کد خبر: 622173
تاریخ انتشار :

درخواست وزیر خارجه بلاروس از نمایندگان اتحادیه اروپا

وزیر خارجه بلاروس از نمایندگان اتحادیه اروپا در کشورش خواست تا از دادن اولتیماتوم اجتناب کرده و در رایزنی برای مشکلات موجود، دیپلماتیک‌تر رفتار کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا، هیات اتحادیه اروپا در مینسک و سفارت کشورهای عضو در پایتخت بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کردند که افزایش بحران در بلاروس را رصد می‌کنند و از دولت این کشور خواستند تا چهره‌های اپوزیسیون را که بابت اعتراضات در بلاروس دستگیر شده و در بازداشت هستند، آزاد کنند.

ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس گفت: بابت خواندن این اطلاعیه از سوی سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای غربی شگفت زده شدم. این یک بیانیه یک طرف سیاسی و بر اساس اولتیماتوم‌هاست.

وی همچنین در جریان دیدارش با سفرا و نمایندگان سازمان های بین المللی حاضر در بلاروس به این مساله نیز اشاره کرد که آنها باید مانند دیپلمات‌ها و نه سیاستمداران رفتار کنند.

وزیر خارجه بلاروس همچنین تاکید کرد: ما باید درباره مشکلات موجود بین بلاروس و کشورها، دورنمای روابط و راه‌هایی برای حل مشکلات صحبت کنیم.

بلاروس از اوت ۲۰۲۰ و انتخابات متقلبانه ریاست جمهوری که با ششمین دوره حکمرانی الکساندر لوکاشنکو همراه شده، در بحران سیاسی است. اپوزیسیون این کشور نتایج انتخابات را قبول ندارند و مدعی‌اند که سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون پیروز واقعی این انتخابات بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها