کد خبر: 676935
تاریخ انتشار :

کابل ممنوعیت‌ها را لغو نکرد؛ سازمان ملل همچنان در افغانستان خواهد ماند

یو نا ما اعلام کرد ضرب الاجل بازنگری ادامه فعالیتش در افغانستان پایان یافت و سازمان ملل با وجود اینکه کابل ممنوعیت‌ها را لغو نکرده است در این کشور خواهد ماند.

کابل ممنوعیت‌ها را لغو نکرد؛ سازمان ملل همچنان در افغانستان خواهد ماند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد: ضرب‌الاجل بازنگری ادامه فعالیتش در افغانستان پایان یافت و سازمان ملل پس از بررسی‌های انجام شده با وجود اینکه کابل ممنوعیت‌ها را لغو نکرده است در این کشور خواهد ماند.

بیانیه یوناما تأکید می‌کند:  پس از محدودیت حکومت طالبان در برخی مشاغل زنان در افغانستان، این سازمان با گروه‌های و جریانات مختلف در افغانستان، از جمله جامعه مدنی، تشکل‌های زنان، کشورهای عضو سازمان ملل و امدادگران گفت‌وگو کرده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان همچنین افزود: در عین حال، ما به تعامل متمرکز، اصولی و سازنده با تمام سطوح ممکن از مقامات طالبان برای لغو این ممنوعیت و تضمین امنیت همه کارکنان سازمان ملل و امدادرسان‌ها ادامه می‌دهیم.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با وجود چالش‌ها، ما نمی‌توانیم دست از تعامل بکشیم.

یوناما همچنین لغو محدودیت‌ها و رفع موانع را از سر راه فعالیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و داخلی در زمینه کمک‌ رسانی و ارائه برنامه‌های حمایتی از مردم افغانستان ضروری دانست.

در پی اعلام محدودیت مشاغل زنان در برخی از دفاتر سازمان ملل، این سازمان اعلام کرد: ادامه برنامه امداد رسانی خود در افغانستان را مورد بارنگری قرار می‌دهد. با این حال، به تازگی این سازمان اعلام کرد مطابق اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در نشست دوحه قطر، سازمان ملل برای حمایت از مردم افغانستان در این کشور می‌ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها