کد خبر: 658286
تاریخ انتشار :

نگاهی به گزارش سالانهٔ یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین در سال 1400

نگاهی به گزارش سالانهٔ یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین در سال 1400
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

بیش از 55 هزار کسب‌وکار از خدمات یکتانت استفاده می‌کنند

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و بازارها یکی از پیش‌شرط‌های موفقیت کسب‌وکارها در دنیای امروز است. در دنیای کسب‌وکارها، داده‌ها شاید تنها چیزی باشد که بتوان به درستیِ آن‌ها اعتماد کرد. دیجیتال مارکترها از داده‌ها قدرت پیش‌بینی به دست می‌آورند. پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت به واسطهٔ نوع فعالیت آن، داده‌های بسیار ارزشمندی از تحلیل رفتار تبلیغ‌کنندگان و کاربران وب فارسی در اختیار دارد.  امسال، سومین سالی است که یکتانت در مسیر ایجاد شفافیت در بازار تبلیغات آنلاین، گزارش سالانهٔ خود را از این بازار منتشر می‌کند. این گزارش سالانه، اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده و به ‌آن‌ها کمک می‌کند برای معرفی محصول خود بهترین بستر را انتخاب کنند. در این مطلب نگاهی خواهیم به برخی از آمارهای گزارش سالانهٔ یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین در سال 1400.

یکتانت در سال 1400، به طور میانگین ماهانه در 128 میلیون دستگاه موبایل و دسکتاپ تبلیغات خود را نمایش داده و با بیش از 2300 وب‌سایت نمایش‌دهنده فعال همکاری کرده است. در پنج سالی که از شروع به کار یکتانت می‌گذرد بیش از 55 هزار کسب‌وکار از خدمات این پلتفرم استفاده کرده‌اند. 22 هزار عدد از این کسب‌وکارها در سال 1400 همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند.

باتوجه‌به پیشتازی یکتانت در بسیاری از سرویس‌های ارائه شده در بازار تبلیغات آنلاین کشور و دسترسی به تعداد زیادی از ناشران، کسب‌وکارها و کاربران وب فارسی که در بالا به آن اشاره شد، نتایج و اعداد به دست آمده از گزارش سال 1400 این شرکت می‌تواند دید درستی از بازار تبلیغات آنلاین کشور بدهد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به برخی از آمارهای منتشر شده در گزارش سالانه یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین کشور در سال 1400.

بیزینس‌لاین‌های یکتانت در پایان سال 1400 عبارت‌اند از: نجوا (سرویس بازاریابی بازگشتی)، تریبون (پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی)، جریان (پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ)، هارمونی (آژانس دیجیتال مارکتینگ)، ادیوری (پلتفرم تبلیغات درون اپلیکیشن)، چاووش (شبکه همکاری در فروش)، یک‌لینک (ابزار تجمیع لینک‌ها)، فرست‌ادز (سرویس تبلیغات در گوگل) و نووا (آکادمی تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ).

علاوه بر این یکتانت در سال 1400 راند دوم سرمایه‌گذاری بر روی نوین هاب (پلتفرم هوشمند مدیریت شبکه‌های اجتماعی) را انجام داد و در اسفند 1400، این شرکت بر روی ایران سامانه که در زمینهٔ توسعهٔ سامانه‌های تخصصی تحت وب فعالیت می‌کند سرمایه‌گذاری کرد.

رد و تأیید محتوا

نظارت بر محتواهای تبلیغاتی یکی از وظایف یکتانت بوده تا محتوای نامناسب، آزاردهنده و فریبنده به نمایش گذاشته نشود. در سال گذشته، 3813 محتوای تبلیغاتی به دلیل مغایرت با قوانین مشخص شده، تأیید نشده‌اند. فرایند تأیید محتوای تبلیغاتی به طور میانگین در کمتر از 28 دقیقه انجام می‌شود. در نمودار زیر دلایل رد محتواها نمایش‌داده‌شده است که بیشترین دلیل تأیید نشدن مربوط به صفحهٔ فرود خارج از دسترس بوده است. اگر صفحه فرود تبلیغات در دسترس نباشد عملاً تبلیغات انجام شده بی‌اثر خواهد بود. یکتانت برای جلوگیری از هدررفت بودجه تبلیغاتی کسب‌وکارها پیش از شروع تبلیغات صفحه فرود آن را بررسی می‌کند.

60

آغاز همکاری 22 هزار کسب‌وکار جدید با یکتانت در سال 1400

تا پایان 1400، در مجموع 55 هزار کسب‌وکار برای تبلیغات بر روی وب‌سایت‌ها یکتانت را برگزیده‌اند. از این تعداد، 22 هزار کسب‌وکار در سال 1400 نخستین همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند. همچنین بیش از 37 هزار کسب‌وکار، علاوه بر یکتانت، حداقل خدمات یکی از بیزینس لاین‌های یکتانت را دریافت کرده‌اند.  از تمامی 31 استان کشور، تبلیغ‌کنندگانی به همکاری با یکتانت پرداخته‌اند و بیشترین سهم، مربوط به استان تهران با سهم بیش از 60% است که این موضوع نشان‌دهندهٔ تمرکز بیشتر کسب‌وکارهای کشور در پایتخت است. بعد از پایتخت، استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بیشترین تعداد تبلیغ‌کننده را دارند.

در این سال، 90 هزار و 837 کمپین تبلیغاتی ساخته شده که به طور میانگین به هر روز از سال، 249 کمپین جدید می‌رسد. یکتانت همچنین در 1400 میانگین ظرفیت نمایش خود در هر ماه را به 40 میلیارد تبلیغ افزایش داد. ظرفیتی که در سال قبل (1399)، 27 میلیارد بوده که در 1400 رشد حدود 1.5 برابری داشته است.

61

آمارهای مربوط به بررسی رفتار کاربران وب نشان می‌دهد که در سال 1399، میزان استفادهٔ کاربران از موبایل به نسبت دسکتاپ، 83% به 17% بوده است. این رقم در سال 1400 به 88% به 12% رسیده است. اقبال بیشتر کاربران به موبایل برای وب‌گردی پیام مشخصی برای تبلیغ‌کنندگان دارد.

تبلیغاتِ هدفمند؛ هر سال محبوب‌تر از پارسال

کمپین‌های تبلیغاتی یکتانت به‌طورکلی به 2 دستهٔ تبلیغات عمومی و تبلیغات هدفمند تقسیم می‌شوند. کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند، به کمپین‌هایی گفته می‌شود که امکان نمایش تبلیغات به افراد مشخصی را فراهم می‌کنند. یکتانت با توسعۀ چندین نوع از این کمپین‌ها همچون تبلیغات ریتارگتینگ، ریتارگتینگ محصول، موضوعی، کلیدواژه‌ای و رفتارمحور، امکان نمایش تبلیغات به افراد هدف‌گذاری شده را فراهم می‌کند.

آمارها حاکی از این است که 70% از تبلیغ‌کننده‌های فعالِ یکتانت در سال 1400، حداقل یک کمپین تبلیغاتی هدفمند داشته‌اند. همچنین در انتهای سال 1400، اسکریپت یکتانت در وب‌سایت 7745 تبلیغ‌کننده وجود داشته است. در سال 1399 این عدد 3935 و در سال 1398 این عدد 1430 بوده است.

 بر اساس نمودار زیر، طی سه سال گذشته، تمایل به استفاده از تبلیغات هدفمند هر سال بیشتر از سال گذشته بوده است. در سال گذشته، 55 درصد از کمپین‌های تبلیغاتی ساخته شده در یکتانت از نوع تبلیغات هدفمند بوده است. این برای نخستین‌بار است که تعداد کمپین‌های هدفمند از کمپین‌های عمومی پیشی گرفته است و باتوجه‌به سودمندی بیشتر این نوع از تبلیغات برای کاربران وب، تبلیغ‌کنندگان و نمایش دهندگان، این روند جای امیدواری دارد.

 

62

 

علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، اطلاعات، گزارش‌ها و داده‌های بسیار دیگری در گزارش سالانهٔ یکتانت وجود دارد که برای مشاهدهٔ متن کامل آن، روی این لینک کلیک کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها