کد خبر: 613626
تاریخ انتشار :

بررسی تخصصی کمپرسور باد

بررسی تخصصی کمپرسور باد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دومین موضوع نیز صرفه جویی در زمان است؛ داشتن زمان اضافی، این اجازه را به صاحبان کسب وکار‌ها می‌دهد، تا تولیدات خود را افزایش دهند و درآمد بیشتری داشته باشند. ابزار و تجهیزات مختلفی برای افزایش راندمان کاری و صرفه جویی در وقت و انرژی تولید شده‌اند که بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را می‌توان کمپرسور باد قلمداد کرد. این دستگاه یکی از اصلی‌ترین تجهیزات کارگاه و کارخانه ها است.

اما پمپ باد، فقط برای کارخانه و کارگاه‌ها ساخته نشده‌ بلکه استفاده از آن در بسیاری از کار‌های کوچک و بزرگ کاربرد دارد. به عنوان مثال پمپ باد ماشین یا همان کمپرسور باد خودرو از جمله لوازمی است که باید در خودرو‌های شخصی باشد. از این رو برای خرید کمپرسور و پمپ باد در مقیاس کوچک و بزرگ می‌توانید از سایت و فروشگاه ایران کمپرسور استفاده کنید.

صفر تا صد کمپرسور باد صنعتی

بررسی تخصصی کمپرسور باد

ظرفیت، فشار و تک مرحله‌ای، دو مرحله‌ای بودن یا چند مرحله‌ای بودن کمپرسور‌ها و همچنین تعداد سیلندر آن‌ها می‌‌تواند از جمله مهم‌ترین دلایل برای انتخاب یک پمپ باد مناسب و متناسب با نوع کار مورد نظر باشد. از این رو باید با صفر تا صد این موارد آشنا شوید، تا احتمال انتخاب کمپرسوری باکیفیت و مجهز افزایش یابد. از طرفی توجه به قطعات کمپرسور‌های باد نیز بسیار لازم و ضروری است چرا که این قطعات در کارایی دستگاه نقش بسیار پررنگی دارند. از این رو در صورت خرابی هر یک از قطعات باید از مراکز پخش قطعات کمپرسور باد معتبر اقدام به تعویض قطعه کنید.

از کمپرسور تک مرحله‌ای یا چند مرحله‌ای استفاده کنم؟

کمپرسور‌ها به شیوه‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند که یکی از این موارد عملکرد تک مرحله‌ای و یا چند مرحله‌ای آن‌ها است. به نوعی می‌توان گفت که تعداد مراحل عملیات فشرده سازی دستگاه به تعداد سیلندر برمی‌گردد. به طور کلی برای استفاده از کمپرسور باد باید کمپرسور متناسب با کار خود را پیدا کنید. از این رو می‌توان گفت که کمپرسور‌های چند مرحله‌ای برای برخی از کسب و کار‌ها مفید هستند و همچنین کمپرسور تک مرحله‌ای نیز مزیت‌های مختلفی در مقیاس کوچک دارند.

در عملیات فشرده سازی گاز، دما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و کمپرسور چند مرحله‌ای این مزیت‌ را دارد که در هر مرحله، دمای گاز را کاهش دهد. اما همانطور که مشخص است کمپرسورچند مرحله‌ای پیچیدگی بیشتری داشته و به همین دلیل قیمت بیشتری نیز دارد. از این رو استفاده از کمپرسور تک مرحله‌ای برای مقیاس‌های کوچک می‌تواند بسیار کاربردی و به صرفه باشد، از جمله موارد استفاده از این نوع کمپرسور را می‌توان کمپرسور باد خودرو به شمار آورد.

فشار کاری کمپرسور باد به چه عواملی بستگی دارد؟

پمپ‌های باد بر اساس عملکرد خود، فشار کاری مختلفی دارند. پمپ‌های باد تک مرحله‌ای، برای تولید فشار کاری 8 تا 12 بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ‌های باد دو مرحله‌ای نیز دارای فشار کاری معادل 70 بار هستند؛ اما فشار کاری کمپرسور چند مرحله‌ای بسیار مناسب و زیاد بوده و در برخی از مدل‌های آن تا 700 بار نیز فشار تولید می‌شود. البته باید گفت که در صورت خرابی هر یک از قطعات کمپرسور، باید از پخش قطعات کمپرسور باد معتبر، قطعه مورد نظر را تعویض کنید، چرا که در صورت بی کیفیت بودن قطعات، دستگاه دیگر فشار کاری سابق خود را نخواهد داشت.

در کمپرسور‌های چند مرحله‌ای سیلندر و پیستون‌ها در هر مرحله‌ کوچک‌تر می‌شوند، یعنی اینکه پیستون و سیلندر در هر کدام از مراحل کوچک‌تر شده تا افزایش فشار در حجم کمتری انجام شود و بدین ترتیب فشار هوا بیش از پیش شود. به همین دلیل می‌توان گفت که برخی از کمپرسورها به دنبال افزایش فشار هستند و از این رو تعداد مراحل تولید هوا به صورت سری است. اما برخی دیگر از کمپروسور‌ها برای افزایش دبی ساخته‌ شده‌اند که عملکرد آن‌ها به صورت موازی است.

آیا ظرفیت مخزن در افزایش قیمت کمپرسور باد نقش دارد؟

بررسی تخصصی کمپرسور باد

یکی دیگر از مواردی که در طبقه بندی کمپرسور‌ها وجود دارد، طبقه بندی بر اساس ظرفیت مخزن‌های آن است. در مقیاس‌‌های کوچک و بزرگ معمولا از حجم مخزن‌های مختلفی استفاده می‌شود. مشخص است که هر چه میزان ظرفیت مخزن افزایش یابد، سبب افزایش قیمت دستگاه شده، از این رو باید مخزن با حجم مورد نیازتان تهیه کنید. البته برخی از کمپرسور‌ها در مقیاس کوچک هستند که بدون مخزن کار می‌کنند مانند پمپ باد فندکی بدون مخزن که با برق 12 ولت کار می‌کند از این وسیله می‌توان به عنوان پمپ باد خودرو استفاده کرد.

پمپ باد 10 لیتری از جمله کمپرسور‌هایی با ظرفیت کم هستند. از دیگر کمپرسور‌هایی که با ظرفیت مختلف در بازار موجودند، می‌توان به پمپ باد 24 لیتری، پمپ باد 50 لیتری، پمپ باد 80 لیتری اشاره کرد که همه‌ی این موارد با فشاری کاری 6 تا 8 بار کار می‌کنند. از جمله پمپ‌های باد که در مقیاس‌های بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به پمپ باد 250 لیتری، پمپ باد 350 لیتری، پمپ باد 500 لیتری، پمپ باد 750 لیتری . پمپ باد 1000 لیتری اشاره کرد.

در چه کسب و کارهایی استفاده از کمپرسور باد لازم و ضروری است؟

کمپرسور‌ها در مقیاس‌های کوچک و بزرگ کارایی و استفاده‌های مختلفی دارند و به همین دلیل در بسیاری از کسب و کار‌ها شاهد حضور این وسیله‌ی پرکاربرد هستیم. در برخی از پروژ‌ه‌های صنعتی، نیاز به تولید حجم زیادی از فشار هوا هستیم که برای این امر مهم، کمپرسور بهترین و کاربردی‌ترین دستگاه است. همچنین از این دستگاه می‌توان با تولید هوا با فشار بالا، برای پر کردن سیلندر‌ها استفاده کرد.

در غواصی نیز استفاده از کمپرسور باد لازم است و با استفاده از آن می‌‌توان هوای مورد نیاز غواص را تامین کرد. ابزارهای پنوماتیک از جمله دستگاه و ابزار‌های کاربردی در صنعت هستند که در افزایش راندمان کاری بسیار نقش مهمی دارند، این نوع از ابزار‌ها نیز به کمک کمپرسور‌ها کار می‌کنند. از دیگر موارد استفاده از کمپرسور‌ها می‌توان به موارد کوچک مانند کمپرسور باد خودرو، کمپرسور یخچال و... اشاره کرد. همانطور که گفته شد، کمپرسور‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند از این رو باید اطلاعات کاملی از آن‌ها به دست آورید. سایت ایران کمپرسور ( https://irancompressor.com ) این امکان را به شما می‌دهد تا در مورد انواع مختلف کمپرسور ها اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید. همچنین این فروشگاه، مشاوره در هنگام خرید نیز دارد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها