کد خبر: 630531
تاریخ انتشار :

دولت عراق شرط حضور در مراسم اربعین را اعلام کرد

دولت عراق اعلام کرد هر کشور تعداد محدودی یعنی فقط ۵هزار نفر را می‌تواند به خاک عراق برای حضور در مراسم اربعین اعزام کند و همه این افراد باید کارت واکسیناسیون کرونا داشته باشند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدعلی الحکیم با اشاره به اینکه در چند روز اخیر رئیس آژانس امنیت عراق وارد بعضی از شهرهای استان‌های جنوبی در عراق شد، گفت: این حضور برای بررسی و تضمین امنیت زائرین اربعین است زیرا مراسم اربعین یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها در جهان است به طوری که چندین سال پیاپی این حضور عظیم در کتاب گینس ثبت شده است.

وی از حضور بیش از ۲۲ تا ۲۵ میلیون نفر از مردم سراسر جهان در مراسم اربعین در سال‌های قبل از کرونا گفت و بیان کرد: با توجه به بزرگی و باشکوهی این حضور عظیم، تأمین امنیت این مراسم یک امر بدیهی و حتمی است.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق با بیان اینکه هر سال بعد از دهم محرم الحرام، به دستور نخست وزیر، همه ارگان‌ها وارد کار می‌شوند، اظهار کرد: از دو دور قبل، رئیس آژانس امنیت ملی عراق وارد شهرستان‌هایی در جنوب عراق شد تا فاز جدید تأمین امنیت مراسم حضور حماسی اربعین اجرا شود.

وی با تصریح بر اینکه دولت عراق به تنهایی نمی‌تواند امنیت چند میلیون زائر را تأمین کند، عنوان کرد: همه ارگان‌ها و نهادها در عراق به ویژه حشدالشعبی برای حفظ امنیت حماسه اربعین وارد کار شده اند.

الحکیم در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا در مراسم اربعین توضیح داد و گفت: رئیس آژانس امنیت ملی عراق با استاندار کربلا دیدار داشت و در کنفرانس خبری خود اعلام کرد هیچ خدمه موکبی بدون کارت واکسیناسیون حق ورود به اراضی کربلا را ندارد. بنابراین همه موکب داران و زوار عراق قبل از ورود به کربلا باید کارت واکسیناسیون کرونا را ارائه دهند.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق درباره زوار خارجی نیز بیان کرد: دولت عراق اعلام کرده است هر کشور تعداد محدودی را می‌تواند به اربعین اعزام کند که در این رابطه فقط پنج هزار نفر از هر کشور امکان ورود به خاک عراق را خواهند داشت و همه این پنج هزار نفر هم باید کارت واکسیناسیون کرونا داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها