کد خبر: 676303
تاریخ انتشار :

چتر حمایتی واشنگتن برای مفسدان در عراق

یک نماینده پارلمان عراق از چراغ سبز آمریکا به مفسدان و فراری دادن آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس و اردن خبر داد.

چتر حمایتی واشنگتن برای مفسدان در عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که اشغالگران آمریکایی دست مفسدان برای فساد در عراق باز گذاشته و بسیاری از دزدان را به کشورهای همجوار فراری داده‌اند.

وی افزود: فساد از زمان اشغال عراق از سوی آمریکا گسترش پیدا کرده است. اشغالگران راه را برای سرقت اموال مردم عراق بازگذاشته و روحیه ملی گرایی عراقی‌ها را نابود کردند.  از همان زمان فساد در عراق رواج پیدا کرد به طوری که حتی زمان بازداشت «ایهم السامرائی» وزیر سابق عراقی به اتهام فساد توسط نیروهای امنیتی، نظامیان آمریکایی وارد عمل شده و وی را آزاد و به خارج از کشور منتقل کردند.

این نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که بسیاری از مفسدان به کشورهایی مانند امارات و اردن و دیگر کشورها، با کمک این نیروها گریختند.

همزمان برخی منابع عراقی از پرسه زدن‌های «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در الانبار  در غرب عراق و حمایت از مفسدان خبر دادند.

المعلومه گزارش داد که براساس گزارش‌های منتشر شده در عراق، میلیاردها دلار در این کشور در جریان پرونده‌های فساد به غارت رفته و از سال 2003 تاکنون عراق دست کم 450 میلیارد دلار در جریان عملیات فساد مالی از دست داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها