خانواده را برطرف خواهند ساخت. 

ما در زمستان، به بخاری و در فصل تابستان، به کولر نیاز داریم؛ به‌ندرت، می‌توان خانه‌ای یافت که بدون این وسایل، قابل سکونت باشد. ما، در این مقاله، با توجه به نیازهای گسترده‌ای که به طیف وسیعی از لوازم خانگی داریم، به بررسی راهنمایی برای خرید لوازم منزل خواهیم پرداخت. 

درصورتی که از بودجه کافی برای خرید لوازم منزل برخوردار نیستید، می‌توانید نسبت به دریافت وام بدون ضامن اقدام کرده و خرید لوازم خانگی اقساطی از شهر لوازم خانگی را در دستور کار خود قرار دهید. 

1. مشخصات و ویژگی‌ها

مشخصات و ویژگی‌های محصول، نخستین فاکتوری است که هنگام خرید لوازم خانگی اقساطی، باید به آن توجه کرد. بهتر است لوازم خانگی خریدار‌ی‌شده، مجهز به تکنولوژی روز دنیا باشند. 

توجه داشته باشید که یک محصول قدیمی، ممکن است خیلی زود منسوخ شده و هزینه تعمیر یا جایگزینی روی دست شما بگذارد؛ بنابراین، بهتر است وسیله‌ای که برای خرید انتخاب می‌کنید، مدرن و به‌روز باشد. 

همچنین، مشخصات و ویژگی‌های لوازم خانگی موجود در لیست خرید شما، باید به‌گونه‌ای باشد که خرید آن وسیله، مقرون‌به‌صرفه به حساب آید؛ به‌عنوان‌مثال، امروزه، دستگاه‌های توستر باید از تنظیمات حرارتی متفاوتی برخوردار بوده و دارای کلید خاموش‌کننده خودکار باشند.

2. اندازه بهینه

فاکتور دیگری که هنگام خرید لوازم خانگی اقساطی، باید مدنظر قرار دهید، اندازه دستگاه است. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، به وسایل بزرگ‌تری نیاز پیدا خواهید کرد؛ بنابراین، هنگام خرید لوازم برقی اعم از ماشین ظرف‌شویی، هواپز، یخچال و یا ماشین لباس‌شویی، بهتر است سراغ خرید دستگاه‌های با گنجایش یا ظرفیت زیاد بروید. 

لوازم خانگی بزرگ‌تر، موجب صرفه‌جویی در زمان و حتی انرژی می‌شوند؛ از طرفی دیگر، بدیهی است که یک خانواده سه نفره و یا یک زوج جوان، به وسایلی با ظرفیت و گنجایش بالا، به‌ندرت نیاز پیدا خواهند کرد.

3. بهره‌وری انرژی

ما در عصری زندگی می‌کنیم که همه‌چیز به‌راحتی در دسترس است. مشخصات هر دستگاه یا وسیله الکترونیکی،‌ به‌ویژه لوازم الکتریکی دارای گواهینامه BEE، اغلب، حاوی اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی آن است.

لوازم خانگی دارای رتبه‌بندی BEE، کم‌مصرف‌ترین لوازم برقی موجود در بازار هستند. همیشه به‌دنبال خرید محصولاتی باشید که دارای رتبه انرژی خوبی هستند؛ زیرا، این رتبه، نشان‌دهنده مصرف انرژی کارآمدتر و بهینه‌تر است. شما می‌توانید طیف وسیعی از وسایل منزل با مصرف بهینه را از شهر لوازم خانگیخریداری نمایید.

4. فضای مورد نیاز

ما باید نسبت به ابعاد و فضای قسمت‌های مختلف خانه خود آگاه باشیم. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد خریدری یک وان را داریم، باید از فضای حمام خود آگاه باشیم؛ چرا که نمی‌توان یک وان غول‌پیکر را در یک حمام کوچک جای داد. 

بنابراین، باید لوازم خانگی متناسب با متراژ خانه خود بخریم. وضعیت مشابهی برای یک دستگاه تهویه مطبوع وجود دارد. ما نمی‌توانیم یک AC بزرگ‌ را در یک اتاق کوچک بگذاریم؛ زیرا، این به‌معنای استفاده ناکافی ظرفیت‌های یک محصول بزرگ‌تر است.

5. دسترسی و سهولت در استفاده

فاکتور مهم دیگر برای خرید لوازم خانگی اقساطی، قابلیت دسترسی است. وسایل منزل، به‌خصوص لوازم برقی، باید در فاصله ایمن از دسترس کودکان کوچک و حیوانات خانگی قرار بگیرند. 

وسایلی مانند بخاری و دستگاه تهویه نیز باید در مکانی امن تعبیه شوند؛ همچنین، مکان قرارگیری وسایل منزل، باید به‌گونه‌ای باشد که استفاده از آن‌ها نیز آسان باشد.

6. قیمت

قیمت دستگاه و مقرون‌به‌صرفه بودن آن، یکی دیگر از عوامل مهم در هنگام خرید لوازم خانگی است. اگر قصد خرید اقساطی از شهر لوازم خانگی را دارید، باید توجه داشته باشید که مبلغ اقساط ماهیانه از توان بازپرداخت شما خارج نشود. 

7. گارانتی

هر وسیله‌ای باید دارای گارانتی باشد. بدون گارانتی، ریسک خرید محصولات افزایش می‌یابد؛ چرا که ضمانت پس از فروش، ما را از آسیب‌های مالی پیش رو، محافظت خواهد کرد. گاهی اوقات، ممکن است یک محصول با نقص تولیدی همراه بوده و پس از مدتی، دچار خرابی شود. در این موارد، گارانتی محصول، ایمن پول و سرمایه شما خواهد بود. 

8. طراحی

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب لوازم خانگی، طراحی و زیبایی ظاهری آن است. ما همیشه باید به‌دنبال محصولی باشیم که با طراحی و سبک خانه ما هماهنگ و سازگار باشد. 

9. خدمات تعمیر و نگهداری

برخی لوازم خانگی، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند؛ بنابراین، خدمات پس از فروش می‌تواند بسیار مفید باشد. باید تحقیق کنید که آیا دستگاه شما، خدمات پس از فروش دارد یا خیر. 

10. بررسی آنلاین

همان‌طور که اشاره شد، ما در عصر طلایی اطلاعات زندگی می‌کنیم. نظرات و ویدیوهای زیادی از دستگاه موردنظر خود در اینترنت پیدا خواهید کرد. این اطلاعات می‌توانند به شما در انتخاب بهتر محصولات یاری دهند.

11. پشتیبانی و مشاوره تخصصی

همیشه سراغ خرید از فروشگاه‌هایی بروید که پشتیبانی و مشاوره خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. خدمات مشتریان به شما کمک می‌کند تا تجربه خرید بهتری را از سر بگذرانید. 

جمع‌بندی

امکان خرید اقساطی طیف وسیعی از وسایل منزل را با درنظر گرفتن فناوری‌های مدرن و طراحی‌های شیک و جذاب فراهم آورده است. این محصولات، از نظر مصرف انرژی نیز بسیار بهینه هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها