کد خبر: 676963
تاریخ انتشار :

شکست حزب حاکم انگلیس در انتخابات شوراها

با شکست حزب محافظه کار در انتخابات شوراهای انگلیس، رهبر حزب کارگر می‌گوید، حزبش در مسیر پیروزی در انتخابات پارلمانی است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، به دنبال شکست حزب محافظه کار در انتخابات شوراها در انگلیس، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر می‌گوید که حزبش در مسیر پیروزی در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴ است.

براساس گزارش بی بی سی، حزب حاکم محافظه کار به رهبری «ریشی سوناک] نخست وزیر انگلیس ۴۸ شورا و بیش از ۱۰۰۰ عضو شورا را در انتخابات محلی روز پنج شنبه از دست داده است و حتی بدتر از پیش بینی‌ها عمل کرده است.

بی بی سی نوشت، این شکست باعث خشم محافظه کاران شده و اغلب آنها ریشی سوناک را مقصر آن می‌دانند.

انتخابات محلی و شوراهای انگلیس و ولز روز پنج شنبه برای تعیین یک سوم اعضا برگزار شد. با شکست حزب محافظه کار، اکنون اکثریت شوراها در اختیار حزب کارگر است که از سال ۲۰۰۲ تا کنون بی سابقه است.

سخنگوی حزب کارگر گفته، مردم بریتانیا به وضوح نخست وزیر را رد کرده‌اند، کسی که هرگز ماموریتی برای شروع نداشت.

انتخابات برای تعیین اعضای ۲۳۰ شورا در انگلیس نخستین آزمون محبوبیت ریشی سوناک از زمان به قدرت رسیدن در ماه اکتبر گذشته است.

از سوی دیگر حزب میانه لیبرال دموکرات نیز به رهبری «اِد دیوی» بهترین نتیجه دهه‌های اخیر خود را رقم زده و موفق به کنترل ۱۲ شورا در مناطق مرکزی انگلیس که عمدتا در اختیار حزب محافظه کار بود شده است.

ریشی سوناک در واکنش به نتیجه این انتخابات گفته، نتایج ناامید کننده بود اما تاکید کرده که این نتایج حرکت گسترده به سمت حزب کارگر نیست.

در مقابل کر استارمر گفته که نتایج انتخابات نشان می‌دهد که حزب کارگر برای کنار زدن محافظه کارها از قدرت در انتخابات بعدی موقعیت خوبی دارد.

انتخابات پارلمانی بریتانیا پاییز ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. روزنامه نیویورک تایمز نتیجه انتخابات شوراهای شهر را زنگ خطری برای پایان حکومت ۱۴ ساله محافظه کارها بر داونینگ استریت خوانده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها