کد خبر: 548969
تاریخ انتشار :

رصد ویژه رسانه‌ها؛ ۱۲ مرداد ۹۸

اتفاقاتی عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از «کل کل کامنتی ظریف» تا «دفاع رائفی پور از فتاح»

اتفاقاتی عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از «کل کل کامنتی ظریف» تا «دفاع رائفی پور از فتاح»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست-نامه نیوز: در هفته ای که گذشت، خبرها و حواشی اخبار چندان موج به پا نکرد اما نقاط و نکات ریزی در دل رویدادها و واکنش‌‌ها بود که هرکدام می ‌تواند محل بحث و نظر قرار گیرد. برخی رویدادها در این میان حاشیه برانگیزتر بودند که ماجراهای قدیمی آقای احمدی‌نژاد و دیگر دولت‌‌مردان از آن دسته بود. همچنین سایر اخبار از وزیر جوان و رئیس جدید بنیاد نیز بوی انتخابات می‌دهد.

عیادت اصولگرایانه از آقای بهاری

روزنامه «آرمان ملی» در تیتری شیطنت آمیز «دو اصولگرا علیه دیگری(یعنی لاریجانی)»، عکس صفحه اول خود را به ماجرای دیدار «قالیباف و احمدی‌نژاد» اشاره کرده و تصویر لاریجانی را نیز در پس زمینه عکس احمدی نژاد و قالیباف قرارداده و نوشته است: فعالیـت انتخاباتـی شـهردار اسـبق تهـران، خیلـی زودتـر ازآنچه انتظار می‌رفت آغاز شـده است!

اما ماجرایی که «آرمان» به آن اشاره می‌کند چیست؟

اتفاقات عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از کل کل کامنتی ظریف تا دفاع رائفی پور از فتاح

ماجرا از آنجایی آغاز شد که دیروز وحیـد یامین پور، فعـال سیاسـی اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری در توئیتـی از دیـدار محمدباقـر قالیبـاف و محمـود احمدی‌نژاد خبـر داد. او نوشـت: «دوسـتان از دیـدار اخیـر آقایـان قالیبـاف و احمدی‌نژاد اطاعات کامل‌تری دارند؟ ظاهراً خیلی روبه‌جلو و سـازنده بـوده». انتشـار این خبـر از دیداری غیررسـمی که پشـت درهای بسـته صـورت گرفته باعث شـد گمانه‌زنی‌هایی در خصـوص صحت خبر دیـدار و محتـوای احتمالـی آن ایجـاد شـود.

اتفاقات عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از کل کل کامنتی ظریف تا دفاع رائفی پور از فتاح

علی‌اکبر جوان فکر، مشـاور محمود احمدی‌نژاد در پاسـخ به سـؤال خبرنگار «آرمان» در خصـوص ایـن دیـدار اظهار کرد که اطلاعی از دیـدار نـدارد و حاضـر به تأییـد یا تکذیـب این دیدار نشـد، امـا پیگیری‌ها نشـان می‌دهد که ایـن دیدار نه یک‌بار کـه دو بار اتفـاق افتـاده اسـت.

در همین راستا «محسن پیرهادی» عضو سابق شورای شهر تهران و از افراد بسیار نزدیک به قالیباف ضمن تایید خبر یامین پور، این خبر را تصحیح کرده و در توییتر خود گفته است: «خبر دیدار آقایان قالیباف و احمدی‌نژاد مربوط به اواخر فروردین است. گویا آقای احمدی‌نژاد چند جلسه مجمع نیامده بودند، آقای قالیباف پیگیری می‌کنند و متوجه شدند ایشان بیمارند و با جمعی از دوستان به عیادت ایشان رفتند. یادمان باشد همه چیز در دنیا، سیاست بازی، انتخابات و حاشیه نیست. همین!»

اتفاقات عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از کل کل کامنتی ظریف تا دفاع رائفی پور از فتاح

در عین حال منبعـی آگاه به خبرنـگار «آرمان» گفـته است: «از اسـفند 97 تا خرداد 98 دو بار آقایـان قالیباف و احمدی‌نژاد با یکدیگـر دیدار کردنـد. ایـن دیدارهـا نیـز در منـزل آقـای احمدی‌نژاد اتفـاق افتـاد». او در خصـوص محتـوای ایـن دیدارهـا نیز تصریح کـرد: «محـور اصلـی گفت‌وگوها تحلیل شـرایط روز و دعـوت آقای قالیبـاف از محمـود احمدی‌نژاد برای کمک در انتخابـات مجلـس 98بـود». این منبـع آگاه در پاسـخ به اینکـه آیـا قالیبـاف قصـد دارد جـدای از ائتلاف اصولگرایان در انتخابات شـرکت کند، می‌گوید: «از محتوای گفت‌وگوهای آقایـان قالیبـاف و احمدی‌نژاد این‌طور برمی‌آمد کـه مسئله مجلـس بـه آقـای قالیبـاف واگذارشده؛ یعنی با توجـه بـه اتفاقاتی کـه پیرامون آقـای علی لاریجانی وجـود دارد، تصمیـم گرفته‌شده او دیگـر در مجلـس نباشد. آقای قالیباف نیز تصمیـم دارد از کمک آقای احمدی‌نژاد در ایـن راه اسـتفاده کند»

ادعای عجیب روزنامه آرمان از قول یک منبع ناشناس، درحالی است که گمانه‌زنی درباره این دیدار آن هم به این صراحت اندکی مشکوک و بعید به نظر می‌رسد. بخصوص که اسم شخص ثالثی مانند لاریجانی در میان وجود دارد.

خیز دوم حمله فتاح در بنیاد

شروع هیجانی و انقلابی «پرویز فتاح» در بنیاد مستضعفان طی هفته گذشته آن هم در پست جدید خود هنوز نقل محافل خبری است. برخورد او به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان در پلمپ دانشکده خبر که ملک آن متعلق به بنیاد بوده است، به‌مثابه آغازی توفانی برای این مدیر جدید ارزیابی شد. از این ماجرا کمی نگذشته بود که روز پنجشنبه «علی اکبر رائفی پور» سخنران مشهور نزدیک به اصولگرایان در توییتی با اطلاع عموم از دیدارش با فتاح، نوشت: «قابل توجه آقایان اعم از چپ و راست! برداشتم از جلسه دیروز با مهندس فتاح این است: هرچه سریعتر اموال بنیاد را بازگردانید، او به هیچکس رحم نخواهد کرد حتی خودش! اولین برنامه اش، مجموعه 24هکتاری ساختمان مرکزی خود بنیاد مستضعفان در تهران است.»

اتفاقات عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از کل کل کامنتی ظریف تا دفاع رائفی پور از فتاح

به‌نظر می‌رسد بیان این خبر از دل یک سلیبریتی نزدیک به اصولگرایان، خیز فتاح را برای تبلیغات بیشتر سیاسی نشان می‌دهد. با این تفاوت که گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که خیز فتاح می تواند بیشتر برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 باشد.

حرف‌های جنجالی «وزیر جوان»

طعنه‌ها و خبرهای جالبی که این روزها از وزیر جوان منتشر می‌شود، با گذشته قابل مقایسه نیست. او اخیرا بیشتر لحن محاوره‌ای و جوانانه تری اتخاذ کرده و تیپ‌های مدرن می‌زند. خودمانی سخن می‌گوید و سعی در بیان سخنان جوان پسند و متحوارنه دارد. از آخرین سخنان عجیب و سنت شکنانه وزیر ارتباطات دولت روحانی «آذری جهرمی» در روز پنج شنبه این بود که در جواب به کنایه مجری برنامه «سینما تور» یعنی رضا رشیدپور که گفت: چندی پیش اسحاق جهانگیری که به کیش سفر کرد و وعده داد یک هفته‌ای کیش را «کن» می‌کند اما شرایط اینجا بدتر شد! به مزاح پاسخ داد: «شما ساده‌اید که به حرف دولتمردان اعتماد کردید!».

اتفاقات عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از کل کل کامنتی ظریف تا دفاع رائفی پور از فتاح

حالا امروز در مصاحبه جالب دیگری جهرمی وارد عرصه ورزش شده و با روزنامه «ایران ورزشی» مصاحبه‌ای کرده است که علاوه بر تیتر اول این روزنامه، به تیتر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است. موضوع مصاحبه بیشتر مربوط به بحث پرحاشیه سایت‌های شرط‌ بندی فوتبالی است که در روزهای اخیر داغ شده است. وزیر جوان در این مصاحبه گفته است:«به زودی پشت پرده شرط بندی‌ها را افشا خواهم کرد». وی همچنین وعده داده که جلوی مبادلات مالی سایت‌های شرط‌ بندی را بر روی اینترنت بگیرد.

کل کل کامنتی ظریف با کاربران بعد از تحریم!

پس از انتشار خبر تحریم ظریف توسط خزانه داری ایالات متحده آمریکا، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این رویداد واکنش منفی دادند. البته بودند کسانی که از نگاه دانای کل درپاسخ به ظریف گفتند که «این عاقبت اعتماد به غرب است و ما از ابتدا گفته بودیم» اما عمده کاربران منتقد و موافق نیز این اتفاق عجیب را محکوم کردند. چیزی که در اینجا قابل مشاهده است، فعال تر شدن جواد ظریف در فضای مجازی همگام با افزایش دوباره محبوبیتش است.

اتفاقات عادی با رنگ و بوی انتخاباتی؛ از کل کل کامنتی ظریف تا دفاع رائفی پور از فتاح

ظریف در اقدامی بی سابقه حتی به کامنت‌های تند انتقادی زیر پست اینستاگرامی خود هم پاسخ داده و اصطلاحا وارد کل کل کامنتی با کاربران نیز شده است. اقدامی که بعید می‌رسد به نظر بسیاری در شان وزیر خارجه یک کشور بزرگ باشد. اما این سنت شکنی نیز از پدیده‌هایی بود که در هفته گذشته نگاه بسیاری را به خود جلب کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها