کد خبر: 619538
تاریخ انتشار :

روسیه از برنامه تروریستها برای عملیات شیمیایی در سوریه خبر داد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزرات خارجه روسیه از برنامه های تروریست ها در سوریه برای صحنه سازی و انجام عملیات شیمیایی در سوریه خبر داد.

روسیه از برنامه تروریستها برای عملیات شیمیایی در سوریه خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، زاخارووا در بیانیه ای که عصر روز جمعه در وزارت خارجه روسیه منتشر شد نوشت: اطلاعاتی از یک منبع معتبر دریافت شده است که گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه در حال آماده سازی برای انجام تحریک دیگری با استفاده از مواد شیمیایی و طبق سناریوی تدوین شده با مشارکت کارکنان سازمان «کلاه سفیدها» است.

 وی تصریح کرد: هدف برنامه این گروه بر این است که مواد شیمیایی در منطقه کاهش تنش ادلب در شمال کشور  علیه مردم غیرنظامی استفاده شود و سپس مسئولیت این تحریکات را بر عهده دولت سوریه بیاندازند.

 زاخارووا گفت با توجه دگرگونی ها در اقدامات عملیاتی، این افراد به پیشنهاد متصدیان خارجی خود به تاکتیک های حملات شیمیایی متوسل شده اند.

 وی گفت: با توجه به اینکه دولت سوریه در آستانه  فرایند مهم  انتخابات ریاست جمهوری در 26 می ( 4 خرداد)  قرار دارد تهدید به چنین روش های کثیفی در حال افزایش است. در این رابطه، ما ابراز امیدواری می کنیم که افشای اطلاعات فوق، احتمالاً به برهم زدن این برنامه های جنایتکارانه و جلوگیری از مرگ افراد بی گناه کمک کند.

کلاه سفیدها سازمانی به اصطلاح داوطلبانه برای کمک و نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی است و مورد حمایت غرب قرار دارد.  دولت سوریه کلاه سفیدها را بارها به ارتباط با افراط گرایان و اقدامات تبلیغاتی خصمانه و همچنین به جنگ اطلاعاتی علیه دمشق متهم کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها