کد خبر: 622334
تاریخ انتشار :

ناتو: باید در برابر چین بایستیم!

مهر/ دبیرکل ناتو شروع به کار نشست سران کشورهای عضو این سازمان در بروکسل را لحظه ای حیاتی جهت پاسخ به قدرت یابی فزاینده چین عنوان کرد.

ناتو: باید در برابر چین بایستیم!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در آغاز نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی که در شهر «بروکسل» بلژیک در حال برگزاری است؛ از سران کشورهای عضو این سازمان درخواست کرد که عکس العملی در قبال قدرت یابی چین داشته باشند چرا که به ادعای او، پکن در ارزش های اعضای ناتو سهیم نیست.
با این حال، استولتنبرگ که از این نشست به عنوان «لحظه ای حیاتی» یاد کرده است؛ مدعی شد: «در حال ورود به جنگ سرد جدیدی نیستیم و چین مخالف یا دشمن ما نیست».
وی در ادامه این ادعا افزود: «اما نیاز به آن داریم که به عنوان متحد یکدیگر درباره چالش هایی که قدرت یابی چین در پیش روی امنیت ما قرار می دهد گفتگو کنیم».
دبیرکل ناتو این صحبت ها را در حالی بیان کرد که پیشتر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز مدعی شده بود: «آنچه به عنوان نتیجه این اجلاس خواهیم دید؛ تعهد به روند یک مفهوم راهبردی جدید است که نتیجه اش در اجلاس سران ناتو در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد».
وی با بیان این مطلب افزوده بود: «استراتژی قبلی در سال ۲۰۱۰ تدوین شده بود که در آن و همچنین در موارد دیگر، به روسیه به عنوان «شریک سازنده» اشاره شده و اصلاً صحبتی از چین به میان نیامده بود. بنابراین، زمان به روز رسانی این مفهوم راهبردی برای ناتو فرا رسیده است و رئیس جمهور (بایدن) در این باره با متحدان و شرکای ما در این اجلاس گفتگو خواهد کرد».
پیشتر، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده بود که ناتو قرار است با در نظر گرفتن روسیه و چین، اصلاحاتی در سیاست های راهبردی اش انجام دهد.
اجلاس سران ناتو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک از صبح امروز آغاز شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها