کد خبر: 624784
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه نیوز با حسین سبحانی نیا؛

مشورت رئیسی با اصلاح‌طلبان نمایشی نبود و ادامه خواهد داشت

فعال سیاسی اصولگرا گفت: قرائن و شواهد نشان می دهد که رویکرد آقای رئیسی در کسب مشورت از افراد مختصص و کارشناس در اردوگاه اصولگرا و اصلاح طلب نمایشی نیست و آینده ادامه خواهد داشت.

مشورت رئیسی با اصلاح‌طلبان نمایشی نبود و ادامه خواهد داشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: سیدابراهیم رئیسی در زمان ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد «نامزدی فراجناحی است»، او وقتی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد، همین رویکرد را دنبال و اعلام کرد «رئیس جمهور همه مردم ایران است»، در مقام کسب مشاوره نیز با رقبای انتخاباتی اش و همچنین تیپ های فکری متنوع اعم از اصولگرا و اصلاح طلب جلسه گذاشت تا همه نظرات و دیدگاه ها را برای بهتر اداره کردن کشور جمع کند.

حسین سبحانی نیا در گفتگو با نامه نیوز درباره نگاه سیدابراهیم رئیسی نسبت به جریان اصلاحات گفت: کابینه برای اجرای برنامه ها و نظرات رئیس جمهور باید از یک انسجام، همگونی و همدلی برخوردار باشد تا همه پای کار باشند. حالا اگر در مجموعه مدیران ارشد دولت کسانی با گرایش های متفاوت حاضر باشند، طبیعتا این کار دولت را مختل می کند.

وی افزود: البته در سطح مدیران میانی امکان دارد که با توجه به عملکردها و توانمندی هایی که افراد در حوزه اجرایی از خود نشان دادند، از طیف متنوعی مدیران فارغ از گرایش سیاسی آنها استفاده شود اما درباره حضور در سطوح ارشد مدیریتی نه آقای رئیسی به چنین جمع بندی می رسد و اصلاح طلبان باید چنین انتظاری داشته باشند.

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: آقای رئیسی در روزهای نخست پس از پیروزی در انتخابات نشان داد که می خواهد رئیس "جمهور" همه آحاد مردم اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، چه کسی که رأی داده و چه کسی که رأی نداده باشد. بر همین اساس با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جلسه گذاشت و برنامه های آنها را در حوزه اجرا دریافت کرد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی همچنین از افرادی با سلایق مختلف سیاسی کسب مشورت کرد. قرائن و شواهد نشان می دهد که این کار نمایشی نیست و در آینده از دیدگاه های کارشناسی مجموعه افراد متخصص از هر دو اردوگاه اصولگرا و اصلاح طلب برای اداره کشور استفاده خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال بازخوردهای منفی نسبت به مشورت گرفتن سیدابراهیم رئیسی از برخی اصلاح طلبان در بدنه اصولگرای اظهار کرد: این بازخوردهای منفی خیلی محدود خواهد بود. وقتی نشست با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار یا تماسهایی که برقرار شد. غالب افراد منطقی از اینگونه نگاه ها و روش ها را استقبال می کنند چون بوی هم‌گرایی، وحدت و انسجام می دهد.

وی افزود: همه می توانند درباره اداره کشور نظر دهند، لذا کلیت مجموعه به این گونه حرکت ها مثبت نگاه می کنند. طبیعی است که در هر دو جریان افراد تندرویی هستند که برای آنها دیدن حتی این مسائل هم سخت است و می گویند «چرا آقای رئیسی با رقبای خودش نشست گذاشت و از آنها نظر گرفت» یا «چرا با فلان اصلاح طلب تماس گرفت که نظرش را خواست» اما این تیپ فکری اکثریت غالب نیستند و فقط تعداد معدودی از افراد چنین نگاه های تنگ نظرانه ای دارند.

سبحانی نیا گفت: در بدنه اصولگرایی تنها افراد خاصی با این نگاه و روش آقای رئیسی مخالفت داشتند اما نگاه آنها، نظر جمعی جریان اصولگرایی نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها