کد خبر: 622645
تاریخ انتشار :

پنتاگون برای مواجهه با چین در اقیانوس آرام پایگاه دریایی تاسیس می‌کند

فارس/ مقام‌های آگاه آمریکایی از طرح پنتاگون در ساخت یک پایگاه دریایی در اقیانوس آرام برای مواجهه محتمل با ارتش چین خبر دادند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مقام‌های آگاه آمریکایی چهارشنبه از طرح پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای ساخت یک پایگاه نظامی در اقیانوس آرام برای مواجهه با ارتش چین خبر دادند.

وبگاه «پالتیکو» به نقل از دو مقام آگاه نوشت که پنتاگون می‌خواهد یک پایگاه دریایی برای مواجهه با ارتش چین در منطقه تاسیس کند.

به گفته این مقام‌های آمریکایی، وزیر دفاع آمریکا در پی دریافت بودجه برای انجام این کار است.

یک مقام مطلع در این زمینه گفت: «در حال بررسی تعدادی از پیشنهادها در هند-اقیانوس آرام و سرتاسر این بخش هستیم تا فعالیت‌های خود را بهتر هماهنگ و هماهنگ کنیم. اکنون زمان شروع کار است، هنوز جزئیات و مشخصات بسیاری برای نهایی شدن وجود دارد.»

یک مقام سابق پنتاگون نیز گفت که وزارت دفاع آمریکا درپی خارج ساختن منابع نظامی و مالی خود از خاورمیانه به اقیانوس آرام است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، ساخت پایگاه دریایی همانند پایگاه دریایی ناتو در اروپا در دوره جنگ سرد است.

این در حالی است که در تازه ترین ارزیابی بخش‌های نظامی آمریکا آمده است که ناوهای هواپیمابر آمریکا در تیررس موشک‌های ابرفراصوت  چین قرار دارند.

به گزارش وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» مدیر آژانس موشکی آمریکا وابسته به پنتاگون در روزهای گذشته گفت که ناوهای هواپیمابر آمریکا اینک با خطراتی از جانب دشمنان ایالات متحده مواجه هستند.

رتش چین نیز در روزهای گذشته قابلیت‌های خود در استقرار و شلیک موشک‌های بالستیک که برای حمله به ناوهای هواپیمابر آمریکا تهیه شده را به نمایش گذاشت.

به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر» «جیانگ فنگ» از مقام‌های ارشد نظامی چین گفت که ارتش این کشور در یک رزمایش موشک‌های «دانگ‌ فنگ -26» که به قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا  معروف هستند را در یک رزمایش آبی، خاکی از قبل اعلام نشده به نمایش گذاشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها