کد خبر: 618970
تاریخ انتشار :

ترکیه: اسراییل به‌دنبال پاکسازی نژادی، دینی و فرهنگی است

مهر/ وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی با انتقاد از مخالفت آمریکا و انفعال شورای امنیت درقبال جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد: اسراییل به‌دنبال پاکسازی نژادی، دینی و فرهنگی است.

ترکیه: اسراییل به‌دنبال پاکسازی نژادی، دینی و فرهنگی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: زمانِ نشان دادن یکپارچگی و عزم‌ مان درباره فلسطین فرا رسیده است.

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مجازی سازمان همکاری اسلامی (OIC) در این باره ادامه داد: امت اسلام انتظار ایفای وظیفه رهبری از سوی ما را دارد. ترکیه آماده هرگونه اقدام لازم در این خصوص است. محدود کردن حق عبادت در مسجد الاقصی و غصب خانه‌های فلسطینیان باعث به وجود آمدن شرایط فعلی شده است.

مولود چاووش‌اوغلو در ادامه اضافه کرد: مقامات اسرائیل که به دلیل نقض حقوق فلسطینیان مقصر شناخته می‌شوند، باید مجازات شده و مسئول شناخته شوند و دادگاه کیفری بین‌المللی نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد. این اقدامات (جنایت های رژیم صهیونیستی) بخشی از عملیات اسرائیل به منظور پاکسازی نژادی، دینی و فرهنگی است.

وی سپس تصریح کرد: ما باید از عدالت و انسانیت حمایت کنیم. هیچگونه ملاحظات دیگری نباید وجود داشته باشد. زمان آن رسیده است که اتحاد و قاطعیت خود را نشان دهیم. امت اسلامی منتظر رهبری و مدیریت و شجاعت ما است و ترکیه آمادگی دارد هر اقدام لازم در این زمینه را انجام دهد.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه به دلیل مخالفت آمریکا نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد یک بار دیگر درباره بررسی وضعیت فلسطین با شکست مواجه شده است، اظهار داشت: به دلیل مخالفت آمریکا این شورا حتی موفق به ارائه یک گزارش رسانه‌ای نیز نشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها