کد خبر: 624908
تاریخ انتشار :

گزارش ویژه نامه نیوز؛

آیا کامالا هریس در سال 2024 جای بایدن را می‌گیرد؟

حضور جوبایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی تحلیلگران معتقدند که مطابق یک توافق نانوشته، قرار است بایدن در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آتی، از رقابتها کنار کشیده و جای خود را به معاونش کامالا هریس بدهد. با این حال، نظرسنجی ها نشان می دهد که معاون بایدن فعلا وضعیت خوبی در نظرسنجی ها ندارد.

آیا کامالا هریس در سال 2024 جای بایدن را می‌گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه بین‌الملل نامه‌نیوز: کاهش محبوبیت کامالا هریس طی ماههای سپری شده اخیر، منجر به نگرانی سران حزب دموکرات شده است. این موضوع زمانی تشدید شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا رسما مبارزات خود برای بازپس گیری کاخ سفید را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 کلید زده و مشغول یارگییری در میان لاتین تبارها، افراد مستقل و زنان در ایالات مهم و تعیین کننده در آمریکاست. نباید فراموش کرد که ترامپ با پیروزی در ایالاتی مانند فلوریدا، اوهایو و تگزاس، عملا نشان داد که توانایی بالایی برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری (در مقابل دموکراتها) دارد. از سوی دیگر، برخی سران و خصوصا سناتورهای آمریکایی معتقدند ترامپ تنها کسی است که می تواند بایدن، هریس یا هر یک از نامزدهای دیگر دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شکست دهد.

در این معادله، موقعیت کامالا هریس چندان مستحکم نیست! یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد میزان مقبولیت معاون رئیس جمهور ۴۱ درصد است.نتایج این نظرسنجی که مؤسسه نظرسنجی یوگاو به عمل آورد گویای این است که اگر قرار باشد کامالا هریس جانشین جو بایدن در کاخ سفید شود، نیاز به جلب حمایت تعداد زیادی از رای دهندگان خواهد داشت. هرچند اکنون برای اظهار نظر در خصوص جلب یا عدم جلب حمایت افکار عمومی از هریس زود است، اما به نظر می رسد وی بر خلاف آنچه تصور می شد، در جلب آرای رنگین پوستان و زنان و حفظ آنها در سبد رای دموکراتها موفق عمل نکرده است. به عنوان مثال، بایدن امیدوار بود در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، بتواند آرای لاتین تبارهای ایالت مهم و سرنوش ساز فلوریدا (با 29 رای الکترال) را به خود اختصاص دهد اما در این مسیر ناکام ماند. جو بایدن، رئیس جمهور با اینکه سن بالایی دارد، گفته است قصد شرکت در انتخابات برای دوره دوم ریاست جمهوری را دارد.بایدن ۷۸ ساله است و مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا تاکنون به شمار می‌رود.برخی سران حزب دموکرات ، نظر بایدن را در این خصوص قبول ندارند! آنها معتقدند که بایدن باید طی سه سال پیش رو، زمینه را جهت حضور هریس در مسند قدرت فراهم سازد.

ابر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، کامالا هریس یکی از نامحبوب‌ترین و کم طرفدارترین معاونان رئیس جمهور آمریکا در دوران اخیر است. مایک پنس، معاون سابق ترامپ هم به شدت نامحبوب و کم طرفدار بود. میزان مقبولیت وی در مه ۲۰۱۷ همزمان با ماه‌های نخست سمتش، درصد بود. این در حالی است که ۴۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از وی حمایت کردند.دیک چنی در اوایل دوره تصدی خود به عنوان معاون رئیس جمهور بسیار محبوب بود و میزان مقبولیت وی در میان مردم ۶۰ درصد بود هر چند که بعدها این محبوبیت شدیدا کاهش یافت و پس از شکست آمریکا در جنگ عراق به پایین 40 درصد رسید.

جمهوریخواهان آمریکا نیز طی هفته های اخیر، مواضع بسیار تندی را علیه کامالا هریس اتخاذ کرده اند. این مواضع، منجر به کاهش محبوبیت معاون بایدن شده است. در تازه ترین این موارد، ۲۴ نفر از اعضای حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از وی خواستند کامالا هریس را از پست خود به عنوان مسئول و هماهنگ کننده امور مرزی موسوم به سزار مرزی کنار بگذارد.بر اساس آنچه هفته نامه نیوزویک گزارش داده است،  در این نامه جمهوریخواهان درباره انتصاب هریس در این پست برای حل وضعیت کنونی  که از نظر آنها بحران مرزی در مرزهای جنوبی کشور است، بشدت ابراز نگرانی کرده اند.انتقاد جمهوریخواهان از نحوه مدیریت و کنترل ورود مهاجران غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا است. آنها می گویند هریس از  زمان انتصابش به این پست هرگز از مرزهای جنوبی بازدید نکرده است.کامالا هریس فعلا پاسخی در این خصوص ندتده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا،  ۱۰۸ هزار و ۳۴ نفر در مه ۲۰۲۱ وارد مرز آمریکا و مکزیک شده اند که در مقایسه با ورود تنها ۲۳ هزار و ۲۳۷ نفر در مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۶۷۵ درصدی را نشان می دهد.

در هر حال، به نظر می رسد انتقادات علیه معاون رئیس جمهور آمریکا از اکنون تا سال 2024 میلادی (زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده) به نقطه اوج خود برسد. اگر دموکراتها در انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022 در مقابل جمهوریخواهان شکست بخورند و کرسی های خود را در مجلس سنا و نمایندگان از دست بدهند، در آن صورت فشارها برای برکناری کاملا هریس از سوی هم حزبی هایش نیز تشدید خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها