کد خبر: 238653
تاریخ انتشار :

چگونه می‌توان شماره تلفن ثابت خود را تعویض کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، شرکت مخابرات تهران برای مشترکان خود شرایطی در نظر گرفته تا در صورت لزوم بتوانند شماره تلفن ثابت خود را تغییر داده و مجبور به خرید خطی با شماره جدید نباشند اما برای این کار شرایطی نیز در نظر گرفته شده است.

تعویض شماره تلفن ثابت معمولا به دو علت رخ می دهد؛ در مورد اول که به مباحث فنی مربوط می‌شود شماره به دلیل مسائل فنی تغییر می کند که البته بنا بر اظهار مدیران مخابراتی در این زمینه سعی می شود شماره‌ها به گونه‌ای تغییر کنند که چهار رقم آخر آنها ثابت باقی بماند.

بر این اساس گاهی ممکن است به دلیل مسائل فنی شرایطی ایجاد شود که شماره گروهی از مشترکان که در یک منطقه سکونت دارند تغییر کند که البته همان طور که اشاره شد معمولا در این موارد تلاش می شود تنها چهار رقم اول شماره که مربوط به کدهای شهری می شود تغییر کند و چهار رقم بعدی ثابت بماند.

اما حالت دوم تعویض شماره مربوط به زمانی است که مشترک به دلیلی مانند داشتن مزاحم بخواهد شماره خود را تغییر دهد.

بنا بر اخبار منتشر شده از سوی مخابرات تهران، به غیر از موارد فنی، تعویض شماره تنها به دلیل داشتن مزاحم رخ می‌دهد و برای این اتفاق لازم است حتما مشترک پرونده کشف مزاحم را پر کرده و علل آن مورد بررسی قرار گرفته باشد.

همچنین برای تعویض شماره به دلیل مزاحمت داشتن دستور مقام مربوطه در منطقه الزامی است و تنها در شرایطی این اتفاق رخ می دهد که پس از پر کردن فرم کشف مزاحمت موفق به مزاحم یابی نشده باشند.

هزینه مربوط به تعویض شماره نیز 20 هزار ریال خواهد بود.

اما عاقبت خط‌های دارای مزاحم که به مخابرات تحویل داده شده نیز این گونه خواهد بود که شماره مربوطه حداقل به مدت یک سال واگذار نشده و در مخابرات باقی می ماند تا مزاحمت آنها برطرف شده و خط آماده واگذاری مجدد شود.

منبع: صبحانه آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها