کد خبر: 623253
تاریخ انتشار :

همه چیز درباره استخراج بیت کوین کش

بیت کوین کش (BCH) هاردفورکی از بیت کوین (BTC) می‌باشد که در پی اختلاف نظر در میان توسعه‌دهندگان بیت کوین در سال 2017 ایجاد شد. اگر بیت کوین کش را باور دارید یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه هم از شبکه حمایت کنید و هم درآمدی کسب کنید استخراج بیت کوین کش است. در این مقاله از همتاپی قصد داریم به موضوع استخراج بیت کوین کش بپردازیم با ما همراه باشید.

همه چیز درباره استخراج بیت کوین کش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیا استخراج بیت‌ کوین کش سودآور است؟

گرچه فرآیند استخراج بیت کوین کش و بیت کوین بسیار به هم شباهت دارد ولی تفاوت‌های اصلی بین استخراج آنها نیز وجود دارد.

محدودیت سایز هر بلاک که برای بیت کوین کش 8 مگابایت و برای بیتکوین 1 مگابایت است. از این رو، هرچقدر اندازه بلاک‌ها بزرگ‌تر باشد توان محاسباتی بیشتری احتیاج دارد. به همین ترتیب، سرمایه‌ اولیه برای شروع فرآیند استخراج هم افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، مزیت بلاک‌های بزرگ‌تر هم آن است که تراکنش های بیشتری را در خود جا می‌دهد، در نتیجه با محاسبه بلاک‌های بزرگ‌تر درآمد بیشتری هم به جیب استخراج‌کننده می‌رود.

پاداش استخراج بلاک برای این دو ارز دیجیتال که روی یک شبکه مشترک کار می‌کنند در حال حاضر 6.25 واحد است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت هر واحد بیت کوین حدود 37 هزار دلار است درحالی‌که هر واحد بیت کوین کش با قیمت 699 دلار معامله می‌شود. با توجه به این اختلاف قیمت، شبکه بیت کوین کش برای غلبه بر این نقطه ضعف و جذب استخراج‌کننده‌ها باید درجه سختی استخراج بسیار پایین‌تری از بیت کوین داشته باشد.

در حال حاضر، استخراج این ارز برای هر تریلیون هش در ثانیه سودی معادل 0.2449 دلار به همراه دارد. این سود برای بیت کوین معادل 0.2542 دلار در روز است. این قیمت‌ها بدون در نظر گرفتن هزینه‌های تراکنش ارائه شده است. کاربران بیت کوین در حال حاضر مبلغی حدود 7 دلار برای انجام تراکنش می‌پردازند درحالی‌که هزینه تراکنش بیت کوین کش بسیار ناچیز است.

چطور استخراج بیت کوین کش را شروع کنیم؟

برای شروع فرآیند استخراج، ابتدا باید یک کیف پول بیت کوین کش داشته باشید تا پاداش استخراج بلاک‌های بیت کوین کش را در آن دریافت کنید. برای رعایت موارد امنیتی از کیف پولی استفاده کنید که کلید خصوصی را روی همان دستگاهی که نصب شده است ذخیره می‌کند. به خاطر داشته باشید که از کلید خصوصی کیف پول بک آپ بگیرید و آن را روی دستگاه دیگری ذخیره کنید. همچنین می‌توانید یک نسخه از آن را پرینت بگیرید.

02

بعد از تهیه کیف پول و تأمین امنیت آن، لازم است تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به‌تنهایی استخراج ارز را انجام بدهید یا به یک استخر استخراج بپیوندید. استخر گروهی از استخراج‌کنندگان بیت کوین کش هستند که توان محاسباتی‌شان را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا شانس استخراج را افزایش دهند. در یک استخر، شما الگوریتم‌های کوچک‌تر و ساده‌تری برای محاسبه دریافت می‌کنید و نتیجه محاسبات همه گروه شانس حل الگوریتم بزرگ‌تر و دریافت پاداش را افزایش می‌دهد. وقتی یک استخر پاداش می‌گیرد مبلغ آن بین اعضا با توجه به توان محاسباتی که صرف کرده‌اند تقسیم می‌شود.

از سوی دیگر، اگر تمام محاسبات حل الگوریتم را دریافت کنید سود حاصل از آن نصیب خودتان خواهد شد. مشکل اینجاست که انجام محاسبات کامل هم توان محاسباتی زیادی احتیاج دارد و هم مصرف برق بالایی دارد. در نتیجه شانس شما برای به نتیجه رساندن محاسبات یک بلوک بسیار پایین است.

سخت‌افزارهای مورد نیاز برای استخراج بیت کوین کش

در حال حاضر فرآیند استخراج تنها در صورتی سودآور است که روی دستگاه‌های ASIC سرمایه‌گذاری کنید. این دستگاه‌ها کامپیوترهای ویژه‌ای هستند که مشخصاً برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند. هنگام تهیه این دستگاه علاوه بر قیمت باید به مصرف برق و هش ریت آن هم توجه کنید. بعضی از گزینه‌های متداول و قابل‌تأمل در زمینه‌ی استخراج ارز دیجیتال شامل Antminer S9، Antminer R4، Avalon7 و Antrouter R1 هستند.

نرم‌افزارهای مورد نیاز برای استخراج

در حال حاضر نرم افزارهای بسیار متنوعی برای استخراج بیت کوین کش در بازار وجود دارد. دو نرم‌افزار CGminer و BFGminer جزو محبوب‌ترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین هستند. اگر این برنامه‌ها برای شما بیش از حد پیچیده است بهتر است از نرم‌افزار EasyMiner استفاده کنید که هم در استخراج انفرادی و هم در استخراج گروهی به کار برده می‌شود.

انتخاب نرم‌افزاری مناسب برای استخراج تحت تأثیر سخت‌افزاری که دارید قرار دارد. بهتر است نرم‌افزاری را انتخاب کنید که کاملاً با دستگاه شما هماهنگ است. بااین‌حال، اگر انتخاب شما استخراج گروهی است به‌احتمال بسیار زیاد در وب سایت آن نرم افزار استخراج اختصاصی نیز معرفی شده است.

استخراج بیت کوین کش به روش ابری

این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، اما تمایل ندارند درگیر مدیریت سخت‌افزار استخراج باشند. به زبان ساده، در استخراج ابری توسط دستگاه‌هایی که در دیتا سنترهای بزرگ قرار دارند، انجام می‌شود.

گفته می‌شود برای استفاده از استخراج ابری تنها لازم است یک قرارداد تهیه خریداری کنید و کامپیوتری برای ارتباط داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید که استخراج ابری ریسک‌هایی هم دارد. تعداد زیادی از برنامه‌هایی که تاکنون استخراج ابری انجام می‌دادند جعلی بوده‌اند. در ضمن متأسفانه شما نمی‌توانید دستگاه را کنترل کنید و در آخر باید در نظر داشته باشید که سود کمتری دریافت می‌کنید چون صاحبان دستگاه موجود در مرکز داده از شما کمیسیون دریافت خواهند کرد.

اگر همچنان تصمیم دارید از روش ابری استخراج بیت کوین کش را انجام دهید برخی از بهترین سرویس‌ها Hashflare و Genesis Mining هستند که می‌توانید با اطمینان خاطر از جعلی نبودن آنها استفاده کنید.

تولید محتوا توسط صرافی آنلاین همتاپی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها