کد خبر: 620624
تاریخ انتشار :

امارات سفارت خود را در صهیونیستی‌ترین نقطه تل‌آویو افتتاح کرد

ایسنا/ یک روزنامه عبری زبان از افتتاح رسمی سفارت امارات در فاصله اندکی از نقطه‌ای در تل‌آویو که تشکیل رژیم صهیونیستی از آنجا اعلام شده بود، خبر داد.

امارات سفارت خود را در صهیونیستی‌ترین نقطه تل‌آویو افتتاح کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی نوشت، در راستای افتتاح رسمی سفارت امارات، پرچم این کشور در کنار پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان بورس شهر تل‌آویو و در فاصله اندکی با نقطه‌ای که تشکیل رژیم جعلی "اسرائیل" اعلام شده بود، افراشته شد.

در این گزارش آمده است: امارات دفتر سفارت خود را در این نقطه اجاره کرد، پیش از این سفارت امارات کار خود را در منزل محمد آل خاجه، سفیر این کشور انجام می‌داد.

طبق گزارش یاد شده، ساختمان سفارت در صهیونیستی‌ترین نقطه شهر تل‌آویو و تنها در ۱۵ متری نقطه‌ای که ایجاد اسرائیل در سال ۱۹۴۸ اعلام شده بود، واقع شده و به این  ترتیب امارات اولین کشوری خواهد بود که سفارتش در ساختمان بورس در کنار برخی دفاتر شرکت‌های تازه‌تاسیس اسرائیلی قرار خواهد داشت.

بر اساس گزارش روزنامه آحارونوت، اینکه امارات این نقطه را برای سفارت خود انتخاب کرده، نشان دهنده اعتماد آن به اقتصاد اسرائیل و تمایل آن به نزدیک بودن به پویاترین و مورد توجه‌ترین نقطه در اسرائیل است، ساختمان بورس از زیباترین ساختمان‌های تل‌آویو محسوب شده و در ۱۴ طبقه و با ۶۰ متر ارتفاع و ۲۲هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت است.

طبق این گزارش، آل خاجه، سفیر امارات در اراضی اشغالی اول ماه مارس وارد اراضی اشغالی شده و از آن زمان از داخل ویلایی اجاره‌ای در شهر هرتزلیا کارهای سفارت را انجام می‌دهد و قرار است به زودی همسر و چهار فرزندش به او ملحق شوند، او با تعدادی از وزرای رژیم صهیونیستی به ویژه یوآو گالانت، وزیر آموزش این رژیم دیدار کرد. گالانت پس از این دیدار توییت کرد: از دیدار با شریکی در "اسرائیل" خوشبختم، این دیدار مقدمه‌ای برای آغاز برنامه‌های همکاری میان دو طرف در حوزه آموزش است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها