کد خبر: 629152
تاریخ انتشار :

حفظ ثبات عربستان و ابقای بن سلمان در راس قدرت منفعت ضروری تل‌آویو است

یک موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی از پیام‌های این رژیم به ریاست جمهوری آمریکا برای کاهش فشارها بر ولیعهد عربستان پرده برداشت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن افشای پیام‌های این رژیم به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای کاهش فشارهایی که علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان وجود دارند، اعلام کرد: حفظ ثبات عربستان و ابقای بن سلمان در راس قدرت منفعت ضروری "اسرائیل" است.

این موسسه تاکید کرد: عربستان با تهدیدهای روبه‌افزایشی از سوی دریا، زمین، هوا و فضای سایبری احاطه شده و همچنین از چند مرکز خطرهایی متوجه امنیت عربستان است.

این موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش انتقادهای حزب دموکرات آمریکا از اقدامات بن سلمان، تلاش برای کاهش فشارهای اعمال شده از سوی دولت فعلی آمریکا بر عربستان را خواستار شد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت ژوئیه گذشته فاش کرد که دستگاه‌های امنیتی این رژیم از زمان روی کار آمدن بن سلمان، حاکمیت عربستان را به دستگاه‌های جاسوسی اسرائیلی مجهز کرده‌اند.

این روزنامه در سرمقاله خو به قلم رونین پرگمن، تحلیلگر نظامی و امنیتی نوشت: وزارت جنگ اسرائیل به برخی شرکت‌های اسرائیلی فعال در حوزه حملات سایبری مجوز داد.

این مجوز برای فروش برخی سیستم‌های جاسوسی به عربستان از سال ۲۰۱۷ صادر شدند و این روند ادامه داشت تا بعد از ماجرای ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی و زمانی که مشخص شد از این سیستم‌ها برای هک تلفن‌های برخی فعالان حقوق بشر و مخالفان استفاده شده است.

آحارونوت در ادامه نوشت: تا کمی پیش عربستان به عنوان یک دشمن دسته‌بندی می‌شد و ورود به این کشور برای اسرائیلی‌ها ممنوع بوده و یک جرم خطرناک محسوب می‌شد که بارها توسط پلیس و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل با شدت با آن برخورد شد اما از سال ۲۰۱۷ (روی کار آمدن بن سلمان) ده‌ها اسرائیلی از فارغ‌التحصیلان دستگاه اطلاعات که بیشترشان  فارغ‌التحصیل یگان‌های سایبری بودند، وارد عربستان شدند و با وجود اینکه وزارت جنگ و اطلاعات از این مساله خبر داشت و علی رغم حساسیت بالایی که در مورد آگاهی برخی از طرف‌های داخلی و خارجی وجود داشت، اما دستگاه امنیتی اسرائیل کاری برای آنها نکرد، دلیلش هم این بود که این شهروندان اسرائیلی با مجوز ویژه‌ای که دستگاه امنیت صادر کرده بود و با تایید کامل و تشویق جدی آن به ریاض سفر کرده بودند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت: جوانان اسرائیلی که وارد عربستان شدند، در سه شرکت متخصص توسعه، بازاریابی و فروش تجهیزات حملات سایبری یعنی سیستم‌هایی که آموزش می‌دهند چگونه تلفن‌های همراه و کامپیوترها را هک کرده و از آنها اطلاعات استخراج کنند، مشغول به کار شدند.

همچنین آحارونوت نوشت: حاکمیت عربستان روابط سیاسی، اطلاعاتی و نظامی محرمانه‌ای با اسرائیل دارد و همینطور برای بهبود چهره بن سلمان در واشنگتن پس از ماجرای قتل خاشقجی تلاش می‌کند.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که روابط جدی و مستحکمی میان بن سلمان و دیوید بارنیا، رئیس جدید موساد وجود دارد.

روزنامه " Times of Israel " نیز نوشت: بن سلمان و بارنیا کانال‌های هماهنگی مستقیمی دارند و بارنیا در سفری که سال ۲۰۲۰ به عربستان داشت، با بن سلمان دیدار کرده بود. در واقع او در هیئت اسرائیلی که به ریاست بنیامین نتانیاهو محرمانه به ریاض سفر کرده بود، حضور داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها