کد خبر: 640351
تاریخ انتشار :

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا: قصد حمله به اوکراین را نداریم

مستقر شدن ده‌ها هزار سرباز ارتش روسیه در منطقه مرزی این کشور با اوکراین این نگرانی را تشدید کرده که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است اما سفیر روسیه در اتحادیه اروپا می گوید کشورش قصدی برای چنین حمله ای ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 اخیرا تقویت حضور نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین به این نگرانی در اتحادیه اروپا و آمریکا دامن زده که این کشور قصد حمله به اوکراین را دارد. ولادیمیر چخوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا در تلاش برای کاستن این نگرانی در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "دی‌ ولت" اطمینان داد که کشورش چنین قصدی ندارد و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین نیست.

چخوف گفت که نمی‌داند چرا اروپا اینقدر نگران تحرکاتی است که نیروهای روسیه در خاک خود انجام می‌دهند. او اشاره کرد، "هیچ سرباز روسی از مرز روسیه عبور نکرده است."

چخوف تاکید کرد که "روسیه سیاست حمایت از ساکنان روس‌زبان در کشورهای دیگر را دنبال می‌کند"، اما "هرگز نگفته است که قصد دارد برای این کار از ابزار نظامی استفاده کند."

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان تایید کرده که از تحرکات نیروهای روسیه در مرز با اوکراین "بسیار نگران" است و از مسکو خواسته به میز مذاکره بازگردد. ناتو اخیرا واحدهای خود را در این منطقه آماده واکنش کرده است. طرح تقویت نیروهای نظامی کشورهای ناتو در شرق اروپا نیز مورد بحث قرار گرفته است.

در همین حال آنکا فلدهوزن، سفیر آلمان در اوکراین هم معتقد است که هشدارهای صریح کشورهای اروپایی و هماهنگی‌های اولیه در این رابطه سیگنال‌های درستی را به مسکو فرستاده است. او در پیامی به شهروندان آلمانی مقیم اوکراین گفت که احتمال حمله گسترده از سوی روسیه را کم می‌داند و در چند هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجه نیروها در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین نبوده است.

با این حال فلدهوزن تاکید کرد: من نیز مانند همه شرکای خود، رویکرد روسیه را بسیار جدی می‌گیرم. در این شرایط باید آرامش و تدبیر به نمایش گذاشته شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها