کد خبر: 657606
تاریخ انتشار :

نکات مدیریت زمان در یک وبینار

نکات مدیریت زمان در یک وبینار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بازدهی بیشتر با فراگیری نکات مدیریت زمان در وبینار

برگزاری وبینار راهکاری بسیار مفید و کارآمد برای آموزش از راه دور و یا بازاریابی آنلاین است که به منظور برگزاری جلسات کاری هم از آن استفاده می‌شود. میزبانی از یک وبینار موفق همیشه هم آنطور که شاید در نگاه اول ساده به نظر بیاید، کار راحتی نیست. برای برگزاری یک وبینار موفق باید با برخی نکات از جمله شرایط مکان، ویژگی‌های پلتفرم و نکات مدیریت زمان در وبینار آشنایی داشته باشید.

وبینار تنها محلی برای ارائه برخی از مطالب به صورت آنلاین نیست. در دل برگزاری هر وبینار اهداف نهفته‌ای وجود دارند که برای برگزارکننده آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا می‌تواند نوعی رابطه و پیوندی قوی با مخاطب برقرار نموده و اعتماد او را جلب کند. به همین دلیل توجه به پارامترهایی مثل زمان برگزاری، استراتژی‌های مدیریت زمان و همچنین استفاده از زمان به عنوان راهی برای انتقال بهتر اطلاعات در طول برگزاری وبینار اهمیت پیدا می‌کنند.

چرا باید نکات مدیریت زمان در وبینار را رعایت کنید

برگزاری یک وبینار موفق و تاثیرگذار نیاز به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اصولی پیش از برگزاری، حین برگزاری و پس از برگزاری وبینار دارند. برگزاری وبینار امری است که نیازمند طرح برنامه‌ای استراتژیک، تعیین موضوع مناسب، محتوای ایده‌آل و همچنین ارائه‌ای جذاب از دیدگاه مخاطب هدف دارد. برای اینکه میزبانی مناسب باشید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، نکات مدیریت زمان در وبینار است. آیا تاریخ و زمان ایده‌آلی برای برگزاری یک وبینار وجود دارد؟ و اینکه چگونه می‌توانیم مشارکت حداکثری مخاطبان برای حضور در وبینار را به دست بیاوریم، همگی نیازمند آشنایی با اصول مدیریت زمان در وبینار هستند.

21

تعیین روز مناسب برای برگزاری؛ از نکات مهم مدیریت زمان در وبینار

کلید اصلی برگزاری یک وبینار استاندارد، برنامه‌ریزی صحیح و توجه به نکات مدیریت زمان در وبینار است. این موضوع به این معنا است که شما نباید زمان‌بندی و مراحل اجرای وبینار خود را به شانس و یا روزهای آخر موکول کنید. از آنجایی که برنامه هر شخص در طول هفته متفاوت است، مسلما برخی از روزها بهتر از روزهای دیگر برای برگزاری وبینار خواهند بود. در شناسایی بهترین روز برای برگزاری موفق یک وبینار، باید روز و زمانی را انتخاب کنید که حداکثر شرکت کننده را داشته باشد.

بهترین بازه زمانی برای برگزاری وبینار

با توجه به مطالبی که تا به اینجا درباره نکات مدیریت زمان در وبینار گفته شد، معمولا بهترین بازه برای برای برگزاری یک وبینار موفق روزهای یکشنبه تا چهارشنبه است. چون شنبه افراد تازه از تعطیلات برگشته‌اند. اواخر هفته هم به دلیل خستگی کل هفته افراد معمولا انرژی و بازدهی کافی را برای شرکت در وبینار نخواهند داشت. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچ روزی وجود ندارد که برای همه مخاطبان مناسب باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم تا زمان‌بندی را با مخاطبان خود در میان بگذارید و در قالب یک نظرسنجی ببینید که کدام روز بیشترین استقبال را دارد.

یکی از نکات کلیدی مدیریت زمان در وبینار، انتخاب ساعت مناسب است

از نکات کلیدی در بحث نکات مدیریت زمان در وبینار برای حضور حداکثری افراد، انتخاب یک ساعت منطقی برای برگزاری است. این در حالی است که بهترین مواقع برگزاری وبینار تا حد زیادی بر اساس برنامه‌های زمانی منحصر‌به‌فرد مخاطبین شما هستند. مطالعات نشان می‌دهند که ساعت 11 صبح زمانی است که افراد سابقه بیشترین حضور را طی جلسات آنلاین و وبینارها ثبت کرده‌اند. این رقم، یک رقم میانگین است. در مدیریت زمان در وبینار، باید به مواردی مثل محل زندگی مخاطبان و برنامه زمانی آن‌ها توجه کنید.

22

 مدت زمان برگزاری؛ از اصول و نکات حرفه‌ای مدیریت زمان در وبینار

آمار و ارقام نشان می‌دهد میانگین زمان مشاهده وبینارهای زنده به صورت کلی یک ساعت است. بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که طول مدت زمان برگزاری یک وبینار تا حد زیادی بستگی به موضوع انتخابی، طرز تفکر مخاطبان و همچنین محتوای وبینار دارد.

به صورت میانگین و برا اساس استاندارد، یک وبینار باید حداقل یک ساعت طول بکشد. اما ایین موضوع می‌تواند برای موضوعاتی پیچیده‌تر، بسیار طولانی‌تر باشد. یکی از نکات مهمی که در مدیریت زمان در وبینار باید به آن توجه داشته باشید این است که مدت زمان ارائه شما باید به نحوی باشد که موضوع را به خوبی پوشش دهد. در مدیریت زمان، موضوع مورد بحث نباید به قدری طولانی باشد که شرکت‌کنندگان از لحاظ ذهنی خسته شوند و نتوانند ارتباط کافی با شما برقرار کنند.

جلسات پرسش و پاسخ و مدیریت زمان آن‌ها در وبینار

اگر جلسه شما شامل پرسش و پاسخ هم باشد، این امکان وجود دارد که مدت زمان برگزاری وبینار طولانی‌تر شود که البته چنین موردی به هیچ عنوان دارای اشکال نیست. اما به شرط آنکه ابتدا ارائه خود را به پایان رسانده باشید و سپس به مرحله بعدی یعنی پرسش و پاسخ رفته باشید. بسیاری از آمار فروش، رزرو نوبت و یا تماس‌های کاری که شما دریافت می‌کنید در طول مرحله پرسش و پاسخ اتفاق می‌افتند، پس بهتر است آن‌ها را اصلا دست‌کم نگیرید.

23

تضمین موفقیت وبینار شما با مدیریت زمان صحیح

وبینارها از کارآمدترین مدل‌ها و بسترهای ارتباطی برای یادگیری آنلاین و نیز ارتباط موفق با مخاطبان جدید یا مشتریان احتمالی برند هستند. وبینارها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که در سطح شخصی‌تری با افرادی از جامعه مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و اطلاعات ارزشمندی از ایده، محصول و یا خدمات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. با این حال مدیریت زمان در وبینار از شروط موفقیت در دستیابی به اهداف آن است.

غیر از مدیریت زمان اما برای موفقیت در وبینار، موارد دیگری نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به انتخاب پلتفرم مناسب اشاره کرد. یکی از برترین گزینه‌های داخلی با بیشترین امکانات برای برگزاری وبینار، الوکام است. الوکام بزرگ‌ترین سامانه برگزاری جلسات و کلاس‌های آنلاین است که می‌توانید در هر نقطه‌ای که ساکن هستید و در هر لحظه تنها با یک کلیک از امکانات شگفت‌انگیز این سامانه استفاده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها