کد خبر: 641962
تاریخ انتشار :

معرفی سریعترین روش های مهاجرت به کانادا

معرفی سریعترین روش های مهاجرت به کانادا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 دولت کانادا همواره از مهاجرانی که از کشورهای دیگر با فرهنگ های مختلف به این کشور آمده اند، استقبال کرده است. کانادا قصد دارد در سال 2021 401،000، در سال 2022 411،000 و در سال 2023 421،000 مهاجر جدید را به خود جذب کند. این بالاترین سطح مهاجرت در تاریخ این کشورتا به امروز بوده است. برنامه‌های مهاجرتی 2023-2021 با هدف پذیرش حدود 60 درصد مهاجران تحت برنامه های کلاس اقتصادی، Express Entry و برنامه نامزدهای استانی (Provincial Nominee Program) طراحی شده است.

بیش از 70 روش مهاجرتی به کانادا وجود دارد که هر کدام شرایط و مشخصات خود را دارند.آن چه در فرآیند زمانی روش‌های مهاجرت مطرح است به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آن شرایط و آمادگی شخص است. ممکن است یک روش مهاجرتی با آماده بودن شرایط و مدارک بسیار روند سریع تری داشته باشد.

در کل روش‌های مهاجرتی کانادا در دو دسته بزرگ اقامت دائم یا اقامت موقت دسته بندی می‌شوند:

·Temporary Resident Visa – TRV یا همان اقامت موقت کانادا

شامل ویزای توریستی کانادا برای توریست‌ها و ویزای دانشجویی کانادا برای دانشجویان و ویزای کار کانادا برای افراد داوطلب کاردر کانادا می شود. زمان صدور این دسته از ویزاهای TRV از 2 ماه تا 8 ماه می‌تواند متغیر باشد.

ویزای توریستی

زمان صدور ویزای توریستی کانادا، که راسا توسط خود اداره مهاجرت بررسی می‌شود، نسبت به میزان درخواست‌ها متغیر است و از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا آپدیت واعلام می‌شود که می‌تواند از حدود 40 تا 100 روز کاری متغیر باشد.

ویزای تحصیلی

درباره ویزای تحصیلی کانادا پذیرش فرد متقاضی متوسط 2 تا 8 هفته به طول می‌انجامد و در زمان نگارش این مطلب در تاریخ 11 دسامبر 2020، زمان بررسی ویزای تحصیلی داوطلبین 16 هفته یا 4 ماه می‌باشد که در مجموع حدود 6 ماه به طول خواهد انجامید. افرادی که شامل open work permit یا ویزای کار باز می‌شوند، مانند کسانی که همسرشان ویزای تحصیلی و یا ویزای کار دارند، می‌توانند این مجوز را ظرف 16 تا 18هفته اخذ کنند.

ویزای کار

که قصد استخدام نیروی کاری خارجی را دارند باید ارزیابی بازار کار را برای متقاضی انجام داده و برای متقاضی LMIA را دریافت کرده باشند. پس از دریافت LMIA مثبت، کارفرما پیشنهاد کاری راهمراه LMIA به فرد متقاضی می دهد که شخص بتواند برای ویزا کار Work Permit اقدام کند.

LMIA چیست ؟

LMIA که مخفف Labour Market Impact Assessment است، گزارشی است که اداره کار کانادا ESDC در تایید یا رد پیشنهاد های شغلی که از سوی کارفرمایان کانادایی به اشخاص خارجی جویای کار در کانادا می شود، ارائه می شود. برای اخذ این نامه صرف نظر از این که آن را از دولت های استانی بگیرید یا از دولت فدرال، 4 ماه زمان نیاز است. برای اخذ ویزای کار نیز به حدود 4 ماه وقت نیاز است که در مجموع حدود 8 ماه دست کم در مجموع زمان می برد.

1501

·برنامه های اقامت دائم کانادا

اکسپرس انتری

این برنامه باشد که ۱ ژانویه ۲۰۱۵ توسط دولت کانادا معرفی شدو هم اکنون نیز در حال اجرا است از دسته برنامه های لقامت دائم کاناداست که در سه زیرشاخع معرفی می شود:

  • برنامه فدرال نیروی کار متخصص (Federal Skilled Worker Class)
  • برنامه فدرال نیروی کار فنی (Federal Skilled Trades Class)
  • برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

روش اکسپرس اینتری بر اساس سیستم امتیازبندی بنا شده است. افراد متقاضی در این روش ابتدا در سیستم اکسپرس اینتری درخواست خود را ثبت می نمایند و امتیازات متناسب با عواملی چون سن، رشته تحصیلی، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، سطح مهارت در دو زبان انگلیسی و فرانسه و ... در سیستم رتبه بندی جامع CRS محاسبه می شود. در برنامه هایی که راسا جز برنامه های اقامت دائم در کانادا محسوب می شوند، برنامه اکسپرس انتری سریع ترین برنامه است. در صورتی که واجد شرایط این برنامه باشید، در حدود 6 ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید تا به اقامت دائم برسید.

اسپانسرشیپ خانواده

افراد بالای ۱۸ سال که مقیم یا شهروند کانادا باشند، می توانند اشخاص واجد شرایط را تحت برنامه کلاس خانوادگی برای رفتن به کانادا حمایت کنند و آنان نیز می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند که حدود یک سال تا یک سال و نیم می تواند زمان ببرد. افراد تحت حمایت می تواند شامل همسر، شریک زندگی قانونی و نیز پدربزرگ ها و مادربزرگ ها شود.

برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری

یکی از سریع ترین راه های برنامه های کلاس تجاری برنامه ویزای استارتاپ کانادا است یکی از برنامه های اقامت دائم است که از همان ابتدا شخص با خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 22 سال می‌توانند با اقامت دائم به کانادا وارد شوند. برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید بتوان ثابت کرد که ایده استارتاپی شخص ایده ای بکر و خلاقانه است که می‌تواند در کانادا درآمدزا باشد و به اشتغال زایی در این کشور کمک کند. برای این کار شما باید بتوانید شرکتهای سرمایه گذاری را که از طرف دولت کانادا مشخص شده‌اند را متقاعد کنید که ایده و طرح تجاری شما نو آورانه بوده، ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد. در این صورت ایده شما اگر مورد تایید یک یا چند مورد از این سازمان‌ها قرار بگیرد، نامه حمایت را دریافت خواهید کرد. با توجه به اینکه کدام یک از این سازمان‌ها سرمایه شما را تامین می‌کند میزان سرمایه گذاری برای ویزا استارتاپ نیز متفاوت می‌باشد . پروسه انجام این ویزا از زمان ثبت پرونده در تاریخی که این مطلب نوشته شده، می تواند از 12 تا 16 ماه متغیر باشد.

برنامه های کارآفرینی استانی

در تمام روشهای مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادا و برنامه های استانی متقاضیان با تعهد به سرمایه گذاری جهت تاسیس یک بیزنس در استان مد نظردر کانادا میتوانند برای خود و تمام خانواده خود ویزای اقامت دائم در کانادا را اخذ کنند. شرط اصلی این روش مهاجرتی راه اندازی و یا تاسیس یک بیزنس در کانادا است. این برنامه در استان‌های مختلف کانادا طبق دستورالعمل های ویژه آن استان، متفاوت است.

شما می توانید از راه های ارتباطی وبسایت رسمی  موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس جهت تسهیل و تسریع امور مهاجرت به کانادا بهره مند شوید.

در روش مهاجرت از طریق کارآفرینی، هراستانی در مواردی چون نوع ویزای ارائه شده، میزان سرمایه گذاری، شرایط و مدارک مورد نیاز متقاضی برای تشکیل پرونده منحصر به فرد است. متقاضی در ابتدا با ویزای کار موقت به کانادا وارد شده و یک طرح بیزینسی یا اصطلاحا بیزنس پلن ارائه می‌نماید که در صورت پذیرفته شدن آن، به متقاضی ویزای کارکانادا می‌دهند و سپس شخص متعهد به اجرایی کردن طرح ارائه شده در استان مورد نظراست تا بتواند از این طریق برای اقامت دائم کانادا، اقدام کند.

در توضیح برنامه کارآفرینی نیز باید گفت که شخص داوطلب ظرف ۶تا 8 ماه تا یک سال با داشتن مجوز کار به کانادا وارد می شود تا به تعهدات خود را مبنی بر ایجاد کسب و کار و اداره آن عمل کند. شخص مقاضی برنامه کارآفرینی استانی کانادا عموما 20 ماه بعد از ایجاد و راه اندازی بیزنس خود در سال دوم بعد از ورود ش به کانادا می تواند برای اقامت دائم خود و اعضای خانواده اش اقدام کند. البته بعضا برنامه های کارآفرینی هم وجود دارند که و شخص از همان ابتدا با اقامت دائم به کانادا وارد می‌شود. 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها